קונטרס אחרון - פרק ו': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " עור " ב־" עור ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
בפרק זה מבאר רבינו כיצד ניתן ללמוד מדקדוקי ההלכות שבתורה את גודלו ותפארתו של הקדוש ברוך הוא. איך שמציאותו כל הנבראים משתנית על ידי התורה, ובדקדוק קל אחד כגון פסול קטן בריבוע של התפילין, נהפכים התפילין להיות מכלי להמשכת ה[[מוחין]] למניחו, לרצועות [[עור]] רגילות. כל זה מפני שמציאותם של כל הנבראים העליונים והתחתונים הוא בחכמתו של הקב"ה.
סימן זה מבאר את מעלת התורה.
 
בסימנים הקודמים הוסברה מעלת התורה (על פני מצוות ותפילה) מצד '''פעולתה''' בעולם, בסימן זה מוסבר שבנוסף לאמור לעיל יש לתורה גם מעלה '''עצמית'''.
==טקסט הפרק==
==טקסט הפרק==
{{פרק תניא|פרק=ו|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק ו'}}}}
{{פרק תניא|פרק=ו|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק ו'}}}}


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
בסימנים הקודמים הוסבר כיצד תורה תפילה ומצוות מביאים את העולם לתכלית בריאתו.
בין השאר הוסבר שם, שלימוד ההלכות פועל גם מלמטה למעלה וגם מלמעלה למטה (גם מברר ומזכך את העולם ומכין אותו להתגלות האלוקית, וגם ממשיך ומגלה בעולם את האור האלוקי),
בסימן זה מוסבר, שמעלת התורה אינה רק '''מצד פעולתה''' בעולם (שהיא חיות כל העולמות), אלא גם '''מצד עצמה''': שהתורה מיוחדת עם אור אין סוף ברוך הוא. (לא רק '''מאוחדת''', אלא '''מיוחדת''' - מלשון יחיד, שהיא ואור אין סוף אינם שני דברים אלא דבר אחד ממש).


וכששיבח דוד המלך עליו השלום את התורה בבחינת אחוריים שלה (ב"פעולתה", שהיא חיות העולמות), נענש בשיכחה (כי שיכחה באה מבחינת אחוריים שבנפש, מידה כנגד מידה). והמצווה שנענש בה היא מצוות נשיאת הארון בכתף - כי עניין מצווה זו הוא חיבור בחינת אחורים שבתורה (כתף) עם הפנימיות (הארון עם הלוחות).
==צילום הפרק==
==צילום הפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
1,611

עריכות

תפריט ניווט