פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 610 בתים ,  04:57, 12 באוקטובר 2011
עדכון
הרב '''גדליה אוברלנדראבערלאנדער''' נולד לאביו רבי (יחיא-ל ) מיכל אוברלנדראבערלאנדער, מחשובי ראש הקהל דקהילת חסידי פאפא, אשר מוצאו מ[[חסידות בעלזא]].
בבחרותו הי' [[חוזר]] של ה[[אדמו"ר]] ה'ויחי יוסף' מפאפא , רשם כל הנהגה של הרב ונוסח תפילתו (וע"ז - במשך השנים - התבסס מנהגי ונוסח פאפא),והי' מקורב אצלו ביותר.
בהיותו אברך בחור נתקרב ל[[חסידות חב"ד]](ביחד עם בן-דודו הרב [[ברוך אבערלאנדער]] שליח ב[[בודאפעסט]] [[הונגרי']]), אם-כי אינו מצהיר על-עצמו כלא החליף את לבושיו שהם בסגנון [[חסידחסידות הונגרי']] שלם.
בהוראת בין השנים [[כתשמ"ק אדמוט]] - [[תשנ"ג]] גר ב[[ירושלים]], והתפלל ב[[בית הכנסת]] [[חב"ד]] - [[פאג"ר מלך המשיחי]] לא החליף את לבושיו שהם בסגנון חסידות הונגרי'בהיותו גר ב[[ירושלים]] עזר הרבה ל[[היכל מנחם]] שם, וכבר אז עלה ברעיונו לפתוח סניף [[היכל מנחם]] ב[[מונסי]]. בשנת [[תשנ"גט]] נתבקש מהרב פתח באישורו של הרב [[יוסף יצחק גוטניק]] להצטרף להנהלת רשת סניף ב[[היכל מנחםמונסי]], . עם כניסתו לארגון הקים את הזמן התחילו להתפלל שם בשבתות ובחגים. ב[[היכל מנחם (מונסי)ח"י אלול]] ו[[היכל מנחם בורו פארקתשס"ח]]עבר המרכז למקום יפה ומרווח, מתחת לביתו.
משנת [[תשס"א]] הוא משמש כחבר מערכת [[חסידות מבוארת]].
*[[פדיון הבן כהלכתו]] - על דיני פדיון הבן.
*[[בנתיבות התפילה]] - על דיני טעויות בתפילה.
*[[מנהג אבותינו בידינו]] - על מנהגי ישראל.
{{ערך חסר}}
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א|אוברלנדר]]
משתמש אלמוני