רבי יהודה בן בתירא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:


ומסיבה זו עונה תוספות תירוץ נוסף, שנציבין היא ישוב בחוץ לארץ, ולכן לא היו כל תושביה חייבים לעלות לרגל{{הערת שוליים|1=[[שיחות קודש]] [[תש"ל]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=4602&hilite=e1501822-d684-411c-a83a-0013c5eb421c&st=%D7%91%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%90&pgnum=89 ח"ב].}}.
ומסיבה זו עונה תוספות תירוץ נוסף, שנציבין היא ישוב בחוץ לארץ, ולכן לא היו כל תושביה חייבים לעלות לרגל{{הערת שוליים|1=[[שיחות קודש]] [[תש"ל]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=4602&hilite=e1501822-d684-411c-a83a-0013c5eb421c&st=%D7%91%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%90&pgnum=89 ח"ב].}}.
{{הערות שוליים}}
 
במקום אחר{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15976&hilite=adbd7c5f-4162-4885-903f-3b9e1652aa87&st=%D7%A8%D7%91%D7%99+%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%94+%D7%91%D7%9F+%D7%91%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%90&pgnum=348 רשימות] מבאר הרבי את המעשה על פי פנימיות התורה, ועל פי ההנחה כי יהודה מורה על הפעם אודה את ה' - השתוקקות ורצון שעל ידי הריחוק מעבודת ה'.
==מתורתו==
על הפסוק "בעל השור נקי" בשור תם, - מפרש רבי יהודה בן בתירא - מדי שמים. מכאן ראיה כי החיוב של שור המזיק הוא בעצם היותו ממון המזיק ולא בגלל שבעליו לא שמר עליו, ולכן יש צד לומר שגם שור תם מחייב את בעליו עונש בידי שמים.{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/24/9083&search=%D7%91%D7%9F+%D7%91%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%90
{{הערות שוליים}}אגרות קודש  כרך כד  ט'פג]
[[קטגוריה:תנאים]]
[[קטגוריה:תנאים]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט