מעלי קבצים, highauser
8,630
עריכות
(הועבר מפנימיות (לעומת מקיף), למרות שגם פה וגם שם אין תוכן) |
(הועבר מפנימי (כינוי) למרות שכנ"ל...) |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
וכן על דרך זה, בכל השפעה ופעולה על מהות מסויימת, זו יכולה להיות פעולה מקיפית שמכריחה את המהות לקבל את הפעולה. או פעולה פנימית, שהמהות מזדהה אתה. | וכן על דרך זה, בכל השפעה ופעולה על מהות מסויימת, זו יכולה להיות פעולה מקיפית שמכריחה את המהות לקבל את הפעולה. או פעולה פנימית, שהמהות מזדהה אתה. | ||
==בעבודת ה'== | |||
"פנימי" הוא שם המעלה ל[[חסיד]] שעבודתו את ה' היא בפנימיות ולא ב[[חיצוניות]]. הוא 'מונח' לגמרי במקום ובעניין שבו הוא אוחז. | |||
פעם, בהתוועדות קודש של [[הרבי הרש"ב]], הבחורים מרוב השתוקקות לשמוע את ה[[מאמר]] ניגנו את ניגון ההכנה למאמר בחיפזון. הרבי הרגיש בדבר והקדיש שיחה שלימה לעניין, ותוכנה, שיהודי בעבודתו צריך לעשות כל דבר בשלימות. אפילו שהמדובר הוא אודות דבר שמשמש כהקדמה לעניין אחר - הרי בשעה שנמצא בהקדמה, הוא 'מונח' בזה לגמרי. ובכלל זהו עיקר גדול, שהיכן שנמצאים ואוחזים, שזה יהיה באמת{{הערה|שיחת י"ט כסלו תרס"ד ב[[ספר השיחות תורת שלום]].}}. | |||
[[הרבי]] מבאר שבזה ש'פנימי' מונח לגמרי בעבודה שהוא עושה גם בעבודה שהיא רק הכנה לעניין אחר יש שני טעמים: א. כי זוהי האמת, ואמת בכל שלביה ופרטיה היא מושלמת. ב. כשההכנה היא כראוי, גם התוצאה תהיה מושלמת. ובעומק יותר: גם ההכנה היא חלק מהתכלית שלשמה נברא העולם, והיות שכך, היא נחשבת לתכלית בפני עצמה{{הערה|דבר מלכות ש"פ פנחס תנש"א.}}. | |||
מפתגמי [[אדמו"ר הצמח צדק]]: "פנימי" הוא - שבקשת ברכה (מהרבי) להצלחה ב'עבודה' היא בבחינת "אל ישעו בדברי הבל", והרצוי הוא "תכבד העבודה על האנשים"{{הערה|היום יום כ"ד תמוז - בתרגום ללה"ק}}. | |||
==ראו גם== | ==ראו גם== | ||
* [[אור פנימי]] | * [[אור פנימי]] | ||
* [[חיצון]] | * [[חיצון]] | ||
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | ||
[[קטגוריה:מושגים בתורת החסידות]] | [[קטגוריה:מושגים בתורת החסידות]] |