שיחת משתמש:שיע.ק

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
תיבת ארכיון

א - ב - ג - ד - ה - ו - ז - - ח - ט - י - י"א - י"ב - י"ג - י"ד - ט"ו - ט"ז - י"ז

מעבר לתחתית הדף שלום וברוכים הבאים, לפניה בנושא חדש לחצו כאן ליצירת פסקה חדשה. במקרים דחופים ניתן לפנות אלי במסרון בטלפון +972548147703 וכמובן במייל shia.wik - gmail.com


ב"ה. שלום וברוכים הבאים. אם ברצונכם לכתוב לי הודעה, נא כיתבו אותה מתחת לשורה זו------------------------

בקשה נפשית

העברת בהצלחה את התבנית:אירועים בלוח העברי לאוטומטי (למרות שלדעתי יש בכך שגיאה צדדית - כי זה הפך ליומי במקום שבועי, ואני באמת מחכה לתגובתך שם).

האם תוכל לעשות את זה גם לגבי תבנית:תמונה שבועית? לאחרונה יצא לי לשאת בנטל העדכון שלה, ובאופן שבו זה נעשה עכשיו זה די מורכב. דיון נוסף בשיחה שם. תודה! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:04, ז' בכסלו ה'תשע"ז

ואגב, סליחה שאני מטריד בהודעות, אבל - ארכוב הדף הזה יבורך. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:06, ז' בכסלו ה'תשע"ז
אענה בשיחה שם. --שיעשיחה י"א בכסלו ה'תשע"ז 21:07, 11 בדצמבר 2016 (UTC)

שלמה מולכו

בעקבות דבריך בשיחה:שלמה מולכו, אני מתכוון אי"ה בימים הקרובים לערוך הערך הנ"ל. שף ויתיבקאנפרענץ רום 02:21, 23 בדצמבר 2016 (UTC)

חנוכה שמח. אנא שלח לי מייל לכתובת shia.wik gmail.com ואשלח לך החומרים. אם אין ברצונך לשלוח מייל, אוכל להעלות את זה לגוגל דרייב, ולשים כאן קישור. --שיעשיחה כ"ד בכסלו ה'תשע"ז 20:23, 24 בדצמבר 2016 (UTC)
שלחתי מייל. --שיעשיחה כ"ח בכסלו ה'תשע"ז 18:13, 28 בדצמבר 2016 (UTC)

תבנית:פרשה או שבת

אם תוכל להעיף מבט בעמוד הראשי בתבנית:אירועים בלוח העברי ולבדוק מה ענינה של התבנית האדומה הזו שמביישת את העמוד הראשי. תודה • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 10:19, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז

טופל. תודה על הפנייתי. --שיעשיחה כ"ח בכסלו ה'תשע"ז 18:12, 28 בדצמבר 2016 (UTC)

מחיקות פוליטיות

ב"ה

א) במקום למחוק כמו סומא בארובה, לפחות תקרא מה נוסף בגירסאות החדשות, ברובם נוספו פרטים חדשים ולינקים וכו', אז תקרא ותשווה, ואולי תוסיף את השטויות שאתה רוצה להוסיף, אבל אל תמחק הכל בבת אחת.

ב) מאחר והקו המנחה החדש של חב"דפדיה הוא למחוק פוליטיקה מיותרת (כגון רשימת הפסקי-דין של ועד רבני ליובאוויטש וכיו"ב), אזי מן הראוי למחוק את שאר הפוליטיקה המסריחה שנמצאת בערכים אחרים. ולא להשאיר דברים שאינם רלוונטיים. באם זו אכן "אנציקלופדיה", אזי צריך לתת מקום גם לצדדים אחרים. אם זה לא אנציקלופדיה פתוחה - אזי לא לפרסם כאילו זה אנציקלופדיה פתוחה.

(ג) תיקונים כגון הוספת תואר "הרב" אינו דבר שראוי למחיקה. זה מוריד את הערך שלכם אם על אנשים מסויימים אתם כותבים "ר'" או סתם בלי כלום. -- נכתב ע"י אונטערוועלט ששכח לחתום את שמו.

