בית כנסת מרכז חב"ד תל אביב (נחלת בנימין): הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 179: שורה 179:
בבית הכנסת היו דמויות הוד רבות, חלקם באופן קבוע וחלקם כמבקרים.
בבית הכנסת היו דמויות הוד רבות, חלקם באופן קבוע וחלקם כמבקרים.


בשנים הראשונות, היו משפיעי בית הכנסת ראשי החסידים שהגיעו לארץ, הלוא הם החסיד עובד ה' הרב [[זלמן משה היצחקי]], והמשפיע הנודע ר' [[מיכאל דבורקין]].
בשנים הראשונות, היו משפיעי בית הכנסת חשובי החסידים, שהגיעו באותן שנים לארץ הקודש ר' [[זלמן משה היצחקי]], והמשפיע הנודע ר' [[מיכאל דבורקין]].


לאחר שר' זלמן משה לקה בשיתוק, ור' מיכאל עבר לחצרות קודשנו, נטלו את ההנהגה, לצידו של רב בית הכנסת הרב קרסיק, גיסו המשפיע המשכיל הנודע בחסידות הרב [[משה גוראריה]], ואחיינם החסיד הרב [[נחום גולדשמיד]]. השניים היו משלימים אחד את השני כל אחד עם גישתו שלו, לעיתים היו ביניהם אף מחלוקות שהם לשם שמיים, אך אחוות החסידים ניצחה לבסוף.
לאחר שר' זלמן משה לקה בשיתוק, ור' מיכאל עבר לחצרות קודשנו, נטלו את ההנהגה, כמשפיע שימש המשכיל הנודע בחסידות הרב [[משה גוראריה]], ואחיינם החסיד הרב [[נחום גולדשמיד]]. השניים היו משלימים אחד את השני כל אחד עם גישתו שלו, לעיתים היו ביניהם אף מחלוקות שהם לשם שמיים, אך אחוות החסידים ניצחה לבסוף. לאחר פטירתם הותירו חלל ריק, שכן בני הדור הקודם רובם נפטרו, ולא היה מי שימלא את מקומם. מספר שנים חלפו, ובהתוועדות י"ט כסלו [[תשל"ז]] הורה [[הרבי]] כי בכל קהילה חב"דית, יש צורך למנות משפיע אחד או שניים. בעקבות הוראה זו, מונו משפיעים בקהילות חב"ד בכל רחבי תבל.
 
לאחר פטירתם הותירו חלל ריק, שכן בני הדור הקודם רובם נפטרו, ולא היה מי שימלא את מקומם.
 
מספר שנים חלפו, ובהתוועדות י"ט כסלו [[תשל"ז]] הורה [[הרבי]] כי בכל קהילה חב"דית, יש צורך למנות משפיע אחד או שניים. בעקבות הוראה זו, מונו משפיעים בקהילות חב"ד בכל רחבי תבל.


בעקבות כך בקהילה הוחלט למנות את הרב [[ישראל צבי הבר]] ואת הרב [[שלום בער בוטמן]]. סוכם כי הרב הבר יתוועד ב[[אידיש]], והרב בוטמן ב[[עברית]], וכך לא יפול הנטל על אחד מהם.
בעקבות כך בקהילה הוחלט למנות את הרב [[ישראל צבי הבר]] ואת הרב [[שלום בער בוטמן]]. סוכם כי הרב הבר יתוועד ב[[אידיש]], והרב בוטמן ב[[עברית]], וכך לא יפול הנטל על אחד מהם.


כארבע שנים כיהנו שני המשפיעים; הם התוועדו יחדיו, וסייעו למתקרבים חדשים בתחילת דרכם. כעבור ארבע שנים נסע הרב הבר ל[[רומניה]] בשליחות הרבי, ומאז ועד היום מכהן הרב [[שלום בער בוטמן]] כמשפיע קהילת חב"ד בתל אביב. בנוסף, הרב בוטמן משמש כ[[בעל קורא]] בבית הכנסת.
כארבע שנים כיהנו שני המשפיעים; הם התוועדו יחדיו, וסייעו למתקרבים חדשים בתחילת דרכם. כעבור ארבע שנים נסע הרב הבר ל[[רומניה]] בשליחות הרבי, ומאז כיהן הרב [[שלום בער בוטמן]] כמשפיע קהילת חב"ד בתל אביב. בנוסף, הרב בוטמן שימש כ[[בעל קורא]] בבית הכנסת.


==גבאי בית הכנסת==
==גבאי בית הכנסת==
1,178

עריכות