מעלי קבצים, highauser
8,630
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
לעיין: | לעיין: | ||
*[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/34/65c לקוטי תורה ביאור לד"ה שובה ישראל] | |||
*[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/zz/dm/1 דרך מצוותיך ציצית] | *[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/zz/dm/1 דרך מצוותיך ציצית] | ||
*[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/maharshab המשך ע"ב חלק ב' ע' תשפא '''ואילך'''] | |||
*[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/mlukat/3/34/221 להבין ענין תחיית המתים תשמ"ו] '''ובהנסמן שם''' | |||
*[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/mlukat/3/34/221 כל ישראל תשל"ג] | |||
*אולי גם - [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/2/200 אגרות קודש ח"ב אגרת ר'] | *אולי גם - [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/2/200 אגרות קודש ח"ב אגרת ר'] | ||
*[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=69081 שיטת הרמב"ן בנושא גן עדן ועולם הבא ● שיעור] | *[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=69081 שיטת הרמב"ן בנושא גן עדן ועולם הבא ● שיעור] | ||
שורה 7: | שורה 11: | ||
*[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=69397 הכרעת תורת החסידות בנוגע לעולם הבא ● שיעור] | *[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=69397 הכרעת תורת החסידות בנוגע לעולם הבא ● שיעור] | ||
* המשך וככה תרל"ז פצ"א-ב | * המשך וככה תרל"ז פצ"א-ב | ||
==הצעה לסדר== | |||
לכאורה יש לסדר זאת כך: | |||
[[עולם הבא]] - עולם זה לפי הרמב"ם (וכמה פעמים בחסידות מביאים כפירוש זה) הוא בעצם גן עדן המצוי גם עכשיו, ואינו תחיית המתים (שתהיה - לשיטתו - בתקופה השניה דימות המשיח{{הערה|קונט' הלכות של תורה שבע"פ, ולכאורה כ"ה בלקו"ש חכ"ז}}). וא"כ אחרי ימות המשיח ותחיית המתים אז יתבטלו הגופים (לא ברור לי באיזה שלב...) ובני ישראל יתקיימו בקיום נצחי כנשמות בלא גופים, שלכן אין בו אכו"ש וכו'... | |||
ולפי הרמב"ן עולם הבא הוא הוא עולם התחיה, שהתכלית היא לנשמות בגופים, אע"פ שלא יהיה אכו"ש אלא יזונו מרוחניות. ולכן מתחיית המתים יתקיימו הנשמות בגופים באופן נצחי. | |||
הכרעת החסידות כדעת הרמב"ן. | |||
למה: מכיון שאז יהיה גילוי הסובב הבלתי בעל גבול (כשכר על המצוות){{הבהרה|זה בעצם סלט של כמה ענינים שצריך לסדר}}, שלפיו אין חילוק בין נשמה לגוף - ואדרבה, בחירת העצמות בגוף. להרחיב אודות ענין זה. | |||
[[תחיית המתים]] - הוא העולם הבא המגיע אחר ימות המשיח (או לרמב"ם בתקופה שניה של ימוה"מ), ובו יחיו בנ"י בחיים נצחיים; ושני הענינים בו - גילוי שכר המצוות (כולל גם השכר על העבודה שבימות המשיח), שענין זה יהיה גם בימוה"מ אך בעיקר בתחה"מ, וגילוי מעלת בנ"י העצמית שלמעלה משכר המצוות שהיא אצל כל ישראל בשווה. | |||
[[נשמה ניזונת מן הגוף]] - בעולם התחיה{{הבהרה|מי אמר שרק אז? צ"ע...}} כאשר יתגלה מעלת הגוף שדוקא בו היא בחירת העצמות - תקבל הנשמה חיות מהגוף, היינו שתתגלה בה מעלת בחירת העצמות שיש בגוף. שענין זה הוא למעלה משרשה מצ"ע{{הערה|נתבאר בהרחבה בד"מ תולדות הא'.}}. | |||
{{הערות שוליים}} |