12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "ספירת הבינה " ב־"ספירת הבינה ") |
מ (החלפת טקסט – " גן עדן העליון " ב־" גן עדן העליון ") |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
וההסברה בזה: הכתר והחכמה - האור והמים, אינם ניתפסים באופן מוגדר בידי האדם, ועל כן הם יכולים להיות מוטים לכאן ולכאן (שהמים ניידי); אבל הבינה - הקרח, הוא מוצק, ולכן אי אפשר לשנותו ולהטותו. אך מצד שני, דווקא כך ניתן לתופסו באופן מורגש וברור. ולכן נאמר "ונהר יוצא מעדן להשקות את הגן", כיוון שדווקא לאחר שהאור (כתר וחכמה) נמשך בבינה שייך שהוא יאיר ויתקבל אצל ה[[נשמה|נשמות]] שבגן עדן. | וההסברה בזה: הכתר והחכמה - האור והמים, אינם ניתפסים באופן מוגדר בידי האדם, ועל כן הם יכולים להיות מוטים לכאן ולכאן (שהמים ניידי); אבל הבינה - הקרח, הוא מוצק, ולכן אי אפשר לשנותו ולהטותו. אך מצד שני, דווקא כך ניתן לתופסו באופן מורגש וברור. ולכן נאמר "ונהר יוצא מעדן להשקות את הגן", כיוון שדווקא לאחר שהאור (כתר וחכמה) נמשך בבינה שייך שהוא יאיר ויתקבל אצל ה[[נשמה|נשמות]] שבגן עדן. | ||
ולכן גן עדן העליון נקרא "מתיבתא דרקיע", כיוון שהרקיע - בינה, הוא זה שיכול להמשיך את האור באופן שה[[נשמה|נשמות]] יהיו נהנים מ"[[זיו השכינה]]", באופן של השגה ממשית. | ולכן [[גן עדן העליון]] נקרא "מתיבתא דרקיע", כיוון שהרקיע - בינה, הוא זה שיכול להמשיך את האור באופן שה[[נשמה|נשמות]] יהיו נהנים מ"[[זיו השכינה]]", באופן של השגה ממשית. | ||
הרקיע שנמשך לגן עדן, הוא לא ה"רקיע העליון" - [[בינה]] המאירה על ה"חיות" שבעולם האצילות, אלא ה"רקיע התחתון" - ההמשכה של הבינה באמצעות הספירות [[חסד]] ו[[גבורה]], וההתפשטות שלהן נמתחת כרקיע על ה[[נשמה|נשמות]] שבגן עדן{{הערה|[[שער היחוד והאמונה - פרק ה']].}}. | הרקיע שנמשך לגן עדן, הוא לא ה"רקיע העליון" - [[בינה]] המאירה על ה"חיות" שבעולם האצילות, אלא ה"רקיע התחתון" - ההמשכה של הבינה באמצעות הספירות [[חסד]] ו[[גבורה]], וההתפשטות שלהן נמתחת כרקיע על ה[[נשמה|נשמות]] שבגן עדן{{הערה|[[שער היחוד והאמונה - פרק ה']].}}. |