פרשת כי תצא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 4 בתים ,  27 באוקטובר 2020
מ
החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|"
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 28: שורה 28:
לומר וכתב לה ספר כריתות ונתן בידה ויצאה מביתו,
לומר וכתב לה ספר כריתות ונתן בידה ויצאה מביתו,
מקיש הוויתה של זה ליציאתה של זה, מה יציאתה
מקיש הוויתה של זה ליציאתה של זה, מה יציאתה
מזה בשטר אף הוויתה מזה בשטר" {{הערה|וראה גם גמ' שם
מזה בשטר אף הוויתה מזה בשטר"{{הערה|וראה גם גמ' שם
ד, ב ואילך, ירושלמי ריש קידושין}}.
ד, ב ואילך, ירושלמי ריש קידושין}}.
והנה, אף שהאשה מתקדשת "בשלש דרכים"
והנה, אף שהאשה מתקדשת "בשלש דרכים"
מ"מ איתא בגמ' "רובא בכספא" {{הערה|יבמות לא, ב}}, שרוב
מ"מ איתא בגמ' "רובא בכספא"{{הערה|יבמות לא, ב}}, שרוב
ישראל מקדשים בכסף דווקא, וכן כתב הרמב"ם
ישראל מקדשים בכסף דווקא, וכן כתב הרמב"ם
"נהגו כל ישראל לקדש בכסף או בשווה כסף" {{הערה|הל'
"נהגו כל ישראל לקדש בכסף או בשווה כסף"{{הערה|הל'
אישות פ"ג הכ"א}}.
אישות פ"ג הכ"א}}.
ויש לומר הטעם בזה:
ויש לומר הטעם בזה:
שורה 39: שורה 39:
קידושי כסף בתחילה "בכסף בשטר ובביאה" כתבו
קידושי כסף בתחילה "בכסף בשטר ובביאה" כתבו
ראשונים שהוא "משום דאקדמי' קרא, דכתיב כי יקח
ראשונים שהוא "משום דאקדמי' קרא, דכתיב כי יקח
דהיינו כסף" {{הערה|חידושי הרשב"א ריש קידושין, וראה גם
דהיינו כסף"{{הערה|חידושי הרשב"א ריש קידושין, וראה גם
ריטב"א שם, ועוד}}.
ריטב"א שם, ועוד}}.
ועד"ז יש לומר בנדון דידן, שבהתאם לזה
ועד"ז יש לומר בנדון דידן, שבהתאם לזה

תפריט ניווט