שינה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 463 בתים ,  9 בדצמבר 2016
מ (במחילה, זה לא קשור למקום בו זה נכתב)
שורה 30: שורה 30:


==סיבת השינה==
==סיבת השינה==
בהתוועדות [[שבת חזון]] [[תש"נ]] הסביר הרבי{{הערה|1=השיחה נדפסה בקובץ '[http://old2.ih.chabad.info/images/notimage/76963_he_2.pdf ירידה חלק מהעליה]', בהוצאת [[ועד חיילי בית דוד 770]].}} כי הטעם לכך שהקב"ה עשה שהאדם יצטרך לישון בכל יום 7-8 שעות ובכך 'לבזבז' למעשה שליש מחייו, זה בכדי שבכל יום תהיה לו הזדמנות ואפשרות 'להתחיל מחדש'.
בנוגע לעצם הצורך בשינה, מסביר הרבי{{הערה|שבת פרשת האזינו תשל"ב. וכן בתורת מנחם חלק נ"ד עמוד 32.}} שזה בשביל שכל עבודת האדם במשך היום תתעלה למדריגה גבוהה יותר על ידי זה שהנשמה משתחחרת למשך זמן מהגבלות הגוף.
 
בנוגע לטעם לכך שזמן השינה הוא כל כך הרבה זמן במשך היום, הסביר הרבי בהתוועדות [[שבת חזון]] [[תש"נ]]{{הערה|1=השיחה נדפסה בקובץ '[http://old2.ih.chabad.info/images/notimage/76963_he_2.pdf ירידה חלק מהעליה]', בהוצאת [[ועד חיילי בית דוד 770]].}} כי הטעם לכך שהקב"ה עשה שהאדם יצטרך לישון בכל יום 7-8 שעות ובכך 'לבזבז' למעשה שליש מחייו, זה בכדי שבכל יום תהיה לו הזדמנות ואפשרות 'להתחיל מחדש'.


הרבי הוסיף שבכך רואים את ביאור החסידות על הפתגם [[ירידה צורך עליה]] שאין זה רק שהירידה מביאה לעליה, אלא שהיא עצמה חלק מהעליה, היות והשינה עצמה היא חלק מקיום תכלית כוונת הבריאה.
הרבי הוסיף שבכך רואים את ביאור החסידות על הפתגם [[ירידה צורך עליה]] שאין זה רק שהירידה מביאה לעליה, אלא שהיא עצמה חלק מהעליה, היות והשינה עצמה היא חלק מקיום תכלית כוונת הבריאה.
32,609

עריכות