474
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{לעריכה דחופה}} | |||
'''ספירות אין קץ''' הם דרגות לפני הצמצום ששם ה[[ספירות]] הם לא מוגבלות. | '''ספירות אין קץ''' הם דרגות לפני הצמצום ששם ה[[ספירות]] הם לא מוגבלות. | ||
שורה 6: | שורה 7: | ||
אנחנו מכירים את העולם בצורה מוגבלת ומצומצמת, הנובעת [[עשר ספירות]] בעולם ה[[אצילות]], אך הקב"ה יכול להאציל - ליצור - לא עשר ספירות "מוגבלות" אלא גם ספירות אין קץ{{הערה|ראה למשל תקוני זוהר בהקדמה יז. "אנת הוא חד ולא בחושבן" - ומפרש אדמוה"ז (מאמרי אדמוה"ז תקס"ו א' עמ' פד), שהפשט הוא שהוא לא בחשבון מוגבל של ע"ס אלא "רבוא רבבות ספירות עד אין קץ ושיעור".}}. | אנחנו מכירים את העולם בצורה מוגבלת ומצומצמת, הנובעת [[עשר ספירות]] בעולם ה[[אצילות]], אך הקב"ה יכול להאציל - ליצור - לא עשר ספירות "מוגבלות" אלא גם ספירות אין קץ{{הערה|ראה למשל תקוני זוהר בהקדמה יז. "אנת הוא חד ולא בחושבן" - ומפרש אדמוה"ז (מאמרי אדמוה"ז תקס"ו א' עמ' פד), שהפשט הוא שהוא לא בחשבון מוגבל של ע"ס אלא "רבוא רבבות ספירות עד אין קץ ושיעור".}}. | ||
זה לא רק יכולת מופשטת, אלא גם דרגה בפועל באוא"ס שלפני הצמצום. המובן של ספירות הוא הגבלה והגדרה כלשהי, אבל עצמותו יתברך מובדל לגמרי מאיזה הגדרה שיהיה. | זה לא רק יכולת מופשטת, אלא גם דרגה בפועל באוא"ס שלפני הצמצום. המובן של ספירות הוא הגבלה והגדרה כלשהי, אבל עצמותו יתברך מובדל לגמרי מאיזה הגדרה שיהיה. עוד לפני תחילת מחשבתו של הקב"ה לברוא עולם נהיה ענין הספירות, ותחילת התהוות הספירות היה באופן דק מאוד ולא מוגבל - אין קץ (לא מוגבלות במספר). היינו שגם באוא"ס לפני הצמצום יש כבר ההתחלה של ספירות - הגבלה; הקב"ה כבר אז התחיל 'לחשוב ולתכנן' עולם מוגבל.{{הערה|המשך תרס"ו עמ' קפד ואילך.}}. | ||
== מהותן של הספירות אין קץ == | == מהותן של הספירות אין קץ == |
עריכות