שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  20:00, 21 במרץ 2010
אין תקציר עריכה
== בחינת ליל שבת ==
הבחינה הרמוזה בליל שבת רמוזה בפסוק ויכולו השמים כו' ויכל אלקים כו', שזהו בליל שבת דוקא, שעלה הכל בבחינת [[אור חוזר]] אל ה[[עצמות]], כהמשך הפסוק - כי בו שבת וינפש, דהיינו שבחי' . - כלומר: שבחינת מהות עצמותו ית', ממש כמו השובת ממלאכתו, שגם פנימית רצונו וחכמתו שהיה בצמצום מלאכה זו עולה ונכלל בעצמות הנפש ממש, שזהו כמו שהיה הוא ושמו בלבד קודם הצמצום הראשון.
== בחינת יום שבת ==
על ידי זה בחינה זו של ליל שבת של התכללות האור בעצמותו, - עי"ז על ידי זה דוקא חוזר ונמשך המשכה וברכה ו[[ברכה]] עליונה שנק' שנקרא ברכת הויה כו' - ביום השבת שנקרא ברכה, בראש הפנימית הנ"ל שהוא בפנימיות ד[[חסד]] עליון ורצון ותענוג העליון מעצמות האין סוף ממש, וכמו שכתוב ויכולו השמים כו' וישבות כו' - אז דוקא '''ויברך''' אלקים את יום השביעי, מכיון שברכה זו אינו אלא אחר ההעלאה והתכללות דאור חוזר בתחלה בעצמותוכן היא גם המעשמעות הפשוטה בפסוק: דויברך אלקים כו' כי בו שבת וינפש - על כן בירך אלקים ליום השביעי - שהוא יום השבת.
ענין זה נרמז בפסוק: ויכולו השמים כו' וישבות כו' - אז דוקא '''ויברך''' אלקים את יום השביעי, מכיון שברכה זו אינו אלא אחר ההעלאה והתכללות ד[[אור חוזר]] בתחלה בעצמות.
 
כן היא גם המשמעות הפשוטה בפסוק: דויברך אלקים כו' כי בו שבת וינפש - על כן בירך אלקים ליום השביעי - שהוא יום השבת.
== מקורות ==
[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/tch/s1/4/13/217d&search=%D7%9C%D7%99%D7%9C+%D7%A9%D7%91%D7%AA תורת חיים]
[[קטגוריה:שבת]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט