מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) (←דרגתו ועניינו: עריכה) |
(החלפת קישור מתאים) |
||
שורה 15: | שורה 15: | ||
==דרגתו ועניינו== | ==דרגתו ועניינו== | ||
{{ערכים מורחבים|ערכים=[[יחידה שבנפש]], [[עצם הנשמה]]}} | {{ערכים מורחבים|ערכים=[[יחידה שבנפש]], [[עצם הנשמה]]}} | ||
ניצוץ משיח הוא 'נקודת היהדות' שבנפשו של יהודי - הנרמזת באות יו"ד, [[ראשי תיבות|ראש התיבה]] של שם עם '''י'''שראל{{הערה|שם=לקו"ש לט| | ניצוץ משיח הוא 'נקודת היהדות' שבנפשו של יהודי - הנרמזת באות יו"ד, [[ראשי תיבות|ראש התיבה]] של שם עם '''י'''שראל{{הערה|שם=לקו"ש לט|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15971&st=&pgnum=14 ספר השיחות תשנ"ב עמוד 6].}}. כמו כן מכונה נקודה זו "נקודת פנימיות הלב"{{הערה|שם=תניא}}. | ||
דרגתו של ניצוץ המשיח היא בחלק העמוק ביותר שבנפש. בספר התניא{{הערה|אגרת הקודש שם.}} מקביל [[אדמו"ר הזקן]] ניצוץ זה למדרגת ה[[חכמה]] שבנפש, הדרגה שבה יכולה להתגלות אלקות בנפש{{הערה|הגה"ה ל[[פרק לה - תניא]].}}, ואשר מקבילה לדרגת ה'יחידה' שבנפש. ואכן בדרך כלל, ביאר הרבי שה'ניצוץ משיח' הוא דרגת ה[[יחידה שבנפש]]{{הערה|שיחת שמחת תורה תשמ"ו הנ"ל, ובמקומות רבים נוספים.}}. אמנם בשיחה נוספת חידש הרבי, שדרגתו של הניצוץ הוא לא רק בדרגת היחידה (שגם היא רק "שם" ל[[נשמה]] עצמה) - אלא ב[[עצם הנשמה]] ממש{{הערה|[[דבר מלכות]] שיחת ש"פ תולדות תשנ"ב, סעיף י': "נוסף על המדובר כמה פעמים שהגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו באה על ידי זה שכל אחד ואחד מישראל מגלה ניצוץ משיח שבו, בחינת היחידה – יש להוסיף ולתקן שעיקר הכוונה היא (לא לבחינת היחידה שהיא אחד מחמשה שמות שנקראו לעצם הנשמה, אלא) להתגלות עצם ה[[נשמה]] ממש, שזהו אמיתת ענינו של משיח (הן ניצוץ משיח שבכל אחד ואחד מישראל, והן ועל אחת כמה וכמה משיח הכללי), העצם דישראל שלמעלה מבחינת היחידה".}}. | דרגתו של ניצוץ המשיח היא בחלק העמוק ביותר שבנפש. בספר התניא{{הערה|אגרת הקודש שם.}} מקביל [[אדמו"ר הזקן]] ניצוץ זה למדרגת ה[[חכמה]] שבנפש, הדרגה שבה יכולה להתגלות אלקות בנפש{{הערה|הגה"ה ל[[פרק לה - תניא]].}}, ואשר מקבילה לדרגת ה'יחידה' שבנפש. ואכן בדרך כלל, ביאר הרבי שה'ניצוץ משיח' הוא דרגת ה[[יחידה שבנפש]]{{הערה|שיחת שמחת תורה תשמ"ו הנ"ל, ובמקומות רבים נוספים.}}. אמנם בשיחה נוספת חידש הרבי, שדרגתו של הניצוץ הוא לא רק בדרגת היחידה (שגם היא רק "שם" ל[[נשמה]] עצמה) - אלא ב[[עצם הנשמה]] ממש{{הערה|[[דבר מלכות]] שיחת ש"פ תולדות תשנ"ב, סעיף י': "נוסף על המדובר כמה פעמים שהגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו באה על ידי זה שכל אחד ואחד מישראל מגלה ניצוץ משיח שבו, בחינת היחידה – יש להוסיף ולתקן שעיקר הכוונה היא (לא לבחינת היחידה שהיא אחד מחמשה שמות שנקראו לעצם הנשמה, אלא) להתגלות עצם ה[[נשמה]] ממש, שזהו אמיתת ענינו של משיח (הן ניצוץ משיח שבכל אחד ואחד מישראל, והן ועל אחת כמה וכמה משיח הכללי), העצם דישראל שלמעלה מבחינת היחידה".}}. |