ניצוץ משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 192 בתים ,  19 בנובמבר 2015
מ
שורה 3: שורה 3:
ועל ידי עבודה זו בזמן הגלות מביא את גילוי הנשמה הכללית הוא משיח הכללי בגילוי בפועל. כמו"כ בזה שיש לכל נשמה חלק בנשמת משיח יכול המשיח לגאול את ישראל ולהשפיע לכולם את השפעותיו בכלל ובתורה בפרט.  
ועל ידי עבודה זו בזמן הגלות מביא את גילוי הנשמה הכללית הוא משיח הכללי בגילוי בפועל. כמו"כ בזה שיש לכל נשמה חלק בנשמת משיח יכול המשיח לגאול את ישראל ולהשפיע לכולם את השפעותיו בכלל ובתורה בפרט.  
==מקורו==
==מקורו==
מקור הדברים מובא בספר מאור עיניים המביא בשם [[בעל שם טוב]] שעל כל אחד מישראל להכין ולתקן חלק מקומת משיח השייך לנשמתו ועל ידי שיתקנו כולם את חלקם יבוא המשיח.
בספר מאור עיניים כתב בשם [[בעל שם טוב]] שעל כל אחד מישראל להכין ולתקן חלק מקומת משיח השייך לנשמתו. ועל ידי שיתוקנו כולם, יבוא המשיח.


המקור והרמז לזה בפירוש המקרא הוא בפסוק:{{הערה|במדבר כד, כז.}} "דרך כוכב מיעקב" שבפירוש הפסוק יש שני ביאורים לפירוש אחד הוא על מלך המשיח.{{הערה|תרגום, רמב"ן על הפסוק ותלמוד ירושלמי תענית ד, ה.}} ולפירוש השני הוא על כל אחד מישראל.{{הערה|תלמוד ירושלמי מעשר שני סוף פרק ד.}} ומכיוון שכל הביאורים הם שייכים זה לזה יוצא שעל כל אחד מישראל נאמר שהוא כוכב מיעקב כנשמת משיח.{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק ב עמוד 599 ועמוד 692 בהערה וראה תורת מנחם התוועדויות תשמ"ו חלק א עמוד 344}}
המקור והרמז לזה במקרא הוא בפסוק:{{הערה|במדבר כד, כז.}} "דרך כוכב מיעקב". ישנם שני ביאורים בפסוק. לפירוש אחד, הכוונה למלך המשיח.{{הערה|תרגום, רמב"ן על הפסוק ותלמוד ירושלמי תענית ד, ה.}} ולפירוש השני הכוונה לכל אחד מישראל.{{הערה|תלמוד ירושלמי מעשר שני סוף פרק ד.}} ומכיוון שכל הביאורים שייכים זה לזה, (כמוכח מדרשת חז"ל בתיבת "שעטנז" המורכבת משלשה מילים 'שוע' 'טווי' ו'נוז' ולכן ההלכה שהשעטנז הוא רק כשהתקיימו כל הפירושים יחד{{מקור|בשיחות הרבי}}.) יוצא שכל אחד מישראל נאמר שהוא כוכב מיעקב שהוא נשמת משיח.{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק ב עמוד 599 ועמוד 692 בהערה וראה תורת מנחם התוועדויות תשמ"ו חלק א עמוד 344}}


==עניינו==
==עניינו==
5,403

עריכות

תפריט ניווט