ביטול המועדים לעתיד לבוא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "חג החנוכה " ב־"חג החנוכה "
מ (החלפת טקסט – "הרבי שליט"א" ב־"הרבי")
מ (החלפת טקסט – "חג החנוכה " ב־"חג החנוכה ")
שורה 49: שורה 49:
בכמה מהמקומות בהם מובא מאמר חז"ל על ביטול המועדים, נכלל גם חנוכה במועדים שלא יתבטלו{{הערה|מגיד מישרים, ספר החיים ואגרת הטיול שם. וכן כתב המנות הלוי בהקדמה.}}. כגירסא זו מביא הרבי בפשטות פעמים רבות{{הערה|ראה [[לקוטי שיחות]] חלק ה' ע' 172 ובהערה 4. התוועדויות תשד"מ ח"ב ע' 687. ועוד.}}, ומקשר אותה למאמר [[הרמב"ן]]{{הערה|ריש פרשת בהעלותך.}} אודות נרות חנוכה: "הנרות הללו אינן בטלין לעולם".
בכמה מהמקומות בהם מובא מאמר חז"ל על ביטול המועדים, נכלל גם חנוכה במועדים שלא יתבטלו{{הערה|מגיד מישרים, ספר החיים ואגרת הטיול שם. וכן כתב המנות הלוי בהקדמה.}}. כגירסא זו מביא הרבי בפשטות פעמים רבות{{הערה|ראה [[לקוטי שיחות]] חלק ה' ע' 172 ובהערה 4. התוועדויות תשד"מ ח"ב ע' 687. ועוד.}}, ומקשר אותה למאמר [[הרמב"ן]]{{הערה|ריש פרשת בהעלותך.}} אודות נרות חנוכה: "הנרות הללו אינן בטלין לעולם".


הטעם לכך הוא, כיון שחג החנוכה נפעל על ידי [[מסירות נפש|מסירות נפשם]] של היהודים, ובכח ה[[מסירות נפש]] נמשך גילוי נעלה ביותר, שבכוחו להביא את כל הגילויים של ימות המשיח ותחיית המתים{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/21/27/289&search=%D7%9B%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%9D שיחת ש"פ מקץ, שבת חנוכה תשח"י].}}. לכאורה, ביאור זה הוא בדומה לביאור במעלתו של חג הפורים.
הטעם לכך הוא, כיון ש[[חג החנוכה]] נפעל על ידי [[מסירות נפש|מסירות נפשם]] של היהודים, ובכח ה[[מסירות נפש]] נמשך גילוי נעלה ביותר, שבכוחו להביא את כל הגילויים של ימות המשיח ותחיית המתים{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/21/27/289&search=%D7%9B%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%9D שיחת ש"פ מקץ, שבת חנוכה תשח"י].}}. לכאורה, ביאור זה הוא בדומה לביאור במעלתו של חג הפורים.


===יום כיפור===
===יום כיפור===
שורה 70: שורה 70:
ומזה מובן גם בנוגע לעניננו – חג הגאולה י"ב תמוז – שלהיותו יו"ט שנתחדש בזמן הגלות, זמן של חושך כפול ומכופל, ובא ע"י מסירת-נפש, צריכה להיות השמחה ללא הגבלות}}
ומזה מובן גם בנוגע לעניננו – חג הגאולה י"ב תמוז – שלהיותו יו"ט שנתחדש בזמן הגלות, זמן של חושך כפול ומכופל, ובא ע"י מסירת-נפש, צריכה להיות השמחה ללא הגבלות}}


כמו כן, הרבי מביא{{הערה|1=לקוטי שיחות חלק ה' ע' 172, מתורגם ללה"ק ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=15790&st=%u05d4%u05d7%u05d9%u05d9%u05dd שערי המועדים].}} את קביעותו הנצחית של חג החנוכה שלא יתבטל, כדוגמא ל[[י"ט כסלו]] שעליו התבטא [[אדמו"ר הזקן]] ש"יוקבע למועד תמידי בישראל". מכך ניתן אולי ללמוד שגם [[י"ט כסלו - חג הגאולה|י"ט כסליו]] נכלל במועדים שלא יתבטלו.
כמו כן, הרבי מביא{{הערה|1=לקוטי שיחות חלק ה' ע' 172, מתורגם ללה"ק ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=15790&st=%u05d4%u05d7%u05d9%u05d9%u05dd שערי המועדים].}} את קביעותו הנצחית של [[חג החנוכה]] שלא יתבטל, כדוגמא ל[[י"ט כסלו]] שעליו התבטא [[אדמו"ר הזקן]] ש"יוקבע למועד תמידי בישראל". מכך ניתן אולי ללמוד שגם [[י"ט כסלו - חג הגאולה|י"ט כסליו]] נכלל במועדים שלא יתבטלו.


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==

תפריט ניווט