עולם היצירה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 581 בתים ,  6 בספטמבר 2009
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
בפרטות, [[עולם הבריאה]] הוא העולם הראשון התהווה כעולם נפרד, ביחס ל[[עולם האצילות]] שהוא באחדות גמורה. לאחר ההתהוות של [[עולם הבריאה]] בבחינה של [[יש מאין]] מן [[עולם האצילות]], יורד האור עוד עד להתהוות של עולם היצירה, שהוא בחינה של [[יש מיש]]. ההבדל בין [[עולם הבריאה]] לעולם היצירה הוא כי [[עולם הבריאה]] מתהווה ישירות מן [[עולם האצילות]], ולכן נרגש בו מקורו, עד שנקרא הוא בשם [[עולם הכסא]], שהוא בבחינת [[כלי]] לגילוי של האורות של עולם האצילות. לעומת זאת, עולם היצירה הוא שלב נוסף בצמצום האור שכן כיוון שהוא נוצר מן [[עולם הבריאה]] הרי שאין נרגש בו מקורו.
בפרטות, [[עולם הבריאה]] הוא העולם הראשון התהווה כעולם נפרד, ביחס ל[[עולם האצילות]] שהוא באחדות גמורה. לאחר ההתהוות של [[עולם הבריאה]] בבחינה של [[יש מאין]] מן [[עולם האצילות]], יורד האור עוד עד להתהוות של עולם היצירה, שהוא בחינה של [[יש מיש]]. ההבדל בין [[עולם הבריאה]] לעולם היצירה הוא כי [[עולם הבריאה]] מתהווה ישירות מן [[עולם האצילות]], ולכן נרגש בו מקורו, עד שנקרא הוא בשם [[עולם הכסא]], שהוא בבחינת [[כלי]] לגילוי של האורות של עולם האצילות. לעומת זאת, עולם היצירה הוא שלב נוסף בצמצום האור שכן כיוון שהוא נוצר מן [[עולם הבריאה]] הרי שאין נרגש בו מקורו.


לעומת זאת, ביחס ל[[עולם העשיה]], שהוא עולם הנמוך ביותר מבין עולמות [[אבי"ע]], עולם היצירה הוא עדיי בבחינה של. עולם היצירה הוא התגלות של מה שהיה בהעלם ב[[עולם הבריאה]], לעומת [[לעומת עולם העשיה]] שהוא התהוות של דבר חיצוני ומחודש. משום כך, עולם הבריאה הוא בבחינה של [[מחשבה]], לעומת עולם היצירה שהוא בבחינה של [[דיבור]], והרי המחשבה מגיעה לידי גילוי והתבטאות ב[[דיבור]], אולם רחוק הוא הדבר מ[[מעשה]], שהוא כנגד [[עולם העשיה]] שהוא בגדר של התהוות דבר חדש לגמרי.
לעומת זאת, ביחס ל[[עולם העשיה]], שהוא עולם הנמוך ביותר מבין עולמות [[אבי"ע]], עולם היצירה הוא עדיי בבחינה של. עולם היצירה הוא התגלות של מה שהיה בהעלם ב[[עולם הבריאה]], לעומת [[עולם העשיה]] שהוא התהוות של דבר חיצוני ומחודש. משום כך, עולם הבריאה הוא בבחינה של [[מחשבה]], לעומת עולם היצירה שהוא בבחינה של [[דיבור]], והרי המחשבה מגיעה לידי גילוי והתבטאות ב[[דיבור]], אולם רחוק הוא הדבר מ[[מעשה]], שהוא כנגד [[עולם העשיה]] שהוא בגדר של התהוות דבר חדש לגמרי.
   
   
 
==התהוותו והתגלויות בו==
[[מלכות דמלכות]] של עולם ה[[בריאה]] נעשה [[עתיק יומין]] לעולם היצירה. עולם היצירה נוצר מ[[עולם הבריאה]] בדרך של [[יש מיש]] לעומת התהוות עולם ה[[בריאה]] מעולם האצילות שנעשה באופן של [[יש מאין]]
[[מלכות דמלכות]] של עולם ה[[בריאה]] נעשה [[עתיק יומין]] לעולם היצירה. עולם היצירה נוצר מ[[עולם הבריאה]] בדרך של [[יש מיש]] לעומת התהוות עולם ה[[בריאה]] מעולם האצילות שנעשה באופן של [[יש מאין]]


בעולם היצירה ישנם [[עשר ספירות]] שהם כוחות אלוקיים נעלים יותר מבעולם העשיה ומהם נבראו המלאכים סתם ו[[חיות הקודש]]. בעולם היצירה ישנה גם כן [[קליפת נוגה]] שהיא חציה טוב וחציה רע, לעומת עולם העשיה שהיא רובו רע.
בעולם היצירה ישנם [[עשר ספירות]] שהם כוחות אלוקיים נעלים יותר מבעולם העשיה ומהם נבראו המלאכים סתם ו[[חיות הקודש]]. בעולם היצירה ישנה גם כן [[קליפת נוגה]] שהיא חציה טוב וחציה רע, לעומת עולם העשיה שהיא רובו רע.


אף שבכללות נקראו כל עולמות [[בי"ע]] בשם "עלמא דאתגליא", הרי שבפרטות יש חילוק בין עולם הבריאה, שאף היא נקראת "עלמא דאתכסיא", לעומת עולם היצירה ועולם העשיה, שנקראים בשם "עלמא דאתגליא". עולם הבריאה הוא כנגד מחשבה, לעומת עולם היצירה שהוא כנגד דיבור.
==עשר ספירות של עולם היצירה==


עולם היצירה הוא מציאות, לעומת עולם הבריאה שהוא אפשרי המציאות בלבד. בעולם היצירה, יש כבר מציאות הרע, מה שאין כן עולם הבריאה שהוא רובו טוב, והמיעוט בטל כלפי הרוב.
==נשמות ומלאכים של עולם היצירה==


נשמות של [[עולם הבריאה]] נקראות בשם [[נוני ימא]], לעומת נשמות של עולם היצירה שנקראות בשם שור הבר.
נשמות של [[עולם הבריאה]] נקראות בשם [[נוני ימא]], לעומת נשמות של עולם היצירה שנקראות בשם שור הבר.
1,323

עריכות

תפריט ניווט