פתיחת התפריט הראשי
ההודעה האחרונה בדף השיחה של לוי ישראל התקבלה מהמשתמש הלוחם החסידי בתאריך י"ב בתמוז ה'תשפ"ב.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום לוי ישראל, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

-- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 13:54, כ"ז בניסן ה'תש"ף

עבודת ה'עריכה

יישר כח גדול על הרחבותיך החשובות ביותר בערך עבודת השם. בדרך כלל נהוג בחב"דפדיה למעט בציטוטים (בפרט ארוכים) ולהשתדל לכתוב את הדברים בשפה חופשית, או ללקט כמה מקורות ביחד, ולציין את המקור בהערות. אלא אם כן מדובר בציטוט חשוב מאוד להבנת הערך, וגם אז לא ארוך ולא כמה ציטוטים בזה אחר זה. בהתאם לכך, תימצתתי את הדברים בערך הנ"ל. כמובן שהשתדלתי שהתוכן החשוב יישמר. לתשומת ליבך, ושוב ישר כח. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:59, כ"ט בניסן ה'תש"ף

ערכתי מעין זה גם בעבודת התפילה, מהעריכות שלך ומעריכות של משתמשים קודמים. תשתדל לשים לב לצורה האנציקלופדית ולמיעוט הציטוטים. בהצלחה רבה. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 14:27, ל' בניסן ה'תש"ף

זה בסדרעריכה

לפי טביעות ידיו של לוי ישראל הוא לא חדש בחבדפדיה ומחזיק במגוון שמות רחב במיוחד כשהשם לוי הוא מאפיינו העיקרי...--חייל של המלך - שיחה, 22:08, כ"ט בניסן, ה'תש"ף 22:08, 23 באפריל 2020 (IST)

מדיניות כלפי אתר 'לחלוחית גאולתית חב"ד'עריכה

לוי ישראל היקר, אנא להתנהל בהתאם להחלטות המערכת. כפי שזכור לך הוחלט באתר בדיון של כמה משתמשים וותיקים שלא ראוי להכניס באתר רציני קישורים לאתר אותו מפעיל בחור ישיבה ומביע בו את עמדותיו האישיות וכו'. אנא לא להכניס אותם שוב ושוב באופן שרירותיו כמו שעשית ז"ע. ראה הוזהרת.--חייל של המלך - שיחה, 12:51, ל' בניסן, ה'תש"ף 12:51, 24 באפריל 2020 (IST)

לא שמעתי על דיון כזה עד כה. נא לעשות קישור לדיון.
--לוי ישראל - שיחה, 13:20, ל' בניסן, ה'תש"ף 13:20, 24 באפריל 2020 (IST)
ראה בשיחת המשתמש שלי. ובמקום אחר כתב לך חלוקת קונטרסים שהוא קיבל זאת וזו החלטת המערכת. כשאני אומר כתב לך אני לא מתכוון בהכרח לשם בו אתה משתמש כעת כפשוט.--חייל של המלך - שיחה, 13:27, ל' בניסן, ה'תש"ף 13:27, 24 באפריל 2020 (IST)
אין לי מושג מה זה מקום אחר בדיוק. משם לא משמע כך כלל.
--לוי ישראל - שיחה, 13:29, ל' בניסן, ה'תש"ף 13:29, 24 באפריל 2020 (IST)
רגע, אולי אתה בעצמך בעל הבחור בעל האתר? אולי זה מסביר את אי ההבנה של דברים כה פשוטים--חייל של המלך - שיחה, 13:31, ל' בניסן, ה'תש"ף 13:31, 24 באפריל 2020 (IST)
לפי ידיעתי, אין זה לפי כללי האתר לנסות לחשוף את שם המשתמש. נראה שלך אינטרס נגד אותו אתר (שהחלטת שהוא של בחור מסויים והוא אני כמובן..) או אותו "בחור" שלהבנתך מפעיל את האתר. לכן את הקובע כאן סדרים שרירותיים, שלא נקבעו בשום מקום. הכר את מקומך ואת כמות המשכל שקיבלת. אם מחיקות כאלו יחזרו, ללא החלטה או הצבעה של משתמשים ותיקים, אפנה לשיע.
--לוי ישראל - שיחה, 13:37, ל' בניסן, ה'תש"ף 13:37, 24 באפריל 2020 (IST)
שוב, היה בעבר דיון בנושא והתקבלה החלטה שאף נכתבה ע"י חלוקת קונטרסים לאחר שביצעת שוב הכנסה שרירותית. זה שאתה מחזיק כה הרבה משתמשים (כשהעיסוק האובססיבי באותם ערכים מוכיח שזהות מפעילם אחת היא..) לא אומר שאתה יכול להיתמם ולהתעלם מהחלטה שנאמרה לך. תפנה למי שאתה רוצה--חייל של המלך - שיחה, 13:45, ל' בניסן, ה'תש"ף 13:45, 24 באפריל 2020 (IST)
הוא אשר שאלתי קודם. היכן ההחלטה הזאת. בדף המשתמש שלך אין כזו החלטה.
--לוי ישראל - שיחה, 13:47, ל' בניסן, ה'תש"ף 13:47, 24 באפריל 2020 (IST)
שם מובעת דעת שניים מול אחד שבתחילה מפקפק (כשאף הוא מודה שהאתר מוזר) ולענ"ד שניים מתוך שלושה הם רוב. עכ"פ אמרתי שבהזדמנות אחרת הבהיר לך זאת רק שכרגע איני מוצא היכן. כתבתי לו ע"כ ואני מצפה לתגובתו. אם לא אתה מפעיל האתר הרי שאני ממש מתקשה להבין כיצד לא תסכים שאתר אותו מפעיל בחור ישיבה (כך לפחות נאמר לי מפי יודעי דבר) לא ראוי לזכות לקישורים בחבדפדיה. זאת עוד לפני הדעות המוזרות (בחלקם) הכתובות בו.--חייל של המלך - שיחה, 13:52, ל' בניסן, ה'תש"ף 13:52, 24 באפריל 2020 (IST)
זה לא נקרא החלטה. אני עצמי מאוד מתעניין למשל שנושא של תפילה ולאחרונה פורסם באחד הווצאפים קישור לשם וממש נהניתי. פשוט ריכוז של המון מקורות על התפילה שהרבה מהם לא נתקלתי מעודי. חשבתי שמתאים מאוד לערך הדל שקיים בינתיים כאן (ובעז"ה מישהו יקח על עצמו לערוך ולשכלל את הערך).
--לוי ישראל - שיחה, 14:00, ל' בניסן, ה'תש"ף 14:00, 24 באפריל 2020 (IST)
מההסברים שלך בדף השיחה שלך, נראה שאתה בחור ישיבה בצפת משועמם שהחליט לנצל את זמנו ויכולותיו בחב"דפדיה למלחמות אישיות שלכם בצפת (זאת לפי התיאוריות שלך על האתר). דע לך שזה ממש לא המקום לזה.
--לוי ישראל - שיחה, 14:03, ל' בניסן, ה'תש"ף 14:03, 24 באפריל 2020 (IST)
אמנם לא יודע אם זה נקרא החלטה, אבל במצב הענינים בחב"דפדיה שאין הרבה משתמשים, אכן נראה שדעת רוב המשתמשים שאין לקשר לאתר לא ברור ולא מוכר זה. עם זאת אני מסייג את דעתי, שזה במקרה שיש חומר ייחודי מטעם האתר, אבל כשמדובר על ליקוט חומרים חשוב מדברי רבותינו נשיאנו, כבר לא חשוב מאיזה אתר זה, מצידי שיהיה אתר האגודה להגנת נחל התנינים, העיקר שהחומר חשוב. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 14:18, ל' בניסן ה'תש"ף

נשמע הגיוני יותר. --לוי ישראל - שיחה, 14:20, ל' בניסן, ה'תש"ף 14:20, 24 באפריל 2020 (IST)

