←מקור המנהג
שורה 9: | שורה 9: | ||
בשאילתות דרב אחא ובמדרש תנחומא נכתב ש{{ציטוטון|הקב"ה נח ביומא דשבתא וברכו וקדשו, כאינש דבני ביתא . . עביד הילולא חד יומא}} [= הקב"ה נא ביום השביעי של מעשה בראשית וברכו וקידשו, כמו אדם שבונה בית . . ועושה חגיגה יום אחד]. | בשאילתות דרב אחא ובמדרש תנחומא נכתב ש{{ציטוטון|הקב"ה נח ביומא דשבתא וברכו וקדשו, כאינש דבני ביתא . . עביד הילולא חד יומא}} [= הקב"ה נא ביום השביעי של מעשה בראשית וברכו וקידשו, כמו אדם שבונה בית . . ועושה חגיגה יום אחד]. | ||
===בתורת החסידות=== | |||
על פי חסידות, מקורו של מנהג זה הוא מכיוון שהצורך הכי נעלה של האדם מבין צרכיו הגשמיים הוא רכישת דירה, עד שהגמרא במסכת יבמות (דף סג עמוד א) אומרת ש"כל אדם שאין לו בית אינו אדם", וכאשר נשלם צורך זה, גורם הדבר לשמחה גדולה אצל האדם{{הערה|1=[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=43365&st=&pgnum=48 סידור עם דא"ח עמוד 58].}}. | על פי חסידות, מקורו של מנהג זה הוא מכיוון שהצורך הכי נעלה של האדם מבין צרכיו הגשמיים הוא רכישת דירה, עד שהגמרא במסכת יבמות (דף סג עמוד א) אומרת ש"כל אדם שאין לו בית אינו אדם", וכאשר נשלם צורך זה, גורם הדבר לשמחה גדולה אצל האדם{{הערה|1=[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=43365&st=&pgnum=48 סידור עם דא"ח עמוד 58].}}. | ||