שיחה:עבודת התפילה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
←‏תפילה חב"דית: פסקה חדשה
(←‏תפילה חב"דית: פסקה חדשה)
שורה 72: שורה 72:
[70] 'נוהגים בכגון דא, להתחיל התפילה עם הציבור, ואחרי-כן להתפלל כפי יכולתו, זאת אומרת בכוונה כפי יכולתו. ובאם מתארך תפילתו יותר מן הציבור, הרי העיקר בתפילה היא השימת לב והכוונה. ובהתחלתו ביחד עם הציבור, הרי גם בזה מעין תפילה עם הציבור, אף שכמובן רק 'מעין''. אגרות קודש הרבי מלך המשיח, כרך י"ח עמוד פא.
[70] 'נוהגים בכגון דא, להתחיל התפילה עם הציבור, ואחרי-כן להתפלל כפי יכולתו, זאת אומרת בכוונה כפי יכולתו. ובאם מתארך תפילתו יותר מן הציבור, הרי העיקר בתפילה היא השימת לב והכוונה. ובהתחלתו ביחד עם הציבור, הרי גם בזה מעין תפילה עם הציבור, אף שכמובן רק 'מעין''. אגרות קודש הרבי מלך המשיח, כרך י"ח עמוד פא.
</small><small><small>טקסט מוקטן</small><small><small>טקסט מוקטן</small><small>טקסט מוקטן</small></small></small></small></small>
</small><small><small>טקסט מוקטן</small><small><small>טקסט מוקטן</small><small>טקסט מוקטן</small></small></small></small></small>
== תפילה חב"דית ==
בכללות- הערך ערוך ברור ובהיר.
אך ישנם כמה טעויות מהותיות:
א. "נוהגים לנגן בתפילה"  לא שייך כ"כ הלשון "מנהג" מאחר וישנם שני סוגי נגינה:
נגינה שבאה '''כתוצאה''' מרמת דבקותו בתפילה באופן ממילא ובצורה ספונטאנית (מה שמסביר את העובדה שישנם ניגונים בחב"ד שחסידים ניגנו בתפילתם חלקם מבטאים את ה"רצוא" לצאת ממציאותי וחלקם מבטאים את ה"שוב" לחזור למציאותי בהתאם לכוונה ד"דירה בתחתונים" - "לשבת יצרה" חלק מביע את הגעגוע ובחלק נשמע העונג).
וישנו סוג שני: נגינה '''שמביאה''' את התפילה:
היינו כשהמתפלל מתקשה בתפילתו אם זה מצד טרדות מבחוץ או מבפנים או בכלל מעמדו הכללי בעבודת ה' שלא נותן לו לקלוט אלוקות עוזר הניגון לעוררו "קול מעורר הכוונה" (ולשבור את "מיצר הגרון" וכך השגתו במוח תפעול בלב)
ולכן זהו ענין שמשתנה בהתאם למעמדו של המתפלל וברמת עבודתו ולכן היה יותר מתאים להציג זאת בתור ,הנהגה עובדתית (בפועל)" ולא "הנהגה מונהגת" רשמית (כחלק מה"מטלות" בהם אמור לנהוג המתפלל).
הטעות בנוסח הנכתב יכולה לגרום (לדוגמא) לקורא המיישם לנגן ול"שיר" בתפילתו ללא קשר לתוכנה ומטרתה  של התפילה בכלל ולחסידות חב"ד בפרט.
ב. "מנהג לבכות" שתי מילות הסותרות זו את זו:
"מנהג" שמונהג רשמית וכנ"ל, "בכי" אם מגיע ממקום אמיתי הרי שצריך לבוא בצורה ספונטאנית וכנ"ל
ולכן נוסח זה מושלל מכל וכל בחסידות חב"ד והיה מן הראוי להציג זאת כנ"ל בנגינה.
המעורר.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט