חיים נצחיים (בלע המוות): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
תקלדה
מ (החלפת טקסט – "http://www.chabad.info/newvideo" ב־"http://old2.ih.chabad.info/newvideo")
מ (תקלדה)
שורה 17: שורה 17:
בחסידות מבואר שחייו של מלך המשיח הם מהאין סוף בעצמו,
בחסידות מבואר שחייו של מלך המשיח הם מהאין סוף בעצמו,
ולכן הם [[חיים נצחיים]] ולא שייך בהם מיתה והפסק.
ולכן הם [[חיים נצחיים]] ולא שייך בהם מיתה והפסק.
וכן מובא בתורת חיים פרשת ויחי שחיו של משיח בן דוד הינם חיים נצחיים  
וכן מובא בתורת חיים פרשת ויחי שחייו של משיח בן דוד הינם חיים נצחיים.


עוד מבואר בחסידות{{הערה|מאמרי [[אדמו"ר הזקן]] נביאים עמוד ס'- מאמר ד"ה "למרבה המשרה".}}
עוד מבואר בחסידות{{הערה|מאמרי [[אדמו"ר הזקן]] נביאים עמוד ס'- מאמר ד"ה "למרבה המשרה".}}
שורה 55: שורה 55:
מכיון שהחיים הגשמיים קשורים ותלויים בחיים הרוחנים וכאשר האדם גרם לעצמו על ידי ה[[חטא]] מות רוחני נעשה גם המציאות של מוות גשמי ופיזי.
מכיון שהחיים הגשמיים קשורים ותלויים בחיים הרוחנים וכאשר האדם גרם לעצמו על ידי ה[[חטא]] מות רוחני נעשה גם המציאות של מוות גשמי ופיזי.


מובא שב[[מתן תורה]] "פסקה זוהמתן של ישראל" וביטלו מעצמם את כל ה[[קליפה]] וה[[רע]], והיו במצב כמו לפני [[חטא עץ הדעת]], אך לאחר [[חטא העגל]] חזר הרע והמוות שוב וירד לעולם.{{הערה|[[מאמרי אדמו"ר האמצעי]] בראשית ח"א עמ' שח.}}  
מובא שב[[מתן תורה]] "פסקה זוהמתן של ישראל" וביטלו מעצמם את כל ה[[קליפה]] וה[[רע]], והיו במצב כמו לפני [[חטא עץ הדעת]], אך לאחר [[חטא העגל]] חזר הרע והמוות וירד שוב לעולם.{{הערה|[[מאמרי אדמו"ר האמצעי]] בראשית ח"א עמ' שח.}}  


אך לעתיד לבוא שאז יתקיים מה שכתוב "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" (מהעולם) ממילא יתבטל מיד גם מציאות המוות.
אך לעתיד לבוא שאז יתקיים מה שכתוב "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" (מהעולם) ממילא יתבטל מיד גם מציאות המוות.
15

עריכות

תפריט ניווט