כפי שכתבתי לך אין זמני בידי כעת. ואתמקד במעשה הוא העיקר. אשמח מאוד אם תבדיל בין העריכות השנויות במחלוקת לעריכות מקובלות, וכך יושארו העריכות המועילות, כל עוד לא תעשה זאת, ולי לא יהיה זמן לברור הבר מן המוץ, אשחזר הכל. 2. דון לפני שינויים 'בעייתיים' בדף השיחה. בהצלחה. --שיעשיחה ד' בטבת ה'תשע"ז 23:36, 2 בינואר 2017 (UTC)

השמטת ההבהרה

למה הורדת אותו בדף המדיניות אי אפשר על כל שורה לפתוח נושא בדף השיחה, לכן הוספתי תבנית הבהרה שיבוא מניח הטענה ויבהיר את עמדתו בצורה עניינית. ולא, צודק ידידנו שף שפסקה זו ליצנית היא ויש למחקה.--הנחה - שיחה 13:18, 5 בינואר 2017 (UTC)

נמחק מבלי משים, התכוונתי להעביר רק את דבר 'שף ויתיב', החזרתי. --שיעשיחה ז' בטבת ה'תשע"ז 18:59, 5 בינואר 2017 (UTC)
מה תוספת לא ענינית בהצהרה שהרבי שליט"א מלך המשיח נמצא ב770? כמו שכתבתי בקיצור עריכה כשהורדתי את ההברה, התוספת מדגישה שהרבי שליט"א נמצא ב770 ולא במקום אחר. והרי זה אחד מגורמי הבלגן.. רק אציין שדעתי האישית היא: "חב"דפדיה מאמינה בכך שהרבי חי וקיים ללא שינוי דגניזה, נמצא בבית משיח 770 ומחלק דולרים, מתפלל, מתוועד עם הקהל וכדומה" (אולי ניסוח אחר, אבל זה העיקרון).
כמו כן לדעתי מיותר גם ההמחשה הקודמת: "וממילא אין לכתוב עליו לשונות של הסתלקות או תארים הנהוגים על אנשים שנפטרו", מכיון ש(לדעתי )הדף הוא הצהרת כוונות בלבד והדוגמאות כשהם נצרכים בלבד. בברכת הגאולה השלמה * חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 02:35, י"ג בטבת, ה'תשע"ז (11 בינו' למניינם), ימות המשיח

א. מגוחך לכתוב שאתה מאמין שחבדפדיה מאמינה במשהו כל זמן שאין מדיניות.

ב. אם תכתוב עקרונות מבלי לכתוב ההשלכות אזי כל הדף מדיניות היא מיותרת.

ג. מהטעם הנ"ל הוספתי את מה שהוספתי, בכדי להבהיר את עמדתך (לא עמדתי) בענין הפועל יוצא מזה ש770 הוא מקומו של הרבי. באם אינך מסכים עם פרט מסויים (נסיעה לאוהל וכדומה) הינך מוזמן לערוך את מה שכתבתי, שכן כנ"ל - ניסיתי להבהיר את עמדתך והינך מתבקש לנסח את אמונותיך באופן הכי ברור כדי שבעתיד נוכל לקבוע מסמרות ולאכוף את המדיניות מבלי להיכנס לויכוחים אינסופיים איך לפרש אותה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 02:49, 11 בינואר 2017 (UTC)

לשם המחשה עד כמה הניסוח שלך הוא מעורפל ולא מחייב: נניח (כל הכתוב כאן משקף את אמונותיי באופן חלקי בלבד, הנני רק רוצה להמחיש איך אפשר להתווכח על הניסוח שלך) אני אישית סבור אשר 770 הוא מקומו הנצחי של הרבי, ואשר הוא קיים תמיד ללא שינוי דגניזה. ובכל זאת יודע הנני שבעת כתיבת השורות נמצא הרבי באוהל. לעומת זאת אני סבור שהאומרים שהרבי נמצא ב770 ולא רואים אותו אינם מאמינים שהרבי קיים ללא שינוי דגניזה, שכן גניזה (בניגוד לקבורה) אין פירושו מכוסה בעפר אלא נסתר/נעלם (עוד לא שמעתי על אחד שיטען שאור הגנוז קבור באדמה). ממילא אם אתה סובר שהרבי נמצא באופן שהוא בלתי נראה הרי אין שינוי דגניזה יותר גדול מזה... (סתם מעניין, האם ברור לך שאבן השתיה אינה מכוסה בעפר?). שף ויתיבקאנפרענץ רום 03:00, 11 בינואר 2017 (UTC)

