הבדלים בין גרסאות בדף "שנה שמלך המשיח נגלה בה"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 3: שורה 3:
 
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם . .  וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=הקב"ה לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם.|מקור=[[ילקוט שמעוני]] רמז תצט}}  
 
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם . .  וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=הקב"ה לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם.|מקור=[[ילקוט שמעוני]] רמז תצט}}  
 
===נבואת הרבי===
 
===נבואת הרבי===
מדרש זה החל כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]] להביא ולחזור החל משבת פרשת [[ראה]] [[תש"נ]] בעקבות [[מלחמת המפרץ]] שהלכה והתקרבה, והאיומים שנשמעו ברקע.
+
בתחילת שבוע פרשת [[ראה]] [[תש"נ]] תלה א' מ[[אנ"ש]] ב[[קראון הייטס]] ב-770 פתק ובו צילום קטע המדרש האמור. כשיצא הרבי מבית המדרש עצר על יד המודעה והביט בה מספר שניות. באותו ערב התקשרו ממזכירות הרבי לאותו א' ובקשו להוסיף גם את תחילת הקטע הבא במדרש: "שנו רבותינו:  בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר: ענוים, הגיע זמן גאולתכם!".
  
בש"פ חיי שרה השמיע הרבי ואמר: {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן="מלך המשיח עומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, וה"ז בדוגמת חו"ל שלא נתקדש (עכ"פ – לא כמו א"י). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפנ"ז) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש. . .".|מקור=[[התוועדויות]] [[תנש"א]] חלק א' עמ' ?}}
+
החל מאותה שבת, שבת פרשת ראה תש"נ, החל כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]] להביא שוב ושוב את דברי המדרש, בקשר [[מלחמת המפרץ]] שהלכה והתקרבה, והאיומים שנשמעו ברקע.
 +
 
 +
בש"פ חיי שרה [[תשנ"א]] השמיע הרבי ואמר: {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן="מלך המשיח עומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, וה"ז בדוגמת חו"ל שלא נתקדש (עכ"פ – לא כמו א"י). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפנ"ז) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש. . .".|מקור=[[התוועדויות]] [[תנש"א]] חלק א' עמ' ?}}
  
 
עד לסיום המלחמה בחג ה[[פורים]] תנש"א כנבואתו של הרבי, אז נגמרה המלחמה. אח"כ המשיך הרבי והשווה כיצד רואים את המאורעות התואמים בין הנאמר במדרש למתרחש באותם ימים, וכיצד אנו נמצאים כעת בשנה שמלך המשיח מתגלה בה.
 
עד לסיום המלחמה בחג ה[[פורים]] תנש"א כנבואתו של הרבי, אז נגמרה המלחמה. אח"כ המשיך הרבי והשווה כיצד רואים את המאורעות התואמים בין הנאמר במדרש למתרחש באותם ימים, וכיצד אנו נמצאים כעת בשנה שמלך המשיח מתגלה בה.

גרסה מ־15:41, 19 במרץ 2013

שנה שמלך המשיח נגלה בה, שנת ה'תנש"א, תהא שנת אראנו נפלאות. השנה בה מלך המשיח נגלה.

מקורו

אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם . . וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=הקב"ה לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם.

ילקוט שמעוני רמז תצט

נבואת הרבי

בתחילת שבוע פרשת ראה תש"נ תלה א' מאנ"ש בקראון הייטס ב-770 פתק ובו צילום קטע המדרש האמור. כשיצא הרבי מבית המדרש עצר על יד המודעה והביט בה מספר שניות. באותו ערב התקשרו ממזכירות הרבי לאותו א' ובקשו להוסיף גם את תחילת הקטע הבא במדרש: "שנו רבותינו: בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר: ענוים, הגיע זמן גאולתכם!".

החל מאותה שבת, שבת פרשת ראה תש"נ, החל כ"ק אדמו"ר שליט"א להביא שוב ושוב את דברי המדרש, בקשר מלחמת המפרץ שהלכה והתקרבה, והאיומים שנשמעו ברקע.

בש"פ חיי שרה תשנ"א השמיע הרבי ואמר:

"מלך המשיח עומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, וה"ז בדוגמת חו"ל שלא נתקדש (עכ"פ – לא כמו א"י). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפנ"ז) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש. . .".

התוועדויות תנש"א חלק א' עמ' ?

עד לסיום המלחמה בחג הפורים תנש"א כנבואתו של הרבי, אז נגמרה המלחמה. אח"כ המשיך הרבי והשווה כיצד רואים את המאורעות התואמים בין הנאמר במדרש למתרחש באותם ימים, וכיצד אנו נמצאים כעת בשנה שמלך המשיח מתגלה בה.

ההתממשות בפועל

בשבת פרשת נשא מגדיר הרבי באופן סופי את שנה זו כשנה שמלך המשיח נגלה בה:

שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו", השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא . . והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני) ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא" שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה".

על שנה זו נתן כ"ק אדמו"ר שליט"א את הסימן "תהא שנת אראנו נפלאות" – נפלאות הגאולה השלימה. וכן קישר זאת עם הפסוק "ותנשא מלכותו", המדבר אודות מלכות דוד ושלמה עד למלך המשיח, שמתגלה בשנת תנש"א.