39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " מ"מ" ב־" מכל מקום") |
מ (החלפת טקסט – " בי"ע " ב־" בי"ע ") |
||
שורה 15: | שורה 15: | ||
ומצד שני, בעולם זה עדיין מורגש המקור המהווה ([[עולם האצילות]]), ונקרא הוא בשם עולם הכסא, ביחס לגילוי של [[עולם האצילות]]. | ומצד שני, בעולם זה עדיין מורגש המקור המהווה ([[עולם האצילות]]), ונקרא הוא בשם עולם הכסא, ביחס לגילוי של [[עולם האצילות]]. | ||
כמו כן אף שבכללות נחשב עולם האצילות ל[[עלמא דאתכסיא]] לעומת עולמות בי"ע שהם בבחינת [[עלמא דאתגליא]], הרי שבפרטות (לגבי עולמות [[בי"ע]]) גם עולם הבריאה נחשב עלמא דאתכסיא, שכן עדיין אינו בא לידי גילוי. ומשום כך אנו אומרים: "יוצר אור ובורא חושך", שעולם הבריאה הוא עדיין בבחינת חושך, לעומת עולם היצירה שהוא בבחינת אור. | כמו כן אף שבכללות נחשב עולם האצילות ל[[עלמא דאתכסיא]] לעומת עולמות [[בי"ע]] שהם בבחינת [[עלמא דאתגליא]], הרי שבפרטות (לגבי עולמות [[בי"ע]]) גם עולם הבריאה נחשב עלמא דאתכסיא, שכן עדיין אינו בא לידי גילוי. ומשום כך אנו אומרים: "יוצר אור ובורא חושך", שעולם הבריאה הוא עדיין בבחינת חושך, לעומת עולם היצירה שהוא בבחינת אור. | ||
==ראשית הפירוד== | ==ראשית הפירוד== |
עריכות