27,062
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה") |
||
(7 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ימי '''חול המועד סוכות תשמ"ח''' באו בעקבות שיחתו המסעירה של [[ | ימי '''חול המועד סוכות תשמ"ח''' באו בעקבות שיחתו המסעירה של [[הרבי]] ב[[י"ג תשרי תשמ"ח]] בנושא "[[הקהל]]", וכל אירועי חול המועד נשאו אופי וגוון של הקהל. | ||
==השיחות של הרבי== | ==השיחות של הרבי== | ||
בשיחותיו של הרבי בימים אלו הדגיש שוב ושוב את הקשר של הקהל לכל יום מימי חול המועד והאושפיזין שלו, ובמיוחד לענין ההוספה בשמחה שנדרשת בכל יום בשמחת בית השואבה. כתוצאה מכך, | בשיחותיו של הרבי בימים אלו הדגיש שוב ושוב את הקשר של הקהל לכל יום מימי חול המועד והאושפיזין שלו, ובמיוחד לענין ההוספה בשמחה שנדרשת בכל יום בשמחת בית השואבה. כתוצאה מכך, ב[[שמחת בית השואבה]] בימים אלו בחוצות קראון-הייטס בשעת ההפסקות בין השירים והריקודים, חזרו נואמים מיוחדים מתורתו של הרבי בענייני הקהל, ועוררו את כל הקהל להוסיף ביראת השם, כהוראתו של הרבי וכמשמעותה של [[מצות הקהל בימינו|מצות הקהל]]. | ||
בימים אלו עורר הרבי שוב ושוב להתעסק ב[[מבצע הקהל]]. התבטאות מיוחדת | בימים אלו עורר הרבי שוב ושוב להתעסק ב[[מבצע הקהל]]. התבטאות מיוחדת הייתה באחת מן השיחות, בה חידד הרבי את משמעות ההתעסקות במבצע הקהל בכך שעל כל יהודי שמתעסק במבצע המיוחד להיות "[[יהודי של הקהל]]", עד כדי כך שכאשר יסתכלו עליו יראו שכל ענינו הוא "הקהל". ובשיחה אחרת, ביאר הרבי את תפקידו של כל אחד להיות הכהן התוקע בחצוצרות ומעורר את כולם ליראה את השם. | ||
ימים אלו השפיעו רבות על התעסקות חסידי [[חב"ד]] ברחבי תבל ב"מבצע הקהל", שכן שיחותיו של הרבי וה" | ימים אלו השפיעו רבות על התעסקות חסידי [[חב"ד]] ברחבי תבל ב"מבצע הקהל", שכן שיחותיו של הרבי וה"[[קאָך]]" המיוחד בו דיבר שוב ושוב על נחיצות הפעולה ב"הקהל" עוררו בכל [[חסיד]] את הרצון להתמסר ולהתעסק במבצע המיוחד. | ||
==שינוי בנטילת הד' מינים== | ==שינוי בנטילת הד' מינים== | ||
בליל ד' דחול המועד סוכות, אמר הרבי "גילוי" מיוחד אודות הנהגתו בנטילת ארבעת המינים ב"הלל" של חג הסוכות, ובמשך כל אמירת ההלל אחז את כל ארבעת המינים בידיו, למרות מנהגו של [[אדמו"ר הריי" | בליל ד' דחול המועד סוכות, אמר הרבי "גילוי" מיוחד אודות הנהגתו בנטילת [[ארבעת המינים]] ב"הלל" של חג הסוכות, ובמשך כל אמירת ההלל אחז את כל [[ארבעת המינים]] בידיו, למרות מנהגו של [[אדמו"ר הריי"צ]] לאחוז ג' מינים בלבד בכל משך אמירת ההלל, בעוד האתרוג מונח בקופסה ורק בעת הנענועים נוטלו בידיו. | ||
הרבי ביאר, כי השינוי בהנהגתו, למרות שיש בכך משום מיעוט ב[[התקשרות]] לאדמו"ר הריי" | הרבי ביאר, כי השינוי בהנהגתו, למרות שיש בכך משום מיעוט ב[[התקשרות]] לאדמו"ר הריי"צ, היא משום היות השנה "[[שנת הקהל]]", ואחדות ה[[ארבעת המינים]] במשך ה"הלל" מדגישה את ה[[אחדות ישראל בהקהל|אחדות]] שנדרשת במשך ימי שנת הקהל. | ||
עובדה זו נתנה דחיפה עזה לכלל החסידים, שראו בכך התבטאות מיוחדת שחורגת מהגבולות הרגילים, והתבטאות זו של הרבי הן בדבריו והן במעשיו - זירזה את כולם להתעסק במבצע הקהל למעלה ממדידה והגבלה. | עובדה זו נתנה דחיפה עזה לכלל החסידים, שראו בכך התבטאות מיוחדת שחורגת מהגבולות הרגילים, והתבטאות זו של הרבי הן בדבריו והן במעשיו - זירזה את כולם להתעסק במבצע הקהל למעלה ממדידה והגבלה. | ||
[[קטגוריה:תאריכים במבצע הקהל]] | [[קטגוריה:תאריכים במבצע הקהל]] |