שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 214 בתים ,  14:19, 20 במאי 2011
אין תקציר עריכה
 
[[קובץ:לעלוב.jpg|שמאל|ממוזער|250px|ציונו של רבי דוד מלעלוב]]
את '''שושלת לעלוב''' ייסד הצדיק הקדוש רבי '''דוד מלעלוב''', תלמידם של רבי [[אלימלך מליז'נסק]], [[החוזה מלובלין]], ותלמיד חבר של היהודי הקדוש רבי יעקב יצחק מפרשיסחא.
רבי יעקב יצחק מפשיסחא אמר על רבי דוד מלעלוב: החילוק שבינינו הוא, שאני באתי מ[[תורה]] לידי '''[[יראת שמים]]''', ואילו הוא בא מתוך יראת שמים לידי תורה.<REF>קדושת היהודי.</REF>.
בנו ממשיך דרכו היה רבי משה מלעלוב, חתנו של היהודי הקדושמפשיסחא. בשנת בערב [[ראש חודש]] [[חשון]] [[תרי"א]] הוא עלה לארץ ל[[ארץ ישראל ]] מתוך כוונה לגשת ל[[כותל המערבי]] ולהחיש את ה[[גאולה]], אך מעשה שטן הצליח, מיד כשהגיע ל[[ארץ ישראל]] הוא חלה, וכעבור שישים יום כחודש וחצי, ביום י"ג בטבת הוא נפטר{{מקור}}<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=30425&pgnum=21 מאמר מאת יאיר וינשטוק].</REF>.
אחריו כיהן בנו רבי אלעזר מנחם מנדל, ראשון האדמוה[[אדמו"רים ר]]ים לבית לעלוב בירושליםב[[ירושלים]], נפטר בתרמב[[תרמ]]. בנו רבי דוד צבי שלמה הידוע בשם "רבי דודל" כיהן אחריו, ונפטר ב[[תרע"ח]].
בנו רבי שמעון נתן נטע בידרמן מלעלוב זצ"ל היה גר תקופה קצרה בקראקא, ולאחר הסתלקות אביו הק' הגיע למלא את מקומו בירושלים. היה ידוע באהבת ב[[אהבת ישראל]], חסידיו דבקו בו בעוז ונודע בקדושתו וכן בגאונותו בתורהב[[תורה]].
בנו רבי [[משה מרדכי בידרמן]] מלעלוב זצ"ל, מילא את מקומו והיה ידוע כבעל רוח הקודש, ונערץ ביותר על כל בני דורו כקדוש ונורא. הוא תמך באופן קיצוני היה תומך נלהב בכל [[עשרת המבצעים|מבצעיו ]] של [[הרבי באופן גלוי]]. כמו כן המשיכו את דרכו זו בניו האדמורי"ם, ובפרט בנו רבי [[שמעון נתן נטע בידרמן]] מלעלוב זצ"ל.
נכדו של רבי משה מרדכי, רבי [[יעקב יצחק בידרמן]], הוא [[חסיד חב"ד]], ומשמש כשליח כ[[שליח]] הרבי לעיר [[וינה]].
== ראה עוד ==

תפריט ניווט