הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:היום יום"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:היום יום.jpg|left|100px|קישור=לוח היום יום]]<h3 style="border-bottom:1px solid #cfcfff;text-align:right;letter-spacing:3;padding-top:0.17em;padding-bottom:0.5em;">הפתגם היומי - [[לוח היום יום]] - [[:קטגוריה:ימי חב"ד - {{#זמןמ:xhxjj}} לחודש|{{#זמןמ:xhxjj}}]] [[מר חשוון]] [[תשע"א|ה'תשע"א]]</h3>'''[http://chabad.co.il/index.php?template=ctt לשיעורים היומיים]'''<br>{{היום יום/{{#זמןמ:xhxjj}} מר-חשוון}}<BR><div style="text-align:left;">'''[[חב"דפדיה:היום יום/מר-חשוון|"היום יום" - חודש חשוון]] <br>'''</div>
+
[[תמונה:היום יום.jpg|left|100px|קישור=לוח היום יום]]<h3 style="border-bottom:1px solid #cfcfff;text-align:right;letter-spacing:3;padding-top:0.17em;padding-bottom:0.5em;">הפתגם היומי - [[לוח היום יום]] - [[:קטגוריה:ימי חב"ד - {{#זמןמ:xhxjj}} לחודש|{{#זמןמ:xhxjj}}]] [[חשוון]] [[תשע"א|ה'תשע"א]]</h3>'''[http://chabad.co.il/index.php?template=ctt לשיעורים היומיים]'''<br>{{היום יום/{{#זמןמ:xhxjj}} מר-חשוון}}<BR><div style="text-align:left;">'''[[חב"דפדיה:היום יום/מר-חשוון|"היום יום" - חודש חשוון]] <br>'''</div>
  
 
<noinclude>[[קטגוריה:תבניות]]</noinclude>
 
<noinclude>[[קטגוריה:תבניות]]</noinclude>

גרסה מ־04:31, 24 באוקטובר 2010

היום יום.jpg

הפתגם היומי - לוח היום יום - ח' חשוון ה'תשע"א

לשיעורים היומיים
'מצוה' לשון צוותא וחיבור, והעושה מצוה מתחבר עם העצמות ברוך הוא, שהוא המצווה את הציווי הוא. וזהו "שכר מצוה מצוה", דזה מה שנתחבר עם עצמות אין סוף מצווה הציווי, זהו שכרו.

ויובן במשל גשמי: איש פשוט ביותר יש לו ביטול פנימי אל החכמה ומעלת חכם, בביטול דהעדר תפיסת מקום לגמרי וכן גם בהרגש ההחכם הרי איש הפשוט אינו נכנס אצלו בגדר אנושי כלל - ואין זה דמבטלו ודוחה אותו, חס ושלום, דזהו מידה רעה - ונחשב בעיניו שאין לו קשר של יחס עמו כלל. והיה כאשר החכם יצווה לאיש הפשוט לעשות איזה דבר בשבילו, הנה בציווי זה נולד מציאותו של האיש הפשוט, הן לעצמו - שמרגיש מציאותו אשר ההוא יכול לקיים מצות החכם ולו ציווה החכם לעשות דבר, והן בעיני החכם נחשב למציאות אשר אליו ידבר ויצווה, ולבד זאת הרי ציווי זה מאחד החכם הרם ונעלה עם ההאיש הפשוט ביותר, והנמשל המובן.

ומובן גם כן אשר ביחס להנ"ל, אין הבדל כלל במה יהיה הציווי, אם דבר גדול ונעלה או קטן ופשוט.

"היום יום" - חודש חשוון