תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
|
שורה 18: |
שורה 18: |
| *'''שביעי''' - סיום תיאור תהליך מינוי הכהנים. משה משח אותם בשמן המשחה וציווה אותם לאכול [[בשר]] מסויים בפתח אוהל מועד. כל התהליך לקח שבעה ימים. | | *'''שביעי''' - סיום תיאור תהליך מינוי הכהנים. משה משח אותם בשמן המשחה וציווה אותם לאכול [[בשר]] מסויים בפתח אוהל מועד. כל התהליך לקח שבעה ימים. |
|
| |
|
| ==בתורת החסידות==
| |
| [[הרבי מליובאוויטש]] מבאר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] ח"ז עמ' 37 ואילך}} בעבודת האדם לקונו, ש"חסרון
| |
| כיס" מרמז על מצוות הצדקה, ומצוה זו נצרכת
| |
| לזירוז מיוחד:
| |
| מבואר בספר התניא{{הערה|פל"ז}} שהטעם לזה
| |
| שמצוות הצדקה שקולה כנגד כל המצות{{הערה|ב"ב
| |
| ט, א}}, ומעלתה גדולה ביותר הוא מפני שכאשר
| |
| נותנים מעות, ש"במעות אלו היה יכול לקנות חיי
| |
| נפשו החיונית", הנה כאשר במקום זה נותן מעות
| |
| אלו לצדקה, נמצא ש"נותן חיי נפשו" ממש לה'.
| |
| מצות הצדקה אינה קשורה רק ל"חיי נפש"
| |
| האדם אלא גם להעולם שחוץ ממנו, שהרי
| |
| הממון הניתן לצדקה הוא מחוץ לגופו של הנותן,
| |
| והרי זה חלק מהעולם החיצוני. ונמצא שבנתינת
| |
| צדקה מעלה האדם את כללות "נפשו החיונית"
| |
| לה', וגם את העולם שמחוץ ממנו.
| |
| והנה, כדי לזכך ולהעלות את הנחות ביותר
| |
| צריך כוח נעלה ביותר. ועל פי זה מובן שהצדקה
| |
| שמעלה היא את כללות נפשו החיונית לה' ואף
| |
| את העולם שמחוצה לו, הרי הכח למצוה זו הוא
| |
| מעומק פנימיות הנשמה.
| |
| וזהו "ביותר צריך הכתוב לזרז" – מתי צריך
| |
| האדם זירוז מיוחד ונתינת כח גדול "ביותר"?
| |
| כאשר זה: א. "במקום" – כאשר הדבר קשור
| |
| ל"מקום" ושטח העולם שחוץ לאדם המקיים
| |
| את המצוה. ב. "שיש בו חסרון כיס" - גם באדם
| |
| עצמו נוגע הדבר לכללות נפשו החיונית, בזה
| |
| שהוא מחסר מעצמו דבר אשר "הי' יכול לקנות
| |
| חיי נפשו החיונית".
| |
| ==קישורים חיצונים== | | ==קישורים חיצונים== |
| *[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=265 רעיונות לפרשת צו] - {{חב"ד בישראל}} | | *[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=265 רעיונות לפרשת צו] - {{חב"ד בישראל}} |