643
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 2: | שורה 2: | ||
שאלתי אליכם היא האם מתי שמדברים בחסידות על צמצום (סתם צמצום) הכוונה היא דווקא ל[[צמצום הראשון]]? כי אם לא אז ההפניה הזו עלולה לבלבל.. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[משתמש:חסיד של הרבי/מיזם:מלחמתה של תורה|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=כחול|גופן=נרקיסים|חוזרים למערכה! עכשיו יותר מתמיד כולנו מתגייסים}}]] 13:34, 9 ביוני 2023 (UTC) | שאלתי אליכם היא האם מתי שמדברים בחסידות על צמצום (סתם צמצום) הכוונה היא דווקא ל[[צמצום הראשון]]? כי אם לא אז ההפניה הזו עלולה לבלבל.. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[משתמש:חסיד של הרבי/מיזם:מלחמתה של תורה|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=כחול|גופן=נרקיסים|חוזרים למערכה! עכשיו יותר מתמיד כולנו מתגייסים}}]] 13:34, 9 ביוני 2023 (UTC) | ||
: כמדומני שצמצום סתם אינו מתייחס בהכרח לצמצום הראשון, אך היות ומבואר בחסידות שכל הצמצומים שלאחריו (כדוגמת הצמצום בין [[אצילות]] ל[[בי"ע]]) מגיעים כולם ע"י שהיה הצמצום הראשון, ע"כ נראה שאין עניין מיוחד לשנות את ההפניה. (ובקיצור הדברים: אוא"ס שלפני הצמצום, מפני היותו דבוק במאור ע"כ אין בו שום ציור ומציאות (וזהו כמו אור וזיו השמש כאשר הם בשמש שאז אין שייך לקרוא לאור וזיו בשם אור וזיו כלל, אף על פי שיש שם אור וזיו, אלא הפשט הוא שבתוך השמש אין להם ציור לעצמם וכו'). משא"כ האור שלאחר הצמצום (ע"י שסילק את אורו וחזר והאיר ואין להאריך בביאור הדברים מה הפשט בזה..) הוא בבחי' '''מציאות''', (כדוגמת האור וזיו שיצאו מהשמש שאז ניתן לקרותם בשם אור וזיו, וכדוגמת צדיק גמור שעליו כתוב בתניא שעל אף מעלתו הוא "יש מי שאוהב" היינו שהוא בבחי' '''מציאות''' (רק שצדיק אין זה דוגמא לאור שלאחר הצמצום, מפני שצדיק הוא בבחי' '''מציאות''' והאור שלאחר הצמצום הוא רק מצויר ב'''ציור''' וכו')) ולכן כל הצמצומים שלאח"ז הם ע"י וכהמשך של הצמצום הראשון, ולדוגמא הצמצום שבין אצילות לבי"ע, אצילות הוא בבחי' ציור של אור, ומפני כן אף מתלבש בכלים וכו' והצמצום בינו לבי"ע הוא שיהיה עולם הבריאה בבחי' '''יש''', ואם לא היה הצמצום הראשון לא היה שייך שום נתינת מקום לדבר זה. וכן בכל עולם ועולם וכו' וכו' -- [[משתמש:חונן הדעת|חונן הדעת]] - [[שיחת משתמש:חונן הדעת|שיחה]], 14:39, כ' בסיוון, ה'תשפ"ג 14:39, 9 ביוני 2023 (UTC) | : כמדומני שצמצום סתם אינו מתייחס בהכרח לצמצום הראשון, אך היות ומבואר בחסידות שכל הצמצומים שלאחריו (כדוגמת הצמצום בין [[אצילות]] ל[[בי"ע]]) מגיעים כולם ע"י שהיה הצמצום הראשון, ע"כ נראה שאין עניין מיוחד לשנות את ההפניה. (ובקיצור הדברים: אוא"ס שלפני הצמצום, מפני היותו דבוק במאור ע"כ אין בו שום ציור ומציאות (וזהו כמו אור וזיו השמש כאשר הם בשמש שאז אין שייך לקרוא לאור וזיו בשם אור וזיו כלל, אף על פי שיש שם אור וזיו, אלא הפשט הוא שבתוך השמש אין להם ציור לעצמם וכו'). משא"כ האור שלאחר הצמצום (ע"י שסילק את אורו וחזר והאיר ואין להאריך בביאור הדברים מה הפשט בזה..) הוא בבחי' '''מציאות''', (כדוגמת האור וזיו שיצאו מהשמש שאז ניתן לקרותם בשם אור וזיו, וכדוגמת צדיק גמור שעליו כתוב בתניא שעל אף מעלתו הוא "יש מי שאוהב" היינו שהוא בבחי' '''מציאות''' (רק שצדיק אין זה דוגמא לאור שלאחר הצמצום, מפני שצדיק הוא בבחי' '''מציאות''' והאור שלאחר הצמצום הוא רק מצויר ב'''ציור''' וכו')) ולכן כל הצמצומים שלאח"ז הם ע"י וכהמשך של הצמצום הראשון, ולדוגמא הצמצום שבין אצילות לבי"ע, אצילות הוא בבחי' ציור של אור, ומפני כן אף מתלבש בכלים וכו' והצמצום בינו לבי"ע הוא שיהיה עולם הבריאה בבחי' '''יש''', ואם לא היה הצמצום הראשון לא היה שייך שום נתינת מקום לדבר זה. וכן בכל עולם ועולם וכו' (על אף שהיו צמצומים לפני צמצום הראשון וכו' מ"מ זהו הצמצום שעליו בעיקר מודגשים דברים הנ"ל וכו' -- [[משתמש:חונן הדעת|חונן הדעת]] - [[שיחת משתמש:חונן הדעת|שיחה]], 14:39, כ' בסיוון, ה'תשפ"ג 14:39, 9 ביוני 2023 (UTC) | ||
:: במחשבה שניה לכאורה כדאי לשנות את ההפניה ל[[צמצום (פירושונים)]]--[[משתמש:חונן הדעת|חונן הדעת]] - [[שיחת משתמש:חונן הדעת|שיחה]], 15:01, כ' בסיוון, ה'תשפ"ג 15:01, 9 ביוני 2023 (UTC) |
עריכות