←מכתביו לרבי
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 52: | שורה 52: | ||
רבי יצחק שלח לרבי ארבעה מכתבים, על אודות [[מבצע תפילין]] שהרבי עורר. רבי יצחק טען במכתבו, כי היות ונפסק בהלכה ש[[מצוות]] צריכות כוונה, ובפרט במצוות [[תפילין]] בה נכתב הטעם בתורה, ובה מודים כולי עלמא שהכוונה בה מעכבת - כמו במצוות [[ציצית]] ו[[סוכה]], על כן מה בצע בהנחת [[תפילין]] ליהודים שאין להם מושג מה כתוב בפרשיות אלו. | רבי יצחק שלח לרבי ארבעה מכתבים, על אודות [[מבצע תפילין]] שהרבי עורר. רבי יצחק טען במכתבו, כי היות ונפסק בהלכה ש[[מצוות]] צריכות כוונה, ובפרט במצוות [[תפילין]] בה נכתב הטעם בתורה, ובה מודים כולי עלמא שהכוונה בה מעכבת - כמו במצוות [[ציצית]] ו[[סוכה]], על כן מה בצע בהנחת [[תפילין]] ליהודים שאין להם מושג מה כתוב בפרשיות אלו. | ||
הרבי השיב לרבי יצחק בשלושה מכתבים שדי בידיעה הכללית שזהו מצווה ואין צורך לפרט יותר שאם לא כן הרי גם יהודים משלנו אינם יודעים בפירוט את הכתוב בפרשיות התפילין, ועל כרחך צריך לומר שהיות והוא יודע שתפילין הם אלו ומקיים הוא [[מצוות תפילין]], די בכך. הרבי הביא דוגמאות רבות מההלכה לכך שאין לזה דין 'מתעסק'. בשנים מאוחרות, שלח מכתב בו הוא מכחיש את הפרסומים כאילו התבטא נגד ליובאוויטש. במכתבו מכנה את מפיצי השמועה בביטויים חריפים ומבקש מהרבי לא להתייחס לשמועות אלו של מחרחרי ריב {{הערה| ראו: מבית הגנזים, https://chabadlibrary.org/books/arum/mbhg/2/28.htm.}}. הערצתו העצומה לרבי ניכרת בכל אחד ממכתביו. | הרבי השיב לרבי יצחק בשלושה מכתבים שדי בידיעה הכללית שזהו מצווה ואין צורך לפרט יותר שאם לא כן הרי גם יהודים משלנו אינם יודעים בפירוט את הכתוב בפרשיות התפילין, ועל כרחך צריך לומר שהיות והוא יודע שתפילין הם אלו ומקיים הוא [[מצוות תפילין]], די בכך. הרבי הביא דוגמאות רבות מההלכה לכך שאין לזה דין 'מתעסק'. בשנים מאוחרות, שלח מכתב בו הוא מכחיש את הפרסומים כאילו התבטא נגד ליובאוויטש. במכתבו מכנה את מפיצי השמועה בביטויים חריפים ומבקש מהרבי לא להתייחס לשמועות אלו של מחרחרי ריב{{הערה| ראו: מבית הגנזים, https://chabadlibrary.org/books/arum/mbhg/2/28.htm.}}. הערצתו העצומה לרבי ניכרת בכל אחד ממכתביו. | ||
=== הרבי דואג לשלומו === | === הרבי דואג לשלומו === |