פרשת משפטים: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 31 בתים ,  19 בפברואר 2021
אין תקציר עריכה
שורה 26: שורה 26:


==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==
ב[[לקוטי שיחות]]{{הערה|חי"א עמ' 97 }} [[הרבי מליובאוויטש]] מבאר שישנם כאלו הטרודים כל כך בעסקיהם הגשמיים
ב[[לקוטי שיחות]]{{הערה|חי"א עמ' 97 }} [[הרבי מליובאוויטש]] מבאר שישנם כאלו הטרודים כל כך בעסקיהם הגשמיים במשך ששת ימי החול עד שהם "עבדים לעבדים" - לרצונם הגשמי, כאדם זה הקונה אדון לעצמו למשך שש שנים. וגם בבוא יום "השביעי" – יום השבת קודש, שבו צריך "לצאת חפשי", לשבות ולנוח מכל עניני חול – אינם רוצים "להשתחרר" מאהבתם ושעבודם לעניניהם הגשמיים, אלא מוטרדים הם ומשועבדים לעסקיהם.
במשך ששת ימי החול עד שהם "עבדים לעבדים"
 
- לרצונם הגשמי, כאדם זה הקונה אדון לעצמו
ועל זה באה ההוראה: [[הקב"ה]] ציוה "כי לי בני ישראל עבדים" – שענינו של האדם הוא לעבוד ולהיות "משועבד" להקב"ה בלימוד התורה וקיום המצוות, וזוהי תכלית ירידת נשמתו לעולם הזה. ומכיוון שזהו ציווי הקב"ה המחי' את הכל, הרי בוודאי ניתנו לו הכח והיכולת הדרושים למלאת תכלית זו. ועל כן גם בימי החול, בעסקו בעניניו הגשמיים, אין לו להיות משועבד לעסקיו באופן של "עבד לעבדים", כי אם אדרבה, לעסוק בהם "לשם שמים" ולהשתמש בהם כדי להיות עבד להקב"ה. ואז, כשבא יום השבת קודש, הרי הוא יכול לקדש, להבדיל ולהגבי' עצמו לגמרי מעניני חול, ולעסוק בלימוד התורה ובעבודת השי"ת בלבד.
למשך שש שנים. וגם בבוא יום "השביעי" – יום
השבת קודש, שבו צריך "לצאת חפשי", לשבות
ולנוח מכל עניני חול – אינם רוצים "להשתחרר"
מאהבתם ושעבודם לעניניהם הגשמיים, אלא
מוטרדים הם ומשועבדים לעסקיהם.
ועל זה באה ההוראה:
[[הקב"ה]] ציוה "כי לי בני ישראל עבדים" –
שענינו של האדם הוא לעבוד ולהיות "משועבד"
להקב"ה בלימוד התורה וקיום המצוות, וזוהי
תכלית ירידת נשמתו לעולם הזה. ומכיוון שזהו
ציווי הקב"ה המחי' את הכל, הרי בוודאי ניתנו לו
הכח והיכולת הדרושים למלאת תכלית זו.
ועל כן גם בימי החול, בעסקו בעניניו
הגשמיים, אין לו להיות משועבד לעסקיו באופן
של "עבד לעבדים", כי אם אדרבה, לעסוק בהם
"לשם שמים" ולהשתמש בהם כדי להיות עבד
להקב"ה. ואז, כשבא יום השבת קודש, הרי הוא
יכול לקדש, להבדיל ולהגבי' עצמו לגמרי מעניני
חול, ולעסוק בלימוד התורה ובעבודת השי"ת
בלבד.


==== שיחת ה"דבר מלכות" ====
==== שיחת ה"דבר מלכות" ====


בדבר מלכות השבועי מציין הרבי מה"מ ומראה את התחלת פעולתו של בלך המשיח בעולם, כאשר ימים אחדים קודם אמירת השיחה אירעו שני אירועים מיוחדים: הראשון כאשר נשיא ארה"ב הכריז על צמצום בתקציבים לפיתוח כלי נשק וניצולם למטרות שלום ובריאות. והשני שנשיאי שני המעצמות הגדולות רוסיה וארה"ב נפגשו במטרה לעצור את ה"מלחמה הקרה" בה הם היו שרויים זמן רב.  
הרבי מה"מ מציין{{הערה|דבר מלכות לשבת פרשת משפטים.}} ומראה את התחלת פעולתו של מלך המשיח בעולם, כאשר ימים אחדים קודם אמירת השיחה אירעו שני אירועים מיוחדים: הראשון כאשר נשיא ארה"ב הכריז על צמצום בתקציבים לפיתוח כלי נשק וניצולם למטרות שלום ובריאות. והשני שנשיאי שני המעצמות הגדולות רוסיה וארה"ב נפגשו במטרה לעצור את ה"מלחמה הקרה" בה הם היו שרויים זמן רב.  
 
הרבי הבהיר שאירועים אלה קרו בעקבות התחלת פעולתו של מלך המשיח בעולם ומשווה זאת לפרשת משפטים - שאע"פ שרוב המצוות שבה הינם מצוות הגיוניות ואנושיות אם זאת אנו מקיימים אותם רק משום שכך ה' ציווה, וכן הוא בנוגע לאירועים העולמיים הנ"ל שעל אף שנראה שהם הגיעו כתוצאה מחשיבה נכונה של המנהיגים האמת היא שהיא הגיע אך ורק כתוצאה מפעולותיו של מלך המשיח.
הרבי הבהיר שאירועים אלה קרו בעקבות התחלת פעולתו של מלך המשיח בעולם ומשווה זאת לפרשת משפטים - שאע"פ שרוב המצוות שבה הינם מצוות הגיוניות ואנושיות אם זאת אנו מקיימים אותם רק משום שכך ה' ציווה, וכן הוא בנוגע לאירועים העולמיים הנ"ל שעל אף שנראה שהם הגיעו כתוצאה מחשיבה נכונה של המנהיגים האמת היא שהיא הגיע אך ורק כתוצאה מפעולותיו של מלך המשיח.