12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "ממלא כל עלמין " ב־"ממלא כל עלמין ") |
מ (החלפת טקסט – "אהבה " ב־"אהבה ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
וזהו שאמר הכתוב: "וישק יעקב לרחל וישא את קולו ויבך". כי רחל היא כנסת ישראל, מקור כל הנשמות. ויעקב במידתו העליונה, שהיא מידת ה[[רחמים]] שב[[אצילות]], הוא המעורר [[רחמים]] רבים עליה. "וישא את קולו" למעלה, למקור ה[[רחמים]] העליונים, הנקרא "אב הרחמים" ומקורם. "ויבך", לעורר ולהמשיך משם [[רחמים]] רבים על כל הנשמות ועל מקור כנסת ישראל, להעלותן מגלותן ולייחדן ביחוד העליון אור [[אין סוף ברוך הוא]], בבחינת [[נשיקין]], שהיא אתדבקות רוחא ברוחא, כמו שכתוב: "ישקני מנשיקות פיהו", דהיינו התקשרות דבור האדם בדבר ה' זו הלכה. וכן מחשבה ב[[מחשבה]], ו[[מעשה]] במעשה, שהוא [[מעשה]] המצוות. ובפרט [[מעשה]] ה[[צדקה]] וחסד, דחסד דרועא ימינא, הוא בחינת חיבוק ממש, כמו שכתוב "וימינו תחבקני". ועסק התורה בדיבור ומחשבת העיון הן בחינת נשיקין ממש. | וזהו שאמר הכתוב: "וישק יעקב לרחל וישא את קולו ויבך". כי רחל היא כנסת ישראל, מקור כל הנשמות. ויעקב במידתו העליונה, שהיא מידת ה[[רחמים]] שב[[אצילות]], הוא המעורר [[רחמים]] רבים עליה. "וישא את קולו" למעלה, למקור ה[[רחמים]] העליונים, הנקרא "אב הרחמים" ומקורם. "ויבך", לעורר ולהמשיך משם [[רחמים]] רבים על כל הנשמות ועל מקור כנסת ישראל, להעלותן מגלותן ולייחדן ביחוד העליון אור [[אין סוף ברוך הוא]], בבחינת [[נשיקין]], שהיא אתדבקות רוחא ברוחא, כמו שכתוב: "ישקני מנשיקות פיהו", דהיינו התקשרות דבור האדם בדבר ה' זו הלכה. וכן מחשבה ב[[מחשבה]], ו[[מעשה]] במעשה, שהוא [[מעשה]] המצוות. ובפרט [[מעשה]] ה[[צדקה]] וחסד, דחסד דרועא ימינא, הוא בחינת חיבוק ממש, כמו שכתוב "וימינו תחבקני". ועסק התורה בדיבור ומחשבת העיון הן בחינת נשיקין ממש. | ||
והנה על ידי זה יכול לבוא לבחינת אהבה רבה בהתגלות לבו, כדכתיב "ליעקב אשר פדה את אברהם", כמו שנתבאר במקום אחר.<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ספר התניא|א]]</noinclude> | והנה על ידי זה יכול לבוא לבחינת [[אהבה]] רבה בהתגלות לבו, כדכתיב "ליעקב אשר פדה את אברהם", כמו שנתבאר במקום אחר.<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ספר התניא|א]]</noinclude> |