ספירת הנצח: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 730 בתים ,  1 באוקטובר 2009
בעריכה
אין תקציר עריכה
(בעריכה)
שורה 1: שורה 1:
{{ספירות}}
{{ספירות}}
'''ספירת הנצח''' היא הספירה השביעית מבין [[עשר הספירות]]. ספירה זו היא הראשונה מבין ספירות [[נה"י]] שהם הספירות שענינם הוא בבחינת השפעה החוצה. ספירת הנצח, שהיא ב[[קו הימין]] פועל יחד עם [[ספירת ההוד]], שהיא ב[[קו השמאל]], ויחד הם בבחינת "תרי שוקין", שני הרגלים. ענינה הפנימי של הספירה הוא הניצוח, והעמידה בתוקף כנגד המנגדים להשפעה.
'''ספירת הנצח''' היא הספירה השביעית מבין [[עשר הספירות]], והספירה הרביעית מבין ספירות ה[[מידות]]. ספירה זו היא הראשונה מבין ספירות [[נה"י]], שהם "[[לבר מגופא]]", שענינם הוא הורדת ה[[מוחין]] וה[[מידות]] אל ספירת ה[[מלכות]].


==ענינה==
ספירת הנצח היא הראשונה מבין ספירות [[נה"י]] שהם הספירות ש"[[לבר מגופא]]", שענינם הוא בבחינת השפעה החוצה. מבין ספירות [[נה"י]], ספירת הנצח עומדת ב[[קו הימין]] ופועל יחד עם [[ספירת ההוד]], שהיא ב[[קו השמאל]],. שני הספירות [[נצח והוד]] קשורים ופועלים כאחד ויחד הם בבחינת "[[תרין שוקין]]", שני הרגלים המעמידים את בנין הספירות.


ענינה של ספירה זה היא הניצוח, והעמידה בתוקף כנגד המתנגדים להשפעה.


היא המשך של [[קו הימין]] כהמשך ל[[ספירת החכמה]] ו[[ספירת החסד]].
==נצח והוד==
ספירת הנצח קשורה בקשר הדוק ל[[ספירת ההוד]], ששני ספירות אלו וכך ב[[פתח אליהו]] נמשלת ספירת הנצח וספירת ההוד כ'[[תרין שוקין]]'. וכן נקר


בפתח אליהו נמשלת ספירת הנצח (וספירת ההוד) כ'תרי שוקין'.
==מקומה במערכת הספירות==
ספירת הנצח היא המשך של [[קו הימין]] כהמשך ל[[ספירת החכמה]] ו[[ספירת החסד]].  


[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
1,323

עריכות