אברהם מנחם מענדל וכטר: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 22: שורה 22:


===חיכוכים שנוצרו בעקבות התקרבותו===
===חיכוכים שנוצרו בעקבות התקרבותו===
בשנת [[תשמ"ג]], לאחר שהגן על כבוד הרבי מהתבטאות מזלזלת מצד חסיד סאטמר, נודע דבר התקרבותו ל[[חב"ד]] בסתר לכמה מתלמידיו. בעת הולכו ל[[בית הכנסת]] לה[[תפילה|תפלל]] [[תפילת שחרית]], נחטף הרב וועכטר למשאית לעיני רעייתו, [[זקן|זקנו]] ופאותיו נגזזו, הוא נדקר פעמים רבות והושלך אל הרחוב באזור התעשייה הדרומי בברוקלין, כשהוא ללא הכרה במצב אנוש. הרב וועכטר ניצל באמצעות עובר אורח אפרו-אמריקאי שעבר במקום והזעיק את כוחות הרפואה. דבר הפשע נודע בעולם התורה ועורר סערה רבה ומחאה עצומה של גדולי הדור ואדמו"רי חצרות החסידיות לכל גווניהם. האדמו"ר מסאטמאר עצמו היה בשנותיו האחרונות, ולא ידוע אם היה מעורב או ידע מהנושא, כך או כך הוכתם בדם שמה של סאטמר עד עצם היום הזה.
בשנת [[תשמ"ג]], לאחר שהגן על כבוד הרבי מהתבטאות מזלזלת מצד חסיד סאטמר, נודע דבר התקרבותו ל[[חב"ד]] בסתר לכמה מתלמידיו. בעת הולכו ל[[בית הכנסת]] לה[[תפילה|תפלל]] [[תפילת שחרית]], נחטף הרב וועכטר למשאית לעיני רעייתו, [[זקן|זקנו]] ופאותיו נגזזו, הוא נדקר פעמים רבות והושלך אל הרחוב באזור התעשייה הדרומי בברוקלין, כשהוא ללא הכרה במצב אנוש. הרב וועכטר ניצל באמצעות עובר אורח אפרו-אמריקאי שעבר במקום והזעיק את כוחות הרפואה. דבר הפשע נודע בעולם התורה ועורר סערה רבה ומחאה עצומה של גדולי הדור ואדמו"רי חצרות החסידיות לכל גווניהם. האדמו"ר מסאטמאר ר' משה היה אז בתחילת אדמוריותו ולא ידוע אם היה בידיעתו או לא, כך או כך אז הוכתם בדם שמה של סאטמר עד עצם היום הזה.


כתוצאה מפגיעה קשה זו, החרימו רבני חב"ד את כשרות סאטמר, ומאז אין חסידי חב"ד אוכלים ממזון בכשרות סאטמר.
כתוצאה מפגיעה קשה זו, החרימו רבני חב"ד את כשרות סאטמר, ומאז אין חסידי חב"ד אוכלים ממזון בכשרות סאטמר, וחרם זה לא יופסק גם אם ההכשר של סטמר יהיה בפיקוח טוב מבחינת כשרות מפני שהחרם נעשה בגלל התנהגותם נגד הרבי נשיא דורינו מה"מ ולא בגלל בעיות בכשרות, ומובן אם חסיד חב"ד נמצא במקום שאין לו הכשר אחר רק הכשר של סטמר עדיף לאכול הכשר של סטמר מלאכול ח"ו בלי הכשר כלל.


מאורע זה "חשף" את התקרבות-הסתר של ר' מענדל לחב"ד ובעקבות כך החליט לעזוב את "רשמית" את [[חסידות סאטמר]] והחל לחיות כ[[חסיד]] [[חב"ד]] באופן רשמי וגלוי.  
מאורע זה "חשף" את התקרבות-הסתר של ר' מענדל לחב"ד ובעקבות כך החליט לעזוב את "רשמית" את [[חסידות סאטמר]] והחל לחיות כ[[חסיד]] [[חב"ד]] באופן רשמי וגלוי.  
משתמש אלמוני