רבי אלעזר בן דורדיא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:


תשוקה זו, נקראת בחינת [[אור חוזר]], והוא מצד בחי' הריחוק שמחמתו יתפעל בנקודת הלב, בניגוד לצדיקים גמורים שהתפעלותם רק מצד השגתם והתענגם על ה' בתורה ותפלה, וגם ההתפעלות דבכל נפשך בק"ש אין זה בכל נקודת עצמות הנפש, רק בחינת אור הנמשך מעצמות הנפש שהוא הרצון, אך תשוקת הבעלי תשובה הוא בבחינת כליון הנפש = "כלתה נפשי", וכמו רבי אלעזר בן דורדייא.
תשוקה זו, נקראת בחינת [[אור חוזר]], והוא מצד בחי' הריחוק שמחמתו יתפעל בנקודת הלב, בניגוד לצדיקים גמורים שהתפעלותם רק מצד השגתם והתענגם על ה' בתורה ותפלה, וגם ההתפעלות דבכל נפשך בק"ש אין זה בכל נקודת עצמות הנפש, רק בחינת אור הנמשך מעצמות הנפש שהוא הרצון, אך תשוקת הבעלי תשובה הוא בבחינת כליון הנפש = "כלתה נפשי", וכמו רבי אלעזר בן דורדייא.
==גלגול נשמתו בזמן אדמו"ר הזקן==
ישנו סיפור ידוע על אחד נולד עם כשרונות מזהירים וידע את כל הש"ס בכל שבע, ולעת התבגרותו התפקר ונעשה כגוי גמור. עד שחיבר ספרים חשובים באונבסטה הצרפתית ואדמו"ר הזקן העמידו על טעותו ולאחר שנפטר גילה שהיתה נשמתו של ר"א בן ד'. שכבר שנים מתגלגלת וכל פעם שמגיעה לגיל ה"עשרה" סוטה מדרך הישר. והתבטא אדמור הזקן שאני לא הנחתי לה עד שבאה לתיקון על נפשה. (ובכללות זהו בצ"ע על הנכתב לעיל שהוא נשמת ר' יוחנן ש'''כבר באה''' על תיקונה! ואכמ"ל).
==ראו גם==
==ראו גם==
*[[ליקוטי אמרים - פרק מ"ג]]
*[[ליקוטי אמרים - פרק מ"ג]]
35

עריכות

תפריט ניווט