כמובן אדגיש שברוח דעתי זו פעלתי כעת בעריכותיי האחרונות בערכים עבודת התפילה ומשה מרדכי ארנשטיין, אם מסקנת הדיון תשתנה, אפשר לשחזר שם.
ולשני המשתמשים שליט"א, ראשית כדאי להקפיד על כתיבה ברוח ימי הספירה לתועלת כולנו, ושנית, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת, נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 14:22, ל' בניסן ה'תש"ף
אינני יודע אם אתה מכיר את הבחור המפעיל את הבלוג הנ"ל, מדובר בבחור המפרסם את מאמריו המביעים דעה במגוון נושאים ומרשה לעצמו להתבטא ולחלוק על משפיעים בישיבה וגם ר' מענדל זכה לביקורת ממנו... רבני הישיבה דיברו מספר פעמים נגד הדפים הנ"ל וראש הישיבה גם אסר עליו להדפיסם, ככה שלצרף קישור לאתר הינו מושלל בתכלית (לפחות אצלי). שפיץ חב"ד - שיחה, 14:50, ל' בניסן, ה'תש"ף 14:50, 24 באפריל 2020 (IST)
מצטרף לדעת הרב קרייזי שליט"א. הגיגים - אין מקומם בחב"דפדיה, גם אם הם התפרסמו מפי חבר הנהלת חב"דפדיה וההוגה הראשי של חסידי חב"ד בדור השביעי הרש"י חזן שליט"א, ובבטאון הרישמי של חסידי חב"ד בארץ הקודש. מידע אנציקלופדי - מקומו בחב"דפדיה, גם אם מי שביצע את העבודה האנציקלופדי עשה זאת בעמקי הקליפות מבלי שהכריז קודם יחי אדוננו ומבלי שכיוון לזרז את קבלת פני משיח בפועל ממש... להתראות - שיחה, 15:43, ל' בניסן, ה'תש"ף 15:43, 24 באפריל 2020 (IST)
אם מדובר בציטוטים אפשר לשים את הרלוונטיים בערך אין צורף לקשר לאתר מעין הנ"ל. שפיץ חב"ד - שיחה, 16:32, ל' בניסן, ה'תש"ף 16:32, 24 באפריל 2020 (IST)
א. סוף סוף יש דיון פעיל (ראשון השנה) בחב"דפדיה. ב. למי ששאל איפה כתבתי הסכמה למה שנכתב בדף השיחה הנ"ל, אז כתבתי את זה כאן בתקציר ג. לעצם הענין, אני לא מכיר את עורך האתר ואולי לכן אני לא רואה בעיה להכניס קישור לכתבה של ציטוטים או משהו בסגנון אבל אני מוכן לקבל דעה של לא להכניס שום כתבה כדי שלא יכנסו גם שטויות בלי לשים לב. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • ל' בניסן ה'תש"ף • 22:07, 24 באפריל 2020 (IST)
אני חושב שהדוגמא שהביא הרב קרייזי היא דוגמא מאתר 'תקוע' לא לטוב ולא למוטב. אם נדבר לצורך הדוגמא על אתר-בלוג של דוד צבי הילמן בו סקירה מאלפת ופרטנית על כל התייחסויות המלך לגניזה החרסונית דומה שיסכימו כולם שאין מקום לקשר אליה ועל ידה לשאר תכני אתרו. הדוגמא כמובן קיצונית אך באה לחדד שכאשר האתר הוא בעייתי (אם אכן הוא כזה) בהחלט יש מקום שלא להפנות את הגולש התמים אותו אנו מעוניינים להפיץ מעיינות. אני לא יודע מה הדוגמא ששפיץ חב"ד דיבר עליה בה אותו בחור לפי דבריו כותב נגד משפיע שמונה אישית בידי המלך ואם כך זו בהחלט חמורה אך מגלישה קלילה בבלוג המוזר (פעולה לא כ"כ נחמדה ולו רק בגלל שששצף המילים לועזיות התוקף אותך מסיבה חסרת פשר כך שאתה לא מוצא את ידיך ורגליך..) מצאתי דוגמא אקרעית אחת שלי באופן אישי נראית בעייתית: "בשיחת שבת פרשת 'בלק' תנש"א, מבואר שיש 'לידע ולהכיר' שאנו נמצאים כעת בכניסה לתקופה של ימות המשיח. ללמוד את ענייני הגאולה באופן של 'דעת' והתחברות פנימית. בתורת החסידות מוסבר לא אחת, שרק על ידי עבודת התפילה ניתן לחוש ולהגיע להכרה וידיעה במושכל שנלמד. 'דעת' הכוונה לתפילה בעבודה ובאריכות. זמן התפילה הוא 'שעת גדלות המוחין' ויש לו מיוחדות להפנמה והטמעה בנפש..