א: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 18 בתים ,  2 באוקטובר 2020
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/" ב־"chabadlibrary.org/books=/")
אין תקציר עריכה
תגית: ביטול
שורה 30: שורה 30:
בפסוק "בראשית" תרגם [[יונתן בן עוזיאל]] בחכמה, והוא אות א', בזה "ברא אלהים א"ת [השמים]" כלומר את כל כ"ב אותיות האל"ף בי"ת, כי כל האותיות הם לבושים זה לזה. וכמאמר [[הבעל שם טוב]] כי א' נתלבשה תוך אות [[ב]]', כי ב' ב' אלפין, [[ג]]' ג' אלפין. וראשית הבריאה הי' על ידי אות א' שהוא חכמה כמ"ש "ואאלפך חכמה", וברא הכל על ידי חכמה כמ"ש כולם בחכמה עשית, כי נתפשטו האותיות מלמעלה למטה, ובזה ברא כל הנבראים על ידי כ"ב אותיות מא' עד ת'. וכל הנברא על ידי אות שהוא קרוב למאציל הוא יותר עליון, עד כי הנברא מאות [[ת]]', שהוא אות אחרון, בריה זו הוא שפל בריה מכל הנבראים, כי אם שיקרב אדם את עצמו להשם יתברך ויוכלל מן אות ת' לאות ש' בסוד תשר"ק עד שיקרב אל אות א' ששם אלופו של עולם. וזהו שאמר הכתוב מבטן שאול שועתי אליך וגו'.
בפסוק "בראשית" תרגם [[יונתן בן עוזיאל]] בחכמה, והוא אות א', בזה "ברא אלהים א"ת [השמים]" כלומר את כל כ"ב אותיות האל"ף בי"ת, כי כל האותיות הם לבושים זה לזה. וכמאמר [[הבעל שם טוב]] כי א' נתלבשה תוך אות [[ב]]', כי ב' ב' אלפין, [[ג]]' ג' אלפין. וראשית הבריאה הי' על ידי אות א' שהוא חכמה כמ"ש "ואאלפך חכמה", וברא הכל על ידי חכמה כמ"ש כולם בחכמה עשית, כי נתפשטו האותיות מלמעלה למטה, ובזה ברא כל הנבראים על ידי כ"ב אותיות מא' עד ת'. וכל הנברא על ידי אות שהוא קרוב למאציל הוא יותר עליון, עד כי הנברא מאות [[ת]]', שהוא אות אחרון, בריה זו הוא שפל בריה מכל הנבראים, כי אם שיקרב אדם את עצמו להשם יתברך ויוכלל מן אות ת' לאות ש' בסוד תשר"ק עד שיקרב אל אות א' ששם אלופו של עולם. וזהו שאמר הכתוב מבטן שאול שועתי אליך וגו'.


הרי רוחניותו יתברך בתוך אות א', ונתעטף בו וברא אור מן אות א' והוא אור [[אצילות]], ואח"כ נתעטף עם אות א' [בתוך] אות ב' וברא [[עולם הבריאה]] כמו שכתוב בכנפי יונה. ואחר כך חזר ונתעטף עם אות ב' בתוך אות ג' וברא עולמות למטה מעולם הבריאה, עד שנתעטף באות ת' וברא עולמות תחתונים שנקראים [[מלכות]] שב[[מלכות]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books=/bsht/kst/2/354&search=%D7%9B%D7%91%D7%93 כתר שם טוב] בשם [[תולדות יעקב יוסף]] [[פרשת בראשית]] ז' א'}}.
הרי רוחניותו יתברך בתוך אות א', ונתעטף בו וברא אור מן אות א' והוא אור [[אצילות]], ואח"כ נתעטף עם אות א' [בתוך] אות ב' וברא [[עולם הבריאה]] כמו שכתוב בכנפי יונה. ואחר כך חזר ונתעטף עם אות ב' בתוך אות ג' וברא עולמות למטה מעולם הבריאה, עד שנתעטף באות ת' וברא עולמות תחתונים שנקראים [[מלכות]] שב[[מלכות]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/2/354&search=%D7%9B%D7%91%D7%93 כתר שם טוב] בשם [[תולדות יעקב יוסף]] [[פרשת בראשית]] ז' א'}}.


וזהו שכתוב בראשית, בחכמה, שהוא א', ברא אלהים את השמים, שהוא כ"ב אותיות מן א' עד ת', ובתוכו רוחניותו ית' שנקראים שמים, שנתעטף ונתלבש הקב"ה בתוך כ"ב אותיות אלו וברא את הארץ שהוא כל ענייני חומר הארץ, שהוא על ידי ד' מאות לבושין מן א' עד ת' שהוא ארץ תחתית שאין למטה ממנו. ואח"כ חזר הקב"ה ונסתתר בכמה כסויין ובכמה קליפין דאינון תוהו ובוהו וחשך ותהום, כמ"ש ב[[תיקונים]]. וז"ש והארץ הייתה תוהו ובהו, וחושך וגו', ר"ל לאחר שנתלבש בד' מאות לבושין שהיא אות ת', ובאלו הלבושין ברא הארץ, חזר ונסתתר בכמה קליפין.
וזהו שכתוב בראשית, בחכמה, שהוא א', ברא אלהים את השמים, שהוא כ"ב אותיות מן א' עד ת', ובתוכו רוחניותו ית' שנקראים שמים, שנתעטף ונתלבש הקב"ה בתוך כ"ב אותיות אלו וברא את הארץ שהוא כל ענייני חומר הארץ, שהוא על ידי ד' מאות לבושין מן א' עד ת' שהוא ארץ תחתית שאין למטה ממנו. ואח"כ חזר הקב"ה ונסתתר בכמה כסויין ובכמה קליפין דאינון תוהו ובוהו וחשך ותהום, כמ"ש ב[[תיקונים]]. וז"ש והארץ הייתה תוהו ובהו, וחושך וגו', ר"ל לאחר שנתלבש בד' מאות לבושין שהיא אות ת', ובאלו הלבושין ברא הארץ, חזר ונסתתר בכמה קליפין.

תפריט ניווט