א. לחב"דפדיה בהחלט יש אמונות, אבל כדי שלא יהיה ויכוחים מה האמונות שלה כותבים מדיניות. אבל זה לא הנושא כי בסה"כ כתבתי מה לדעתי צריך להיות כתוב במדיניות. אז לא הכפת לי שזה מגוחך.
ב. לדף קוראים "חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים", ופרושו קווים מנחים שמהם ידע העורך הפשוט את אמונות חב"דפדיה, ולפיהם ידע מה עליו לא לכתוב/להשמיט במכוון בחב"דפדיה. הסיבה שהמדיניות היא בקווים כללים בלבד - בין באמונה בנצחיות חיי הרבי שליט"א ובין באמונה בי"ג עקרי עמונה - היא (לדעתי): א. דוגמאות פירוש (בשונה מדוגמאות המחשה) הם מגבילות, ובסופו של דבר יגררו ויכוחים. זאת אומרת: כשאתה נותן דוגמה ועליו אתה מבסס את המדיניות, אתה נתקע בבעיית חוסר מדיניות במקרה שההוא לא כתוב בה, כך שכל הזמן תשחק חתול ועכבר (איפה הרבי מה"מ בבדיקת חמץ?). לעומת זאת, אם אתה סומך על הקהילה שיגדילו ראש, אתה כותב את העיקרון וכולם כבר מבינים לבד מה אתה רוצה בפרטים. הסבר זה אולי יספק גם את ד. שטרן כאן. כמובן שיתכן, ואף קרוב לוודאי שיהיה וויכוחים פה ושם ויצטרכו לפנות לוועידה הרוחנית, אבל הם יהיו זניחים לעומת השיטות אחרות. ב. אם תכתוב את כל ההשלכות, בסוף תצטרך לכתוב את כל חב"דפדיה במדיניות...
ג. א' וב' כולל גם את דוגמת ההגבלה שמפרשת את דעתך "וממילא אין לכתוב עליו לשונות של הסתלקות או תארים הנהוגים על אנשים שנפטרו", וממילא זה לא קשור לתוכן אלא לעיקרון.
הבהרה: הנ"ל (א',ב' וג'), נכתב לדעה הטוענת שאתה אדם תמים, שבאמת רצית לכתוב את מה שאני חושב בקטע הנ"ל (זה לא כל הדעות).
ד. בקשר לדעתך: אני לא מעוניין להכנס לוויכוח על זה, אבל בלא כלום אי אפשר, אז בקיצור: גינזה פרושו גם נעלם/נסתר וגם מכוסה/טמון. בהגייה תורנית/הלכתית היא משמשת (בעיקר לפחות) כטמון באדמה, כמו למשל "דברים הטעונים גניזה" שמשמעותו באדמה. כך גם מובן בפשטות השיחה, וכך גם אתה מבין לולא היה לך צורך להבין אחרת. בקשר לאור הגנוז, לדעתי אין צורך לענות, שהרי גם לשיטתך כשכתוב "כתובים באצבע אלהים" אין הכוונה באצבע כפשוטו... בכלל הדעה שלך מזכירה לי את המנסים לישב בין טעות האיבולוציה לנאמר בתורה.
ואם אתה שואל, אז אני לא מאמין שהרבי נמצא ב770 באופן שהוא בלתי נראה, ואכ"מ.
ואחרון חביב: גם אם לא היה כתוב, אם היית שואל אותי, סביר להניח שהיתי אומר שמירב הסיכויים שהאבן לא מכוסה (היא גבוהה יותר מהקרקע). אל אחת כמה וכמה שזה כתוב, אני אומר לך בוודאות שהיא לא מכוסת/גנוזה/קבורה באדמה, אלא נמצאת איפהשהוא (קוראים לזה נעלמה מעינינו?) ולא יודעים איפה בדיוק - בשונה מנשיא הדור שדומה לה רק בפרט הגניזה ולא בפרט השני (שאל"כ מה עם לפני ג' תמוז?). בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 05:48, י"ד בטבת, ה'תשע"ז (12 בינו' למניינם), ימות המשיח

אז ככה, אני ממש לא התכוונתי להיכנס לויכוח על פשט השיחה בשופטים, לדידי השיחה הזאת אינה קשה כלל (לכן הקדמתי ואמרתי שאינני כותב את דעתי האישית), אם תרצה אשמח לשוחח איתך כמה שלא תרצה על הנושא שלא על גבי האתר. רציתי רק להראות אשר מדיניות כללית אינה יעילה. כולם מסכימים שהרבי חי וקיים וש770 הוא מקומו הנצחי, אנחנו חולקים רק על ההשלכות, ובמילא בזה צריך להתמקד בכתיבת המדיניות. אם תכתוב שהרבי ב770 גם 8775 יסכים לחתום על זה, הינך צריך לנסח בדיוק מהם ההשלכות (אני מניח שאין צורך שאגיב על השאלה מה עם בדיקת חמץ, כי השאלה היא לא על הפרטים כי אם ההשלכות). שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 12 בינואר 2017 (UTC)

עשר

10 לאתר.png

--אני אוהב כל יהודי - יחי המלך המשיח - בואו נתוועד! י"ג בטבת ה'תשע"ז