שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,114 בתים ,  09:07, 26 בדצמבר 2022
אין תקציר עריכה
{{ערך מורחב|שופר}}
השופר כשר רק אם נעשה מקרן בהמות שיש להם זכרות כלומר שבשר מהראש חודר לתוך הקרן וממלא אותו (כהכנת הקרן לשופר מרוקנים את הקרן מהבשר, אך גם אם לא רוקנו אותו לגמרי אין זה מעכב). ב[[תולדות יעקב יוסף]]{{הערה|פרשת כי תצא}} מפרש את המילה "זכרות" על שם [[זכרון]] הפנימיות והקשר להקב"ה.
 
==הקרן בסטרא אחרא==
בחסידות מבואר{{הערה|תורה אור וישב ל, א. אור התורה חנוכה ש סע"א ואילך.}} על יסוד דברי חז"ל במסכת חולין{{הערה|לענין קבלת טומאה. חולין קיז, ב. במשנה. רמב"ם הלכות טומאת אוכלין ד, ד.}} שהקרן היא החיצוניות והפסולת בלבד, שלמטטה אפילו מהעור.
 
בכך מוסבר הטעם הפנימי ב[[גזירות אנטיוכוס]] שציוו 'כתבו לכם על קרן השור', שהיוונים רצו שבני ישראל יקבלו את החיות מבחינת הקרניים, בחיצוניות בלבד, ולא מפנימיות הקדושה.
==הקרן בקדושה==
בחינת הקרן למעליותא, הוא ענין ה[[מסירות נפש]], בדוגמת הקרן שהיא למעלה מהראש, כך גם המסירות נפש דקדושה היא למעלה מכל החשבונות השכליים{{הערה|1=[https://drive.google.com/file/d/1eMNty0ZK7GMuYspeDmp9kz0Eo-LCn_-W/view מאמר ד"ה ועל הניסים מקץ תשכ"ט].}}.
 
מובא בגמרא הטעם שנמשכה מלכותו של דוד - מפני שנמשח דוד בקרן ולא בפך, כי שרש בחינת קרן הוא בבחינת כתר כמ"ש חנה רמה קרני בה', "רמה" בבחינת הרוממות דפנימי' כתר עליון שמרומם לבדו ומתנשא מימות עולם, שהן בחינת ז' תחתונות ד[[אריך אנפין]] שמתלבשית בנאצלים.
30,306

עריכות

תפריט ניווט