תהלים אוהל יוסף יצחק: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:תהלים 2.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרבי עם ספר תהלים במהדורת '[[תהלים אוהל יוסף יצחק|אוהל יוסף יצחק]]']]
[[קובץ:תהלים 2.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרבי עם ספר תהלים במהדורת '[[תהלים אוהל יוסף יצחק|אוהל יוסף יצחק]]']]
'''תהילים אהל יוסף יצחק''' הינו ספר התהילים שנדפס בהוצאת [[קה"ת]] במהדורות שונות, אליו נלווה [[קובץ מכתבים]] של אדמו"ר הריי"צ בדבר מעלת אמירת תהילים.
'''תהילים אהל יוסף יצחק''' הינו ספר ה[[תהילים]] שנדפס בהוצאת [[קה"ת]] במהדורות שונות, אליו נלווה [[קובץ מכתבים]] של [[אדמו"ר הריי"צ]] בדבר מעלת אמירת תהילים.


לאחר הסתלקותו של אדמו"ר הריי"צ, הוחלט לקרוא לתהילים על שמו כדי לעורר את זכותו של הרבי על מי שקורא בתהילים אלו.
לאחר [[הסתלקות אדמו"ר הריי"צ|הסתלקותו של אדמו"ר הריי"צ]], הוחלט לקרוא לתהילים על שמו כדי לעורר את זכותו של הרבי על מי שקורא בתהילים אלו.


==היסטוריה==
==היסטוריה==
שורה 12: שורה 12:


כמו כן הופיעו בספר מספר הוספות מלבד גוף התהילים עצמו:
כמו כן הופיעו בספר מספר הוספות מלבד גוף התהילים עצמו:
*התעוררות על אמירת תהילים – מהשל"ה הקדוש
*התעוררות על אמירת תהילים – מ[[השל]] הקדוש
*סקירה על תקנת אמירת תהילים בציבור
*סקירה על תקנת אמירת תהילים בציבור
*יהי רצון שנוהגים לומר לפני התחלת אמירת התהילים (ביום חול)
*יהי רצון שנוהגים לומר לפני התחלת אמירת התהילים (ביום חול)
שורה 18: שורה 18:
*ביאורים קצרים על התוכן של כל פרק המופיעים בתחילת כל פרק
*ביאורים קצרים על התוכן של כל פרק המופיעים בתחילת כל פרק
*נוסחי ה'יהי רצון' שנוהגים לומר אחר התהילים בחול, בשבת, ובהושענא רבה
*נוסחי ה'יהי רצון' שנוהגים לומר אחר התהילים בחול, בשבת, ובהושענא רבה
*תפילה על החולים, תפילה קודם ואחר הלימוד ליארצייט, ומי שברך לחולה
*תפילה על החולים, תפילה קודם ואחר הלימוד ל[[יארצייט]], ומי שברך לחולה
*חלוקת התהילים לחודש אלול על פי תקנת הבעל שם טוב
*חלוקת התהילים ל[[חודש אלול]] על פי תקנת ה[[בעל שם טוב]]
   
   
בהקדמה לספר ציין הרבי ש{{ציטוטון|'''כדי לעורר ולהמשיך זכותו עלינו, שנתעורר באמירת תהילים בתשובה אמיתית ושתתקבלנה תפילותינו לרצון, קראנו להוצאת תהילים זה על שמו בשם "אהל יוסף יצחק"'''}}.
בהקדמה לספר ציין [[הרבי]] ש{{ציטוטון|'''כדי לעורר ולהמשיך זכותו עלינו, שנתעורר באמירת תהילים בתשובה אמיתית ושתתקבלנה תפילותינו לרצון, קראנו להוצאת תהילים זה על שמו בשם "אהל יוסף יצחק"'''}}.


===אהל יוסף יצחק השלם===
===אהל יוסף יצחק השלם===
בשנת [[תשי"ג]] יצא לאור על ידי [[קה"ת]] ספר התהילים 'אהל יוסף יצחק – השלם', הכולל עשרה פירושים, בהם פירוש יהל אור מאדמו"ר הצמח צדק, שנדפס קודם לכן רק פעם אחת בפולטובה בשנת תרע"ח.
בשנת [[תשי"ג]] יצא לאור על ידי [[קה"ת]] ספר התהילים 'אהל יוסף יצחק – השלם', הכולל עשרה פירושים, בהם פירוש יהל אור מ[[אדמו"ר הצמח צדק]], שנדפס קודם לכן רק פעם אחת בפולטובה בשנת [[תרע"ח]].


===הוצאות נוספות===
===הוצאות נוספות===
שורה 33: שורה 33:
בשנת [[תשכ"ד]] יזם סניף [[קה"ת כפר חב"ד]] הוצאה לאור של התהילים במצורף ל[[סידור תהילת השם]], ומאז הוא צורף ברוב המהדורות של הסידורים, מה שלא היה נפוץ קודם לכן.
בשנת [[תשכ"ד]] יזם סניף [[קה"ת כפר חב"ד]] הוצאה לאור של התהילים במצורף ל[[סידור תהילת השם]], ומאז הוא צורף ברוב המהדורות של הסידורים, מה שלא היה נפוץ קודם לכן.


