הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים י"ח-כ"ה"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{| class="{{#תנאי:{{{מוסתר|}}}|mw-collapsible mw-collapsed autocollapse|{{#תנאי:{{{הסתרה|}}}|mw-collapsible autocollapse}}}}" style="border: 1p...")
 
שורה 15: שורה 15:
 
|-
 
|-
 
|
 
|
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים יג-כה|חזרה לעץ]] || || || | [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים י"ג-כ"ה|חזרה למבט הכולל על עבודת הבינוני]] ||
+
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים יג-כה|חזרה לעץ]] || || || | [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים י"ג-כ"ה|להסבר הקודם]] ||
  
 
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]
 
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]

גרסה מ־23:58, 21 במאי 2020

הדרך הקצרה - להזכר באהבה המסותרת (פרקים י"ח - כ"ה)
בפרקים הקודמים הוסברה העבודה של מח שליט על הלב. אך מה לגבי מי שדעתו קצרה (ואין בכוחו לעורר אהבת השם אפילו במוחו)? איך אצלו קרוב הדבר מאד? איזו התבוננות תעורר אצלו אהבת השם?
לקמן יוסבר, שאפילו אצלו קרוב הדבר מאד להיות בינוני - על ידי שיזכר באהבה המסותרת בליבו. אלא שיש להבין תחילה מהי אותה "אהבה מסותרת".
  • פרקים י"ח-י"ט - האהבה המסותרת: שורשה, עניינה ופעולתה.
  • פרקים כ'-כ"ב - אחדות השם לעומת (להבדיל) עבודה זרה - דביקות מול פירוד.
  • פרקים כ"ג-כ"ה - גילוי האהבה המסותרת על ידי התבוננות בדביקות שפועלים התורה והמצוות, ולעומת זאת בפירוד שגורמות העבירות.

חזרה לעץ להסבר הקודם