2,913
עריכות
שורה 65: | שורה 65: | ||
וזה שכותב דוקא אוהבי '''תורתך''' ולא '''מצוותך''', הוא כי ב[[ביטול]] שב[[לימוד תורה]] יש מעלה לגבי הביטול שב[[קיום המצוות]]: בביטלו שבקיום המצוות זה [[קבלת-עול]] כמו של [[עבד (תואר)|עבד]] - שאינו חודר בו בפנימיות. אבל בלימוד התורה, כשלומד, התורה חודרת בו ונעשית חלק ממנו, עד ש'''"דבר הוי' זו הלכה...היא המדברת מתוך גרונו"'''{{הערה|מתוך [[ליקוטי שיחות]] חלק ט"ו עמוד 313}}. | וזה שכותב דוקא אוהבי '''תורתך''' ולא '''מצוותך''', הוא כי ב[[ביטול]] שב[[לימוד תורה]] יש מעלה לגבי הביטול שב[[קיום המצוות]]: בביטלו שבקיום המצוות זה [[קבלת-עול]] כמו של [[עבד (תואר)|עבד]] - שאינו חודר בו בפנימיות. אבל בלימוד התורה, כשלומד, התורה חודרת בו ונעשית חלק ממנו, עד ש'''"דבר הוי' זו הלכה...היא המדברת מתוך גרונו"'''{{הערה|מתוך [[ליקוטי שיחות]] חלק ט"ו עמוד 313}}. | ||
===כמוצא שלל רב=== | |||
[[רבי לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א)|ר' לוי יצחק]] - אביו של הרבי כותב{{הערה|[[ליקוטי לוי יצחק]] - אגרות, עמוד קצ"ח}} , ש"'''כ'''מוצא '''ש'''לל '''ר'''ב" [[ראשי תיבות]] '''כשר''' - שהשלל הם ה[[ניצוצות]] שירדו ל[[קליפות]] ב[[שבירת הכלים]]. וכשהאדם על יד עבודתו מעלה אותם משם, נעשים "כשר". | |||
הרבי מוסיף{{הערה|שיחת ליל ד' של חג הסוכות תשמ"ה}}, שזה מתבטא גם בכל מילה בפסוק: | |||
'''כמוצא''' - כאשר [[יהודי]] מבצע את עבודתו כפי שצריך, הקב"ה מסייע לו בעבודה, והיהודי מניב תוצאה שלא ציפה אליה בכלל (כמו מציאה שהאדם לא ציפה לה). | |||
'''שלל''' - שלל הוא ביזת ה[[מלחמה]] שבכדי לקבל אותו יש צורך ביגיעה רבה. כך ב[[עבודת הבירורים]] יש צורך ביגיעה. | |||
'''רב''' - השינוי שפועל בעבודתו הוא רב מאוד. לא רק שמגלה את ה' בעולם, אלא עוד יותר, הוא גם פועל שכל העולם ה[[גשמי]] יהיה "[[אין]]" [[רוחני]]. | |||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |
עריכות