קו האמצעי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 111 בתים ,  14 ביולי 2016
מ
הגהה, ניסוח
מ (הגהה, ניסוח)
שורה 1: שורה 1:
'''קו האמצעי''' הוא הקו השלישי מבין שלושת הקוים בהם מתפשטים ומתחלקים [[עשר הספירות|הספירות]]. קו האמצעי ממצע בין [[קו הימין]] שענינו הוא השפעה בהרחבה, ובין [[קו השמאל]] שענינו הוא השפעה בצמצום. ענינו של קו האמצעי הוא השפעה בבחינת [[רחמים]], אף למי שאין ראוי לכך.
'''קו האמצעי''' הוא הקו השלישי מבין שלושת הקוים בהם מתפשטים ומתחלקים [[עשר הספירות|הספירות]]. קו האמצעי הוא בין [[קו הימין]] שענינו הוא השפעה בהרחבה, ובין [[קו השמאל]] שענינו הוא השפעה בצמצום. ענינו של קו האמצעי הוא השפעה בבחינת [[רחמים]], אף למי שאין ראוי לכך.


מבואר כי היכולת של קו האמצעי למצע בין [[קו הימין]] ל[[קו השמאל]] היא מכך שבקו האמצעי מתגלה [[אור]] גבוה משניהם. ולכן דווקא ב[[ספירת התפארת]] השייכת לקו האמצעי מאיר שם [[הוי"ה]] שהוא השם המיוחד, לעומת הספירות האחרות בהם מאירים השמות הפרטיים.
מבואר כי היכולת של קו האמצעי לתווך בין [[קו הימין]] ל[[קו השמאל]] היא מכך שבקו האמצעי מתגלה [[אור]] גבוה משניהם. ולכן דווקא ב[[ספירת התפארת]] השייכת לקו האמצעי מאיר שם [[הוי"ה]] שהוא השם המיוחד, לעומת הספירות האחרות בהם מאירים השמות הפרטיים.


==ענינו==
==ענינו==
קו האמצעי הוא הקו השלישי מבין שלושת הקוים בהם מתפשטים ומתחלקים [[עשר הספירות]]. ענינו הוא המיצוע בין שני הקוים הקודמים לו, [[קו הימין]] ו[[קו השמאל]].
קו האמצעי הוא הקו השלישי מבין שלושת הקווים בהם מתפשטים ומתחלקים [[עשר הספירות]]. ענינו הוא המיצוע בין שני הקווים הקודמים לו, [[קו הימין]] ו[[קו השמאל]].


הספירות השייכות לקו האמצעי הם ספירות [[דתי"מ]], ספירות [[דעת]], [[תפארת]], [[יסוד]], [[מלכות]]. גם ספירת ה[[כתר]] שייכת לקו האמצעי. ענינם של ספירות אלו הוא שהם ממצעות ומחברות בין הספירות שנמצאות בקו הימין ובקו השמאל.
הספירות השייכות לקו האמצעי הם ספירות [[דתי"מ]] = [[דעת]], [[תפארת]], [[יסוד]], [[מלכות]]. גם ספירת ה[[כתר]] שייכת לקו האמצעי. ענינם של ספירות אלו הוא שהם ממצעות ומחברות בין הספירות שנמצאות בקו הימין ובקו השמאל.


*[[דעת]] היא הספירה השייכת ל[[קו האמצע]] מבין ספירות ה[[מוחין]], והיא הספירה המחברת וממצעת בין ספירות [[חכמה]] ו[[בינה]].  
*[[דעת]] היא הספירה השייכת לקו האמצע מבין ספירות ה[[מוחין]], והיא הספירה המחברת ומתווכת בין ספירות [[חכמה]] ו[[בינה]].  


*[[תפארת]] היא הספירה השייכת ל[[קו האמצע]] מבין ספירות ה[[לב]], ספירות [[חג"ת]]
*[[תפארת]] היא הספירה השייכת לקו האמצע מבין ספירות ה[[לב]], ספירות [[חג"ת]] = [[חכמה]], [[גבורה]], [[תפארת]].


*[[יסוד]] היא הספירה השייכת ל[[קו האמצע]] מבין ספירות ההשפעה - [[נה"י]].
*[[יסוד]] היא הספירה השייכת לקו האמצע מבין ספירות ההשפעה: [[נה"י]] = [[נצח]], [[הוד]], [[יסוד]].
 
*[[מלכות]] היא ספירה שמקבלת מכל הקווים יחד, כרמוז בפסוק "כל הנחלים הלכים אל הים", אך מזוהה דוקא עם קו האמצע בגלל שקבלתה דרך ספירת היסוד דוקא השייכת לקו האמצע, כנ"ל.


*[[מלכות]] היא ספירה שמקבלת מכל הקוים יחד, כרמוז בפסוק "כל הנחלים הלכים אל הים", אך מזוהה דוקא עם קו האמצע בגלל שקבלתה דרך ספירת היסוד דוקא השייכת לקו האמצע, כנ"ל.
==שורש הקו==
==שורש הקו==
מבואר כי היכולת של קו האמצעי למצע ולשלב בין [[קו הימין]] לבין [[קו השמאל]] נובע מכך שבשורשו הוא גבוה משני קוים אלו. ולכן דווקא בספירת ה[[תפארת]] השייכת לקו האמצעי, מאיר שם [[הוי"ה]] גם בבחינת הכלי, ולא רק בבחינת האורות.
מבואר כי היכולת של קו האמצעי לתווך ולשלב בין [[קו הימין]] לבין [[קו השמאל]] נובע מכך שבשורשו הוא גבוה משני קוים אלו. ולכן דווקא בספירת ה[[תפארת]] השייכת לקו האמצעי, מאיר שם [[הוי"ה]] גם בבחינת ה[[כלי]], ולא רק בבחינת ה[[אורות]].


[[יעקב]] שהוא בבחינת קו האמצעי הוא המובחר שב[[אבות]], ולא יצא ממנו בבחינת קליפה. שמ[[אברהם]] שהוא בקו הימין יצא [[ישמעאל]], ומ[[יצחק]] שהוא ב[[קו השמאל]] יצא [[עשיו]]. ורק מ[[יעקב]] שהוא בבחינת [[קו האמצעי]] שענינו הוא התיקון, לא יצא פסולת.
[[יעקב אבינו]] הוא בבחינת קו האמצעי כי הוא המובחר שב[[אבות]], מטתו שלמה ולא יצא ממנו אף [[קליפה]]. לא כ[[אברהם]] שהוא בקו הימין יצא [[ישמעאל]], ומ[[יצחק]] שהוא ב[[קו השמאל]] יצא [[עשיו]] ורק מ[[יעקב]] שהוא בבחינת [[קו האמצעי]] שענינו הוא התיקון, לא יצא פסולת.
{{ספירות}}
{{ספירות}}


[[קטגוריה:קוים]]
[[קטגוריה:קוים]]
1,282

עריכות

תפריט ניווט