39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – "הרשב"א " ב־"הרשב"א ") |
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי") |
||
שורה 66: | שורה 66: | ||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מעלה נוספת בפורים לגבי שאר הימים טובים – ש"כל המועדים עתידין ליבטל וימי הפורים אינן בטלין לעולם". | {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מעלה נוספת בפורים לגבי שאר הימים טובים – ש"כל המועדים עתידין ליבטל וימי הפורים אינן בטלין לעולם". | ||
וטעם הדבר – לפי שחג הפורים נתחדש בזמן הגלות, זמן של חושך והעלם, ובא | וטעם הדבר – לפי שחג הפורים נתחדש בזמן הגלות, זמן של חושך והעלם, ובא על ידי מסירת-נפשם של בנ"י, ומצד מס"נ '''אין הגבלות'''. | ||
ומזה מובן גם בנוגע לעניננו – חג הגאולה י"ב תמוז – שלהיותו יו"ט שנתחדש בזמן הגלות, זמן של חושך כפול ומכופל, ובא | ומזה מובן גם בנוגע לעניננו – חג הגאולה י"ב תמוז – שלהיותו יו"ט שנתחדש בזמן הגלות, זמן של חושך כפול ומכופל, ובא על ידי מסירת-נפש, צריכה להיות השמחה ללא הגבלות}} | ||
כמו כן, הרבי מביא{{הערה|1=לקוטי שיחות חלק ה' ע' 172, מתורגם ללה"ק ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=15790&st=%u05d4%u05d7%u05d9%u05d9%u05dd שערי המועדים].}} את קביעותו הנצחית של [[חג החנוכה]] שלא יתבטל, כדוגמא ל[[י"ט כסלו]] שעליו התבטא [[אדמו"ר הזקן]] ש"יוקבע למועד תמידי בישראל". מכך ניתן אולי ללמוד שגם [[י"ט כסלו - חג הגאולה|י"ט כסליו]] נכלל במועדים שלא יתבטלו. | כמו כן, הרבי מביא{{הערה|1=לקוטי שיחות חלק ה' ע' 172, מתורגם ללה"ק ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=15790&st=%u05d4%u05d7%u05d9%u05d9%u05dd שערי המועדים].}} את קביעותו הנצחית של [[חג החנוכה]] שלא יתבטל, כדוגמא ל[[י"ט כסלו]] שעליו התבטא [[אדמו"ר הזקן]] ש"יוקבע למועד תמידי בישראל". מכך ניתן אולי ללמוד שגם [[י"ט כסלו - חג הגאולה|י"ט כסליו]] נכלל במועדים שלא יתבטלו. |
עריכות