תהלים אוהל יוסף יצחק: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 64: שורה 64:


==הכותרות שבראש הפרקים==
==הכותרות שבראש הפרקים==
ביאורים קצרים על תוכנו של כל פרק נדפסו בתחילת כל פרק בתהלים זה. בנוגע לסמכות הכותרות שבראש הפרקים ומקורם, קיים פולמוס בין רבני חב"ד, כאשר יש הטוענים{{הערה|ראו לדוגמא הרבי יוסף שמחה גינזבורג, הערות וביאורים אהלי תורה תתקלט עמוד 142.}} שכיון שמקורם אינו ברור סמכותם מוטלת בספק, ולעומתם יש הטוענים{{הערה|1=ראו לדוגמא הערות התמימים ואנ"ש לוד חוברת פג עמוד 37. ו[http://haoros.com/download.asp?kovetzID=940&ext=pdf גליון תתקמ עמוד 89].}} שסמכותם איתנה ולא ניתן להטיל בהם דופי, וזאת על פי דברי הרבי בעצמו שסמך על המופיע בכותרות אלו{{הערה|ראו בלקוטי שיחות חלק כ"ח ע' 268 הערה 13 בנוגע למזמור ק"ז שתוכנו הוא "על ארבעה שיצאו מצרה לרוחה וצריכים להודות לה' . . לשבח ולספר בפני הרבים", "לשון הכותרת למזמור קז שנתקבלה ו"פשט הדבר בכל ישראל". . ועד שנדפסה בריבוי ספרי התהלים". וכן בשיחות נוספות.}}.
ביאורים קצרים על תוכנו של כל פרק נדפסו בתחילת כל פרק בתהלים זה. בנוגע לסמכות הכותרות שבראש הפרקים ומקורם, קיים פולמוס בין רבני חב"ד, כאשר יש הטוענים{{הערה|ראו לדוגמא הרב יוסף שמחה גינזבורג, הערות וביאורים אהלי תורה תתקלט עמוד 142.}} שכיון שמקורם אינו ברור סמכותם מוטלת בספק, ולעומתם יש הטוענים{{הערה|1=ראו לדוגמא הערות התמימים ואנ"ש לוד חוברת פג עמוד 37. ו[http://haoros.com/download.asp?kovetzID=940&ext=pdf גליון תתקמ עמוד 89].}} שסמכותם איתנה ולא ניתן להטיל בהם דופי, וזאת על פי דברי הרבי בעצמו שסמך על המופיע בכותרות אלו{{הערה|ראו בלקוטי שיחות חלק כ"ח ע' 268 הערה 13 בנוגע למזמור ק"ז שתוכנו הוא "על ארבעה שיצאו מצרה לרוחה וצריכים להודות לה' . . לשבח ולספר בפני הרבים", "לשון הכותרת למזמור קז שנתקבלה ו"פשט הדבר בכל ישראל". . ועד שנדפסה בריבוי ספרי התהלים". וכן בשיחות נוספות.}}.


==ראו גם==
==ראו גם==
9,454

עריכות