בשנת [[תשל"ד]] הוא הודפס בהדפסה מיוחדת בפאיד, ובשנת תשל"ז בקזבלנקה שבמרוקו, ובשנת תשמ"א הודפס במתנה לרבי בקרית גן ישראל.
בשנת [[תשל"ד]] הוא הודפס בהדפסה מיוחדת בפאיד, ובשנת [[תשל"ז]] בקזבלנקה שב[[מרוקו]], ובשנת [[תשמ"א]] הודפס במתנה לרבי בקרית גן ישראל.
 
בשנת תשנ"ט יצא לאור הספר מתורגם ומפורש לרוסית בהוצאת [[שמי"ר]] על ידי הרב דב בער חזקלביץ. בשנת תש"ע יצא לאור בבואנוס איירס שבארגנטינה מתורגם ומפורש בספרדית על ידי הרב נתן גרונבלאט, ובשנת תשע"ג מתורגם ומפורש לאנגלית על ידי הרב [[זלמן פוזנר]], הרב יוסף מרכוס והרב אליעזר דנצינגר.


בשנת [[תשנ"ט]] יצא לאור הספר מתורגם ומפורש לרוסית בהוצאת [[שמי"ר]] על ידי הרב דב בער חזקלביץ. בשנת [[תש"ע]] יצא לאור בבואנוס איירס שבארגנטינה מתורגם ומפורש בספרדית על ידי הרב נתן גרונבלאט, ובשנת [[תשע"ג]] מתורגם ומפורש ל[[אנגלית]] על ידי הרב [[זלמן פוזנר]], הרב יוסף מרכוס והרב אליעזר דנצינגר.


==השימוש בספר==
==השימוש בספר==
שורה 42: שורה 41:


==הכותרות שבראש הפרקים==
==הכותרות שבראש הפרקים==
בנוגע לסמכות הכותרות שבראש הפרקים ומקורם, קיים פולמוס בין רבני חב"ד, כאשר יש הטוענים{{הערה|ראו לדוגמא הרבי יוסף שמחה גינזבורג, הערות וביאורים אהלי תורה תתקלט עמוד 142.}} שכיון שמקורם אינו ברור סמכותם מוטלת בספק, ולעומתם יש הטוענים{{הערה|1=ראו לדוגמא הערות התמימים ואנ"ש לוד חוברת פג עמוד 37. ו[http://haoros.com/download.asp?kovetzID=940&ext=pdf גליון תתקמ עמוד 89].}} שסמכותם איתנה ולא ניתן להטיל בהם דופי, וזאת על פי דברי הרבי בעצמו שסמך על המופיע בכותרות אלו{{הערה|ראו בלקוטי שיחות חלק כו עמוד 286 בנוגע למזמור קז שתוכנו הוא "על ארבעה שיצאו מצרה לרוחה וצריכים להודות לה' . . לשבח ולספר בפני הרבים", בהערה 13: "לשון הכותרת למזמור קז שנתקבלה ופשט הדבר בכל ישראל ועד שנדפסה בריבוי ספרי התהלים". וכן בשיחות נוספות.}}.
ביאורים קצרים על תוכנו של כל פרק נדפסו בתחילת כל פרק בתהלים זה. בנוגע לסמכות הכותרות שבראש הפרקים ומקורם, קיים פולמוס בין רבני חב"ד, כאשר יש הטוענים{{הערה|ראו לדוגמא הרבי יוסף שמחה גינזבורג, הערות וביאורים אהלי תורה תתקלט עמוד 142.}} שכיון שמקורם אינו ברור סמכותם מוטלת בספק, ולעומתם יש הטוענים{{הערה|1=ראו לדוגמא הערות התמימים ואנ"ש לוד חוברת פג עמוד 37. ו[http://haoros.com/download.asp?kovetzID=940&ext=pdf גליון תתקמ עמוד 89].}} שסמכותם איתנה ולא ניתן להטיל בהם דופי, וזאת על פי דברי הרבי בעצמו שסמך על המופיע בכותרות אלו{{הערה|ראו בלקוטי שיחות חלק כו עמוד 286 בנוגע למזמור קז שתוכנו הוא "על ארבעה שיצאו מצרה לרוחה וצריכים להודות לה' . . לשבח ולספר בפני הרבים", בהערה 13: "לשון הכותרת למזמור קז שנתקבלה ופשט הדבר בכל ישראל ועד שנדפסה בריבוי ספרי התהלים". וכן בשיחות נוספות.}}.


==ראו גם==
==ראו גם==
*'''[[קובץ מכתבים לתהילים]]''', קונטרס שנדפס כהוספה ל[[תהלים אוהל יוסף יצחק]]
*'''[[קובץ מכתבים לתהילים]]''', קונטרס שנדפס כהוספה ל[[תהלים אוהל יוסף יצחק]]


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==
11,693

עריכות