שנת הקהל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 352 בתים ,  11 באוקטובר 2022
←‏הקהל ומועדי השנה: התחלת מקורות
אין תקציר עריכה
(←‏הקהל ומועדי השנה: התחלת מקורות)
שורה 18: שורה 18:
ב[[ראש השנה]] - מורה [[הרבי]], יש לנצל את ההזדמנות - שכל אחד יהא [[מלך]] לסביבתו - ינצל את התעוררות התשובה ולעשות [[כינוס הקהל|כינוסי הקהל]] רבים ככל האפשר.
ב[[ראש השנה]] - מורה [[הרבי]], יש לנצל את ההזדמנות - שכל אחד יהא [[מלך]] לסביבתו - ינצל את התעוררות התשובה ולעשות [[כינוס הקהל|כינוסי הקהל]] רבים ככל האפשר.


ב[[יחידות]] התבטא הרבי פעם - כמו שנראה ההקהל בראש השנה, כך הוא נראה כל השנה. (מפי השמועה).
ב[[יחידות]] התבטא הרבי פעם - כמו שנראה ההקהל בראש השנה, כך הוא נראה כל השנה{{הערה|מפי השמועה.{{מקור}}}}


כמו כן אמר הרבי שיש מן המשותף להקהל ולראש השנה - כמו שב ראש השנה - בהמלכת המלך, [[בני ישראל]] ב"[[ביטול]]" ונהיים "נקודה אחת" להמליך המלך, כך בהקהל כולם נהיים לנקודה אחת - "ליראה את ה'".
כמו כן אמר הרבי שיש מן המשותף להקהל ולראש השנה - כמו שב ראש השנה - בהמלכת המלך, [[בני ישראל]] ב"[[ביטול]]" ונהיים "נקודה אחת" להמליך המלך, כך בהקהל כולם נהיים לנקודה אחת - "ליראה את ה'".


===צום גדליה===
===צום גדליה===
ענינה של שנת הקהל מתבטאת במיוחד ב[[צום גדליה]], בפן הרוחני והגשמי - במהות הצום ובחלותו ביום השלישי לתחילת השנה.
ענינה של שנת הקהל מתבטאת במיוחד ב[[צום גדליה]], בפן הרוחני והגשמי - במהות הצום ובחלותו ביום השלישי לתחילת השנה{{הערה|תורת מנחם תשמ"ח, חלק א', עמ' 90 ואילך.}}.


====הקשר הרוחני====
====הקשר הרוחני====
שורה 41: שורה 41:
[[חג הסוכות]] ו[[הקהל]] הם ענינים המתקשרים בצורות רבות:
[[חג הסוכות]] ו[[הקהל]] הם ענינים המתקשרים בצורות רבות:
*כל עניין [[מעמד הקהל]] הוא בסוכות.
*כל עניין [[מעמד הקהל]] הוא בסוכות.
*סוכות הוא גם עניין של הקהל ואחדות בארבעת המינים.
*סוכות הוא גם עניין של הקהל ואחדות בארבעת המינים{{הערה|תורת מנחם תשמ"ח, חלק א', עמ' 167.}}.
*[[הרבי]] מבאר שלכל א' מה[[אושפיזין]] יש קשר מיוחד להקהל.
*[[הרבי]] מבאר שלכל א' מה[[אושפיזין]] יש קשר מיוחד להקהל{{הערה|תורת מנחם תשמ"ח, חלק א', עמ' 172.}}.


====הושענא רבה====
====הושענא רבה====
ב[[הושענא רבא]] מודגש עניין ה[[גאולה]], ועל כן אומר [[הרבי]] שיש להוסיף בכל עניני הושענא רבא מתוך עניין הגאולה, ומתוך הדגשה מיוחדת על עניין של הקהל, כהכנה להקהל בגאולה העתידה.
ב[[הושענא רבא]] מודגש עניין ה[[גאולה]], ועל כן אומר [[הרבי]] שיש להוסיף בכל עניני הושענא רבא מתוך עניין הגאולה, ומתוך הדגשה מיוחדת על עניין של הקהל, כהכנה להקהל בגאולה העתידה{{הערה|תורת מנחם תשמ"ח, חלק א', עמ' 285.}}.


ובהושענא רבא כדאי שיוסיפו בהקהל בעיקר מתוך "איש את רעהו יעזורו".
ובהושענא רבא כדאי שיוסיפו בהקהל בעיקר מתוך "איש את רעהו יעזורו".
שורה 52: שורה 52:


===שמיני עצרת שמחת תורה===
===שמיני עצרת שמחת תורה===
מכיוון שב[[חג הסוכות]] יש עניין מיוחד של הקהל - הרי ביום ה[[שמיני עצרת]] שהוא המשך לו - יש גם עניין של [[הקהל]], ואדרבא - באופן של עילוי יותר מזה - ש"מעלין בקודש".
מכיוון שב[[חג הסוכות]] יש עניין מיוחד של הקהל - הרי ביום ה[[שמיני עצרת]] שהוא המשך לו - יש גם עניין של [[הקהל]], ואדרבא - באופן של עילוי יותר מזה - ש"מעלין בקודש"{{הערה|תורת מנחם תשמ"ח, חלק א', עמ' 296.}}.


כיוון שבחג הסוכות יש עניין של הקהל - ובשמיני עצרת שהוא המשך לו יש עניין גדול יותר - ש"מעלין בקודש" אזי ודאי שב[[שמחת תורה]] שהוא המשך להם יש גם עניין מצד עצמו - וגם מצד זה שהוא המשך לסוכות ושמע"צ - וכמו שאמרנו בשמע"צ אף שמחת תורה יותר נעלה - שהרי "מעלין בקודש" וכו'.
כיוון שבחג הסוכות יש עניין של הקהל - ובשמיני עצרת שהוא המשך לו יש עניין גדול יותר - ש"מעלין בקודש" אזי ודאי שב[[שמחת תורה]] שהוא המשך להם יש גם עניין מצד עצמו - וגם מצד זה שהוא המשך לסוכות ושמע"צ - וכמו שאמרנו בשמע"צ אף שמחת תורה יותר נעלה - שהרי "מעלין בקודש" וכו'.
שורה 162: שורה 162:


וכל זה מתוך דגש על עניני של [[חודש אלול]] - עניין ה[[תשובה]].
וכל זה מתוך דגש על עניני של [[חודש אלול]] - עניין ה[[תשובה]].
==במשך השנים==
==במשך השנים==
===[[תרצ"ב]]===
===[[תרצ"ב]]===