דוד דוב הולנדר: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה"
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}")
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
שורה 9: שורה 9:
מלחמתו על דרך התורה והמצוות ללא הפשרות של אמרנזציא לאורך הקריירה הארוכה שלו, נעשה הרב הולנדר יישאר דמות שנויה במחלוקת - עמדה של קורבן אישי גדול. וכפי שציין הרב הרב פייבל רימלר, רב המרכז היהודי בניו ברייטון, "זה יכאיב לו כשאחרים ירחיקו את עצמם ממנו בגלל האידיאולוגיה שלו. בסופו של דבר, הוא תמיד נשאר נאמן לאמונתו ".
מלחמתו על דרך התורה והמצוות ללא הפשרות של אמרנזציא לאורך הקריירה הארוכה שלו, נעשה הרב הולנדר יישאר דמות שנויה במחלוקת - עמדה של קורבן אישי גדול. וכפי שציין הרב הרב פייבל רימלר, רב המרכז היהודי בניו ברייטון, "זה יכאיב לו כשאחרים ירחיקו את עצמם ממנו בגלל האידיאולוגיה שלו. בסופו של דבר, הוא תמיד נשאר נאמן לאמונתו ".


מאבקו, ציין הרב הולנדר, היה מאבק אידיאולוגי נגד הטעיה, לא נגד אנשים. "הוא לא ראה שום שיעורים בתוך היהדות", סיפרה גברת פיי הולנדר לפני זמן קצר ללוויטש. "לבעלי היתה רק תורה אחת, ולכל יהודי היה מקום".
מאבקו, ציין הרב הולנדר, היה מאבק אידיאולוגי נגד הטעיה, לא נגד אנשים. "הוא לא ראה שום שיעורים בתוך היהדות", סיפרה גברת פיי הולנדר לפני זמן קצר ללוויטש. "לבעלי הייתה רק תורה אחת, ולכל יהודי היה מקום".


דבריו של הרב הולנדר ואישיותו פנו לקהילת הרבנים הרחבה. בתשי"ד נבחר לנשיא אגודת הרבנים של אמריקה - אחד הארגונים הגדולים בעולם של רבנים אורתודוכסים. התפקיד, שנמשך שנתיים, הפך לקרש קפיצה לעבודה החלוצית שלו למען יהדות ברית המועצות. לשם כך הוא הוביל משלחת של רבנים למוסקבה בקיץ 1956. באותה תקופה הסתתרו היהודים בברית המועצות בצל הקרמלין ומורשת מדיניותו האנטישמית של סטאלין. זה היה עדות לעקשנותו של הרב הולנדר, כי משלחת רבנית הורשתה לבקר.
דבריו של הרב הולנדר ואישיותו פנו לקהילת הרבנים הרחבה. בתשי"ד נבחר לנשיא אגודת הרבנים של אמריקה - אחד הארגונים הגדולים בעולם של רבנים אורתודוכסים. התפקיד, שנמשך שנתיים, הפך לקרש קפיצה לעבודה החלוצית שלו למען יהדות ברית המועצות. לשם כך הוא הוביל משלחת של רבנים למוסקבה בקיץ 1956. באותה תקופה הסתתרו היהודים בברית המועצות בצל הקרמלין ומורשת מדיניותו האנטישמית של סטאלין. זה היה עדות לעקשנותו של הרב הולנדר, כי משלחת רבנית הורשתה לבקר.