ניגון אני מאמין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "—" ב־"-"
מאין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "—" ב־"-")
שורה 10: שורה 10:
בנוגע לניגונים, מחבבים את הניגונים של הרביים, דהיינו,
בנוגע לניגונים, מחבבים את הניגונים של הרביים, דהיינו,
ניגונים שהרביים חיברו בעצמם או שבחרו בהם וחבבום. ואף על פי כן, בודאי יש חביבות מיוחדת גם לניגון זה,  
ניגונים שהרביים חיברו בעצמם או שבחרו בהם וחבבום. ואף על פי כן, בודאי יש חביבות מיוחדת גם לניגון זה,  
ניגון שניגנו [[יהודים]] בשעה שהלכו למסור נפשם בפועל ממש על
- ניגון שניגנו [[יהודים]] בשעה שהלכו למסור נפשם בפועל ממש על
קידוש השם, שכן, להיותם בני [[אברהם]] [[יצחק]] ו[[יעקב]] יש בהם כח המסירת
קידוש השם, שכן, להיותם בני [[אברהם]] [[יצחק]] ו[[יעקב]] יש בהם כח המסירת
נפש שמצד נקודת היהדות, ועד כדי כך, שאף שידעו היטב להיכן
נפש שמצד נקודת היהדות, ועד כדי כך, שאף שידעו היטב להיכן
מוליכים אותם, הלכו בתוקף ומתוך ניגון!
מוליכים אותם, הלכו בתוקף ומתוך ניגון!


וכשם שמצינו שחיטה אחת פוטרת את הכרי, היינו, שהחיטה נעשית קודש והיא בבחינת [[שליח ציבור]] עבור כל הכרי, כן הוא גם בנדון דידן, שעל ידי זה שיהודים הלכו למסור נפשם על [[קידוש השם]] עם ניגון זה, נתקדש הניגון, ולא עוד, אלא שעל-ידי זה פעלו שכל אלו שינגנו ניגון זה, יתוסף אצלם כח וחוזק בענין ה[[מסירות נפש]], וע"פ המבואר בתניא ש"קיום התורה ומצוותיה תלוי בזה שיזכור תמיד ענין מסירת נפשו לה׳ כו׳" הרי ניגון זה נותן כח וחיזוק בקיום התורה ומצוות.<REF> [[תורת מנחם]] תשי"ד עמ' 242.</REF>
וכשם שמצינו שחיטה אחת פוטרת את הכרי, היינו, שהחיטה נעשית קודש והיא בבחינת [[שליח ציבור]] עבור כל הכרי, כן הוא גם בנדון דידן, שעל ידי זה שיהודים הלכו למסור נפשם על [[קידוש השם]] עם ניגון זה, נתקדש הניגון, ולא עוד, אלא שעל-ידי זה פעלו שכל אלו שינגנו ניגון זה, יתוסף אצלם כח וחוזק בענין ה[[מסירות נפש]], וע"פ המבואר בתניא ש"קיום התורה ומצוותיה תלוי בזה שיזכור תמיד ענין מסירת נפשו לה׳ כו׳" - הרי ניגון זה נותן כח וחיזוק בקיום התורה ומצוות.<REF> [[תורת מנחם]] תשי"ד עמ' 242.</REF>


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
39,916

עריכות

תפריט ניווט