שיחת חב"דפדיה:פארבריינגען

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

חושבני שעדיף שההתוועודויות יהיו מחולקות, כדי שיהי' נקל למצוא התוועדויות ישנות. אשמח לשאול את דעת מתוועדים, ובאם לא יהיו התנגדויות - אשחזר. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים

בשביל למצוא התוועדויות, אפשר לבדוק ב"תוכן העניינים". זה הרבה יותר קל מאשר לעבור על פני דפים רבים. כך גם נהוג במיזם דומים.--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:44, 10 ביוני 2010 (UTC)
אכן צדקת ממני. וראה שיחה:שי"ת. אני מתחיל (שם) לנטות לדעתך אך אחכה לדעות נוספות. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
ממ"נ. אם אתה מחכה לדעתי, היא כבר כתובה שם. ואם אתה מחכה לדיעות של מתמשים אחרים, עדיף שתקנה כרטיס הגרלה בלוטו. הסיכויים שם סבירים יותר מאשר כאן. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:12, 10 ביוני 2010 (UTC)
שלום, למה אתה אומר כך? רק בשבוע האחרון נרשמו כעשר משתמשים חדשים. ובכלל חסיד יספר לך שהיו כאן תקופות שהוא היה כאן לבד עם חב"דניק וכעת, ת"ל, יש כאן למעלה מעשרה תורמים (על בסיס שבועי) באופן קבוע, הוסף על כך את הפירסום השבוע בבית משיח. ללא ספק שיצטרפו תורמים חשובים נוספים על אלה הקיימים מכבר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:20, 10 ביוני 2010 (UTC)
ח"ו לא דיברתי על מספר התורמים, אלא על מספר התורמים שמגיבים על דיונים שלא נערכים באולם הדיונים, כפשוט. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:22, 10 ביוני 2010 (UTC)
הנחת דעתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:25, 10 ביוני 2010 (UTC)

אישית הייתי מעדיף שלהגיגים יהי' מדור הערות נפרד,כי ישנם כאלה (ואני בתוכם) שעוברים על ההערות בנפרד, ומפני עוד-כמה סיבות, אך אבטל דעתי. למה אני כותב זאת - סתם, שתדעו. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים

הרעיון בהתוועדות הוא (תקן אותי היוזם..) שכל אחד מוסיף את מה שעל ליבו וכולם מגיבים ומתוועדים על זה. לדעתי, דווקא הגיוון של סגנונות הכתיבה, מבטא ונותן דגש למיוחדותו של כל משתמש והיכולת להתדבר עם מגוון כשרונות ולהחכים זה את זה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:03, 14 ביוני 2010 (UTC)
נכון. אך בענ"ד לא הבנתי הקשר? ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
האם לא ביקשת שיהיו דפים נפרדים להערות והגיגים? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:07, 14 ביוני 2010 (UTC)
לא! כלל וכלל לא! כזה לא עלה בדעתי! ה"ז היפך מטרת המיזם, כפשוט! כוונתי הייתה להערות שוליים נפרדות לפיסקאת הגיגי פ"ש, וע"ז חל מ"ש לעיל. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים


בקשר לאיצ'ה שפרינגער

הרבי מה"מ עצמו אמר לאיצ'ה פעם "שפרינגער! גיא ארויס (או שפרינגצעך וכיוצ"ב לא זוכר בדיוק) פון הגבלות".

הערה על הסיפור השני הנושא את הכותרת: "הרבי מסדר קידושין", לי זכור שהוא לא הודיע שאין חתונה אלא רק נתן לשווער להבין.

(שמעתי מאיצ'ה בעצמו) איצ'ה שאל את הרבי אם לפתוח ישיבה בבאלטימור והרבי ענה שזה לא הזמן. היום יש שם ישיבה.

סתם משהו שקשור ונזכרתי עכשיו: מאחד מבאי ביתו של ר' איצ'ה: כשאיצ'ה שפרינגער ראה לראשונה את אבי טאוב ב 770 כאיש טרי שרק עתה הגיע לראושנה לחב"ד ולדת בכלל. הפטיר שה"בחורציק הזה מתאים לדוד נחשון" וחשב שבהזדמנות קרובה יפגיש ביניהם, בפעם הבאה שהגיע ל 770 ראה כבר את אבי טאוב מדבר עם דוד נחשון..

