צבאו"ת (שם): הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2 בתים ,  14 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "גם כן" ב־"גם כן "
מ (החלפת טקסט – "ג"כ " ב־"גם כן")
מ (החלפת טקסט – "גם כן" ב־"גם כן ")
שורה 19: שורה 19:


==טעם שנזקקו לשם זה==
==טעם שנזקקו לשם זה==
[[משה רבינו]] זכה שתנתן התורה על ידו היינו לפי שהמשיך התלבשות [[אור אין סוף]] בכלים של [[זעיר אנפין]]. ומשם נמשך התורה כנ"ל. ומשם היתה נבואתו כי עיקר נבואתו היתה מ[[אצילות]] רק דרך מעבר נמשך על ידי ה[[בריאה]]. אבל לא המשיך שיהיה גם כןהתלבשות אור א"ס בעולמות בי"ע על דרך שהוא מתייחד עם כלים דאצילות. ולא הוצרך לזה כי המשכת התורה המשיך מבחינת אצילות ממש. ושם מתייחד אור א"ס עם הכלים עד דאיהו וגרמוהי חד. מה שאין כן בעולמות [[בי"ע]] אין הגילוי כלל בהכלים (ולאו איהו וגרמוהי חד בהון כנודע).
[[משה רבינו]] זכה שתנתן התורה על ידו היינו לפי שהמשיך התלבשות [[אור אין סוף]] בכלים של [[זעיר אנפין]]. ומשם נמשך התורה כנ"ל. ומשם היתה נבואתו כי עיקר נבואתו היתה מ[[אצילות]] רק דרך מעבר נמשך על ידי ה[[בריאה]]. אבל לא המשיך שיהיה גם כן התלבשות אור א"ס בעולמות בי"ע על דרך שהוא מתייחד עם כלים דאצילות. ולא הוצרך לזה כי המשכת התורה המשיך מבחינת אצילות ממש. ושם מתייחד אור א"ס עם הכלים עד דאיהו וגרמוהי חד. מה שאין כן בעולמות [[בי"ע]] אין הגילוי כלל בהכלים (ולאו איהו וגרמוהי חד בהון כנודע).


אבל הנביאים שאחריו המשיכו את [[אור אין סוף]] שיתלבש גם כן בכלים של עולמות [[בי"ע]] מה שלא היה כן בימי משה רבינו. וזהו פירוש דברי חז"ל, שחנה פתחה תחלה בשם צבאות, ואחריה נמשכו כל הנביאים, שענין שם זה הוא מורה על ענין התלבשות [[אור אין סוף]] בכלים של [[בי"ע]] להיות מתייחד עמהם שזוהי עבודת ה[[נביא|נביאים]].
אבל הנביאים שאחריו המשיכו את [[אור אין סוף]] שיתלבש גם כן בכלים של עולמות [[בי"ע]] מה שלא היה כן בימי משה רבינו. וזהו פירוש דברי חז"ל, שחנה פתחה תחלה בשם צבאות, ואחריה נמשכו כל הנביאים, שענין שם זה הוא מורה על ענין התלבשות [[אור אין סוף]] בכלים של [[בי"ע]] להיות מתייחד עמהם שזוהי עבודת ה[[נביא|נביאים]].


הטעם שנצרכו לכך היא כי בימי [[משה רבינו]] שהיתה נבואתו מאצילות, המשיך להם למטה התורה משם מבחינת אצילות והוא היה דבר ה' בפי משה וקיימו ישראל התורה כו'. אבל בימי הנביאים שאחריו שלא היו ישראל עושין רצונו של מעלה והוצרכו הנביאים להוכיחם. וענין ההפרש בין תוכחה שאומר הנביא לשאר מוכיח הוא כי בהנביא הנה התוכחה היא דבר ה' המתלבש בדבורו של הנביא ונמצא הוא ית' הוא המוכיח.
הטעם שנצרכו לכך היא כי בימי [[משה רבינו]] שהיתה נבואתו מאצילות, המשיך להם למטה התורה משם מבחינת אצילות והוא היה דבר ה' בפי משה וקיימו ישראל התורה כו'. אבל בימי הנביאים שאחריו שלא היו ישראל עושין רצונו של מעלה והוצרכו הנביאים להוכיחם. וענין ההפרש בין תוכחה שאומר הנביא לשאר מוכיח הוא כי בהנביא הנה התוכחה היא דבר ה' המתלבש בדבורו של הנביא ונמצא הוא ית' הוא המוכיח.
39,916

עריכות