תבנית:ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק מ"ה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "אהבה " ב־"אהבה "
מ (החלפת טקסט – "ממלא כל עלמין " ב־"ממלא כל עלמין ")
מ (החלפת טקסט – "אהבה " ב־"אהבה ")
שורה 3: שורה 3:
וזהו שאמר הכתוב: "וישק יעקב לרחל וישא את קולו ויבך". כי רחל היא כנסת ישראל, מקור כל הנשמות. ויעקב במידתו העליונה, שהיא מידת ה[[רחמים]] שב[[אצילות]], הוא המעורר [[רחמים]] רבים עליה. "וישא את קולו" למעלה, למקור ה[[רחמים]] העליונים, הנקרא "אב הרחמים" ומקורם. "ויבך", לעורר ולהמשיך משם [[רחמים]] רבים על כל הנשמות ועל מקור כנסת ישראל, להעלותן מגלותן ולייחדן ביחוד העליון אור [[אין סוף ברוך הוא]], בבחינת [[נשיקין]], שהיא אתדבקות רוחא ברוחא, כמו שכתוב: "ישקני מנשיקות פיהו", דהיינו התקשרות דבור האדם בדבר ה' זו הלכה. וכן מחשבה ב[[מחשבה]], ו[[מעשה]] במעשה, שהוא [[מעשה]] המצוות. ובפרט [[מעשה]] ה[[צדקה]] וחסד, דחסד דרועא ימינא, הוא בחינת חיבוק ממש, כמו שכתוב "וימינו תחבקני". ועסק התורה בדיבור ומחשבת העיון הן בחינת נשיקין ממש.  
וזהו שאמר הכתוב: "וישק יעקב לרחל וישא את קולו ויבך". כי רחל היא כנסת ישראל, מקור כל הנשמות. ויעקב במידתו העליונה, שהיא מידת ה[[רחמים]] שב[[אצילות]], הוא המעורר [[רחמים]] רבים עליה. "וישא את קולו" למעלה, למקור ה[[רחמים]] העליונים, הנקרא "אב הרחמים" ומקורם. "ויבך", לעורר ולהמשיך משם [[רחמים]] רבים על כל הנשמות ועל מקור כנסת ישראל, להעלותן מגלותן ולייחדן ביחוד העליון אור [[אין סוף ברוך הוא]], בבחינת [[נשיקין]], שהיא אתדבקות רוחא ברוחא, כמו שכתוב: "ישקני מנשיקות פיהו", דהיינו התקשרות דבור האדם בדבר ה' זו הלכה. וכן מחשבה ב[[מחשבה]], ו[[מעשה]] במעשה, שהוא [[מעשה]] המצוות. ובפרט [[מעשה]] ה[[צדקה]] וחסד, דחסד דרועא ימינא, הוא בחינת חיבוק ממש, כמו שכתוב "וימינו תחבקני". ועסק התורה בדיבור ומחשבת העיון הן בחינת נשיקין ממש.  


והנה על ידי זה יכול לבוא לבחינת אהבה רבה בהתגלות לבו, כדכתיב "ליעקב אשר פדה את אברהם", כמו שנתבאר במקום אחר.<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ספר התניא|א]]</noinclude>
והנה על ידי זה יכול לבוא לבחינת [[אהבה]] רבה בהתגלות לבו, כדכתיב "ליעקב אשר פדה את אברהם", כמו שנתבאר במקום אחר.<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ספר התניא|א]]</noinclude>

תפריט ניווט