פרשת צו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,963 בתים ,  21 ביולי 2021
הסרה כאמור באולם
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(הסרה כאמור באולם)
שורה 18: שורה 18:
*'''שביעי''' - סיום תיאור תהליך מינוי הכהנים. משה משח אותם בשמן המשחה וציווה אותם לאכול [[בשר]] מסויים בפתח אוהל מועד. כל התהליך לקח שבעה ימים.
*'''שביעי''' - סיום תיאור תהליך מינוי הכהנים. משה משח אותם בשמן המשחה וציווה אותם לאכול [[בשר]] מסויים בפתח אוהל מועד. כל התהליך לקח שבעה ימים.


==בתורת החסידות==
[[הרבי מליובאוויטש]] מבאר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] ח"ז עמ' 37 ואילך}} בעבודת האדם לקונו, ש"חסרון
כיס" מרמז על מצוות הצדקה, ומצוה זו נצרכת
לזירוז מיוחד:
מבואר בספר התניא{{הערה|פל"ז}} שהטעם לזה
שמצוות הצדקה שקולה כנגד כל המצות{{הערה|ב"ב
ט, א}}, ומעלתה גדולה ביותר הוא מפני שכאשר
נותנים מעות, ש"במעות אלו היה יכול לקנות חיי
נפשו החיונית", הנה כאשר במקום זה נותן מעות
אלו לצדקה, נמצא ש"נותן חיי נפשו" ממש לה'.
מצות הצדקה אינה קשורה רק ל"חיי נפש"
האדם אלא גם להעולם שחוץ ממנו, שהרי
הממון הניתן לצדקה הוא מחוץ לגופו של הנותן,
והרי זה חלק מהעולם החיצוני. ונמצא שבנתינת
צדקה מעלה האדם את כללות "נפשו החיונית"
לה', וגם את העולם שמחוץ ממנו.
והנה, כדי לזכך ולהעלות את הנחות ביותר
צריך כוח נעלה ביותר. ועל פי זה מובן שהצדקה
שמעלה היא את כללות נפשו החיונית לה' ואף
את העולם שמחוצה לו, הרי הכח למצוה זו הוא
מעומק פנימיות הנשמה.
וזהו "ביותר צריך הכתוב לזרז" – מתי צריך
האדם זירוז מיוחד ונתינת כח גדול "ביותר"?
כאשר זה: א. "במקום" – כאשר הדבר קשור
ל"מקום" ושטח העולם שחוץ לאדם המקיים
את המצוה. ב. "שיש בו חסרון כיס" - גם באדם
עצמו נוגע הדבר לכללות נפשו החיונית, בזה
שהוא מחסר מעצמו דבר אשר "הי' יכול לקנות
חיי נפשו החיונית".
==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=265 רעיונות לפרשת צו] - {{חב"ד בישראל}}
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=265 רעיונות לפרשת צו] - {{חב"ד בישראל}}
188

עריכות

תפריט ניווט