14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – " מה"מ " ב־" ") |
מ (החלפת טקסט – " נ"ע" ב־" ") |
||
שורה 17: | שורה 17: | ||
==השתטחות == | ==השתטחות == | ||
נוהגים - הנמצאים בקירוב מקום - להשתטח על ציון כ"ק [[אדמו"ר הריי"צ]] | נוהגים - הנמצאים בקירוב מקום - להשתטח על ציון כ"ק [[אדמו"ר הריי"צ]] <ref>ס' המנהגים.</ref>. | ||
הרבי היה בא ל[[אוהל]] מוהריי"צ אחר חצות היום, והיה שוהה שם שעות רבות עד עת ה[[מנחה]]. | הרבי היה בא ל[[אוהל]] מוהריי"צ אחר חצות היום, והיה שוהה שם שעות רבות עד עת ה[[מנחה]]. | ||
שורה 116: | שורה 116: | ||
ברכות הדלקת הנרות דראש־השנה: "של יום הזכרון", "שהחיינו"<ref>ס' המנהגים</ref>. | ברכות הדלקת הנרות דראש־השנה: "של יום הזכרון", "שהחיינו"<ref>ס' המנהגים</ref>. | ||
בנוסח ברכת הדלקת נרות דר"ה.. "של יום הזכרון", הנה זה היה קשה לי.. כיון שזה בנוסח ברכה חדש בהדלקת הנרות. ושאלתי את פי כ"ק מו"ח אדמו"ר [מוהריי"צ].. ואמר לי אשר פלפל בזה כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב) | בנוסח ברכת הדלקת נרות דר"ה.. "של יום הזכרון", הנה זה היה קשה לי.. כיון שזה בנוסח ברכה חדש בהדלקת הנרות. ושאלתי את פי כ"ק מו"ח אדמו"ר [מוהריי"צ].. ואמר לי אשר פלפל בזה כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב) עם הרה"ג הר"י רפלוביץ מקרמנצוג.. והשיב כ"ק אדמו"ר [מוהרש"ב] שצריכים לומר "יום הזכרון". וכן הוא מנהג בית רבנו, ומעשה רב. ואולי הטעם, דמדמינן לקידוש ולהפטרה וכו'. וכן הוא מנהג בית רבנוו, ומעשה רב<ref>אגרות־קודש כ"ק אדמו"ר ו, עמ' קכה</ref>. | ||
שקו"ט בזה - עפ"י סיפורו של כ"ק מו"ח אדמו"ר [מוהריי"צ] - הרב רפאלאוויטש מקרעמעגטשוג עם כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב) | שקו"ט בזה - עפ"י סיפורו של כ"ק מו"ח אדמו"ר [מוהריי"צ] - הרב רפאלאוויטש מקרעמעגטשוג עם כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב) . וכ"ק אדמו"ר אמר לו שזהו מעשה רב דבית רבי<ref>שם ח"ג, עמ' קמ</ref>. | ||
המברך "שהחיינו" בהדלקת הנרות, אין לו לברך ברכה זו בקידוש<ref>ס' המנהגים</ref>. | המברך "שהחיינו" בהדלקת הנרות, אין לו לברך ברכה זו בקידוש<ref>ס' המנהגים</ref>. |
עריכות