רשימו: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 928 בתים ,  5 בנובמבר 2019
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
והיינו  שאחר שצמצם [[הקב"ה]] את [[אור האין סוף]] להיות נכלל ב[[מאור]], נגלה כח הגבול שבאין סוף והוא הנקרא רשימו.
והיינו  שאחר שצמצם [[הקב"ה]] את [[אור האין סוף]] להיות נכלל ב[[מאור]], נגלה כח הגבול שבאין סוף והוא הנקרא רשימו.
סיבת קריאתו בשם רשימו אף שאינו רושם ממש אלא כח הגבול שבאין סוף כנ"ל - הוא בהיות שבערך הגילוי שבו אינו אלא כרושם בלבד לגבי אור האין סוף שקדם לו.
סיבת קריאתו בשם רשימו אף שאינו רושם ממש אלא כח הגבול שבאין סוף כנ"ל - הוא בהיות שבערך הגילוי שבו אינו אלא כרושם בלבד לגבי אור האין סוף שקדם לו.
== שרש ומקור הכלים{{הערה|על פי המשך תרס"ו, ליל ב' דחה"ש רס"ז}}==
מהרשימו, שהוא כח הגבול שבאין סוף, נתהווה מציאות הכלים. ולא שממנו נמשכו הכלים, אלא שהתעבות [[אור הקו]] (שמזה נתהוו הכלים בפועל) זהו בכח הרשימו.
==פעולת הכלים באור הקו==
על ידי התלבשות [[אור הקו]] בכלים הוא מתחלק לספירות וקוים. האור שלפני הצמצום איננו בגדר התלבשות והתחלקות כלל אבל האור שלאחר הצמצום הוא בגדר התלבשות והתחלקות. דהיינו, הצמצום פועל על אור הקו שלמרות שגם אחרי הצמצום הוא עדיין אור פשוט, בכל זאת יכול הוא כבר להתלבש בכלים ועל ידי זה לבוא לידי התחלקות.


ביאור הרשימו על דרך [[משל]] הוא מהשפעת שכל מרב לתלמיד, שכדי שישפיע ההשכלה לתלמיד, תחילה צריך לצמצם כח השכלתו העצמי ויוכלל הגילוי בהעלם כח היולי שבו, ויניח וישאר מכל מקום רק אפס קצהו ההארה מאור אותו השכל הנשפע לתלמידו בכדי שיוכל שאת.
ביאור הרשימו על דרך [[משל]] הוא מהשפעת שכל מרב לתלמיד, שכדי שישפיע ההשכלה לתלמיד, תחילה צריך לצמצם כח השכלתו העצמי ויוכלל הגילוי בהעלם כח היולי שבו, ויניח וישאר מכל מקום רק אפס קצהו ההארה מאור אותו השכל הנשפע לתלמידו בכדי שיוכל שאת.
1,603

עריכות