1,323
עריכות
(בעריכה) |
|||
שורה 13: | שורה 13: | ||
בפרטות, הירידה מן עולם ה[[אצילות]] לעולם הבריאה הוא צמצום גדול בדרך של [[אין ערוך]], שכן הירידה של האור מעולם האצילות לעולם הבריאה היא באמצעות [[פרסא]], כלומר, מסך הסתיר את האור. ה[[פרסא]] מסתירה את האור של עולם האצילות, והאור היורד לעולם הבריאה הוא אור של תולדה. מצד ההסתר של ה[[פרסא]], עולם הבריאה הוא עולם נפרד, ונחשב הוא כ[[יש מאין]] ביחס ל[[עולם האצילות]]. | בפרטות, הירידה מן עולם ה[[אצילות]] לעולם הבריאה הוא צמצום גדול בדרך של [[אין ערוך]], שכן הירידה של האור מעולם האצילות לעולם הבריאה היא באמצעות [[פרסא]], כלומר, מסך הסתיר את האור. ה[[פרסא]] מסתירה את האור של עולם האצילות, והאור היורד לעולם הבריאה הוא אור של תולדה. מצד ההסתר של ה[[פרסא]], עולם הבריאה הוא עולם נפרד, ונחשב הוא כ[[יש מאין]] ביחס ל[[עולם האצילות]]. | ||
ומן הצד השני, עולם זה עדיין מרגיש את מקורו, [[עולם האצילות]], ונקרא הוא בשם [[עולם הכסא]], ביחס לגילוי של [[עולם האצילות]] | ומן הצד השני, עולם זה עדיין מרגיש את מקורו, [[עולם האצילות]], ונקרא הוא בשם [[עולם הכסא]], ביחס לגילוי של [[עולם האצילות]]. כמו כן אף שבכללות נחשב עולם האצילות ל[[עלמא דאתכסיא]] לעומת עולמות בי"ע שהם בבחינת [[עלמא דאתגליא]], הרי שבפרטות גם עולם הבריאה נחשב עלמא דאתכסיא שכן אינו בא עדיין לידי גילוי. ומשום כך: "יוצר אור ובורא חושך", שעולם הבריאה הוא עדיין בבחינת חושך, לעומת עולם היצירה שהוא בבחינת אור. | ||
==ראשית הפירוד== | ==ראשית הפירוד== | ||
שורה 24: | שורה 24: | ||
==יצירי עולם זה== | ==יצירי עולם זה== | ||
מבחינת הגילוי של ה[[פרצוף|פרצופים]] של [[עולם האצילות]] בעולמות [[אבי"ע]] נאמר כי "[[אמא עילאה שריא בתלת ספירן בכורסיא]]", כלומר, שבעולם הבריאה שורה [[אמא עילאה]], שהיא הפרצוף של ספירת [[בינה]] של עולם האצילות. זאת משום שבכללות עולם הבריאה הוא בבחינה [[בינה]] לעומת עולם האצילות שהוא בבחינת [[חכמה]]. | |||
ה[[מלאכים]] של עולם הבריאה הם מלאכים שכלים. מלאכים אלו נקראים בשם [[שרפים]]. | |||
מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. כתוב ב[[תיקוני הזוהר|תיקונים]] ש"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי השם בדחילו ורחימו, שנמשכות מן הבינה ודעת של גדולת אין סוף ברוך הוא. | מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. כתוב ב[[תיקוני הזוהר|תיקונים]] ש"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי השם בדחילו ורחימו, שנמשכות מן הבינה ודעת של גדולת אין סוף ברוך הוא. |
עריכות