בזמן שהרבי אמר לחזק את השכונה איצ'ה יצא עם קבוצה מסוימת ובמקום לתפלל ב 770 היו מחזקים (או מקיימים בכלל) מנין בבית כנסת אחר כדי שלא יסגר.

יש סיפור שלם איך איצ'ה בכלל הגיע לחב"ד ובל"נ אכתוב לזוננשין מי יכול להגיד את כל הפרטים בנושא.


איצ'ה נהג לחלק כספים לצורכי הבחורים ובשנים עברו דאג לפעילות המזגנים ב 770 בימי הקיץ הלוהטים. בשנים יותר מוקדמת (בממ"ים) אף חילק דמי כיס בסכום המספיק לכביסה לכל בחור - כל חודש.

להזכיר שתמיד איצה אמר ש'הרבי הוא בלי גבולי' ו"חאפט זיך".

בתשע"א איצה התוועד עם הקבוצה וסיפר הרבה (למעט מה ש"הוא לא זכר") אם יש איזה ע"א אחד שיזכר בזה - אשריו.

אם אזכר עוד אכתוב בל"נ. בערלה - שיחה 21:06, 9 באפריל 2013 (IDT)

יישר כח על מה שכתבת. מן הסתם יכתבו הרבה השבוע בבית משיח ובכפר חב"ד. צריך לראות מה לא פורסם שם, ואז להתחיל לחפש מידע נוסף. אה, ואם כבר מה שאיצ'ה תמיד היה אומר - "אלפים". • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ט בניסן ה'תשע"ג • 22:18, 9 באפריל 2013 (IDT)
גם באינפו יש כמה כתבות. אני מציין למרות שאני יודע שאין לך גישה לשם.
למה בדף השיחה? הפצצת המעיינותשנוזעל - בוא נתוועד • א' באייר ה'תשע"ג 17:24, 11 באפריל 2013 (IDT)
לשואל למה דף שיחה - כי יש פה גם יציאות.

עוד על איצה. סיפר לי שפעם נסע במונית והתחיל לדבר עם הנהג הגוי על משיח, הנהג הגוי ענה שמדובר על אותו האיש, איצה כמובן אמר שלא, אז הנהג אמר "אה.. אתה מדבר על המשיח האמיתי..".

כשהגיע לבלטימור (או מקום שליחות אחר) נתקע ולא היה לו לאן ללכת ולא ידע את השפה, היה איזה כושי שעזר לו ונתן לו להתקשר ואיצה סתם חיג איזה מספר ובדיוק בהשגח"פ ענה לו יהודי שיודע אידיש. אותו יהודי לא היה מוכן לעזור כי היה לו איזה בעיה עם הדת או הקב"ה וכיוצ"ב.

לאיצה היה הוראה מהרבי לדבר (לא בדיוק איך הנוסח) ותמיד היה מתוועד ודורש מהתמימים בכל מקום בו היה ומדר על מלכותו של הרבי מלך המשיח וכו' לא משנה באיזה קהל כולל הכרזת הקודש. ביום בו ר' איצה הלך לבית רפואה הוא קם בבוקר, נטל ידים, אמר קריאת שמע בחיות גדולה ומיד אחרי"ז התחיל להרגיש מאוד לא טוב וכו'.

(כל הסיפורים הם ממקור מוסמך של קרוב משפחת איצה). בערלה - שיחה 16:09, 10 באפריל 2013 (IDT)

איצה פעם סיפר שבשנים עברו ניגש אליו חסיד וביקש לכתוב עבורו פ"נ והכתיב לו לכתוב גם מלך המשיח אוחרי"ז איצה עצמו כבר כתב גם עם מלך המשיח על הרבי והכניס למזיכרות ואז הוא התחרט איך לכתוב כזה דבר לרבי והוא בא לחזור לקחת את המכתב אבל כבר היה מאוחר מידי והמכתב נכנס לרבי. בערלה - שיחה 10:21, 11 באפריל 2013 (IDT)
סליחה על ההצקה, אבל אני חושב בכל זאת בדף עצמו. היציאות שלך לא כל כך גרועות.. קריצה.jpg הפצצת המעיינותשנוזעל - בוא נתוועד • א' באייר ה'תשע"ג 17:24, 11 באפריל 2013 (IDT)