27,714
עריכות
מ (החלפת טקסט – "וורשה" ב־"ורשה") |
מ (החלפת טקסט – "על[-־]ידי" ב־"על ידי") |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
{{ציטוט|תוכן=בנוגע לניגונים, מחבבים את הניגונים של ה[[רביים]], דהיינו, ניגונים שהרביים חיברו בעצמם או שבחרו בהם וחבבום. ואף על פי כן, בודאי יש חביבות מיוחדת גם לניגון זה, - ניגון שניגנו [[יהודים]] בשעה שהלכו למסור נפשם בפועל ממש על [[קידוש השם]], שכן, להיותם בני [[אברהם]] [[יצחק]] ו[[יעקב]] יש בהם כח ה[[מסירות נפש|מסירת נפש]] שמצד [[עצם הנשמה|נקודת היהדות]], ועד כדי כך, שאף שידעו היטב להיכן מוליכים אותם, הלכו בתוקף ומתוך ניגון! | {{ציטוט|תוכן=בנוגע לניגונים, מחבבים את הניגונים של ה[[רביים]], דהיינו, ניגונים שהרביים חיברו בעצמם או שבחרו בהם וחבבום. ואף על פי כן, בודאי יש חביבות מיוחדת גם לניגון זה, - ניגון שניגנו [[יהודים]] בשעה שהלכו למסור נפשם בפועל ממש על [[קידוש השם]], שכן, להיותם בני [[אברהם]] [[יצחק]] ו[[יעקב]] יש בהם כח ה[[מסירות נפש|מסירת נפש]] שמצד [[עצם הנשמה|נקודת היהדות]], ועד כדי כך, שאף שידעו היטב להיכן מוליכים אותם, הלכו בתוקף ומתוך ניגון! | ||
וכשם שמצינו שחיטה אחת פוטרת את הכרי, היינו, שהחיטה נעשית קודש והיא בבחינת [[שליח ציבור]] עבור כל הכרי, כן הוא גם בנדון דידן, שעל ידי זה שיהודים הלכו למסור נפשם על קידוש השם עם ניגון זה, נתקדש הניגון, ולא עוד, אלא שעל | וכשם שמצינו שחיטה אחת פוטרת את הכרי, היינו, שהחיטה נעשית קודש והיא בבחינת [[שליח ציבור]] עבור כל הכרי, כן הוא גם בנדון דידן, שעל ידי זה שיהודים הלכו למסור נפשם על קידוש השם עם ניגון זה, נתקדש הניגון, ולא עוד, אלא שעל ידי זה פעלו שכל אלו שינגנו ניגון זה, יתוסף אצלם כח וחוזק בענין המסירות נפש, ועל פי המבואר בתניא ש"קיום התורה ומצוותיה תלוי בזה שיזכור תמיד ענין מסירת נפשו לה' כו'" - הרי ניגון זה נותן כח וחיזוק בקיום התורה ומצוות.|מקור= [[תורת מנחם]] [[תשי"ד]] עמ' 242.}} | ||
==שירת הניגון== | ==שירת הניגון== |