ללא ההתבוננות בעת התפילה – זה תיאוריה והשכלה בלבד. זה לא יגרום לשינוי פנימי. על זה נלחמו רבותינו נשיאנו ואמרו שאלו שעוסקים בהשכלה ללא עבודת התפילה – הינם נלחמים בכל יסוד החסידות ומעמידים 'צלם' בהיכל החסידות.. 'נוח לו שלא נברא'.. בכדי לחיות גאולה ומשיח, חייבים להתפלל!!!". אם כל הכבוד לי זה נשמע סילוף עלוב וחצוף של דברי המלך הברורים בשיחה ואם כל הצליל ה'עבודה' שבדברים, הם אינם אלא המצאות ודעות אישיות המובעות בצורה נחרצת מידאי.--חייל של המלך - שיחה, 20:36, א' באייר, ה'תש"ף 20:36, 25 באפריל 2020 (IST)
עוד דוגמא למידע אליו אנו מפנים את גולשינו התמים בעקיפין: "הרבי שליט"א נתן אחריות מלאה לגבאי בית הכנסת לקבוע עבורו את זמני התפילה וההתוועדות, במילא פשוט וברור שהרבי נמצא שם בגופו הגשמי בדיוק כמו קודם. היכן בדיוק הרבי מתפלל ומתוועד? האם בבימת התפילות וההתוועדויות או ב'מרפסת' וכדומה? איננו יודעים וזה כלל לא חשוב (אם כי מסתבר יותר שמצבו של הרבי כעת הוא כמו שהראה וגילה לנו (ברבים) את מצבו. במילא הגיוני יותר שהרבי מלך המשיח הוא ממשיך כמו בשנת תשנ"ג\ד' ב'מרפסת' במערב 770.).. לעומת זאת, בנוגע לכל שאר המעמדות שהתקיימו בעבר עם הרבי מלך המשיח, אין לנו כל מידע לגביהם ובמילא איננו מבצעים אותם כיום. בכל השנים ובפרט מתשנ"ג והילך, הרבי עצמו קבע (באמצעות סימון למזכיר וכדומה) מתי והיכן יתקיימו חלוקות קונטרסים\דולרים או יחידויות כלליות\פרטיות או שיחות קודש ודומיהם. נוסף לכך, הרבי עצמו עשה אותם בשלימותם (לא כמו תפילה והתוועדות). כך שאין אפשרות מעשית לביצועם. מעולם הרבי לא נתן את האחריות לכך לאף אדם". הסבר מרתק ומחוכם במיוחד שתפילות והתוועדויות הינם בשליטת הגבאים ולכן הם ממשיכים היום משא"כ שיחות, יחידות כללית ודולרים שהרבי המחליט. ולקינוח מסתבר שמקומו של הרבי היום הוא במרפסת. אני לא חושב שצריך לשווק דברים כאלה.--חייל של המלך - שיחה, 20:55, א' באייר, ה'תש"ף 20:55, 25 באפריל 2020 (IST)
איזו היסחפות. להשוות בין אתר של תמים ש'חוטא' בדרבון יתר לעבודת התפילה (גם אם דבריו לא מדוייקים בלשון המעטה, לא קראתי), לבלוג של אדם שאינו חב"דניק וייתכן שבדבריו כפירה ממש, או כפירה בדברי רבותינו נשיאינו. החכם עיניו בראשו, ובשופטני לא עסקינן. לעניות דעתי, אם אכן מדובר בחומר אנציקלופדי בדף הספציפי בו מדובר, אין בעצם הקישור לשם מתן לגיטימציה לאתר כולו. ברור שלא נקשר לאתר שחסר לו ביראת שמים, אבל להבנתי הבלוג ההוא לא עומד שם. מצד שני, לא מבין את הלהיטות לכלול קישור בחב"דפדיה. עם כל הערכתי העצומה לחב"דפדיה, לא רואה בזה יוקרה כל כך גדולה שמקשרים לבלוג, וגם לא חושב שזה יוסיף צפיות רבות... להתראות - שיחה, 21:48, א' באייר, ה'תש"ף 21:48, 25 באפריל 2020 (IST)
א. ר' להתראות כמובן וגם פשוט שלא היה שום ניסיון להשוות בינהם בסה"כ הבאתי דוגמא עליה כתבתי שהיא אכן בהחלט קיצונית בנסיון לבצע חלוקה והבחנה בין אתר סתמי ולא קשור עליו אסכים עם ידידי היה רבי קרייזי שאין שום סיבה לא לקשר אליו כל עוד הוא תורם לערך משא"כ אתר כזה שיש בו בעייתיות. באתר שיש בו בעייתיות כמובן שקיימים חילוקי מדריגות מן הקצה אל הקצה ולא הייתה שום כוונה להשוות ב. "תמים שחוטא בדרבון יתר לעבודת התפילה..לא קראתי" -אכן זוהי משפט מדויק. אם היית קורא (ולו רק את שני הדוגמאות האקרעיות שהבאתי פה) הייתה מבין שהתפילה היא פרט והבעיה היא כללית: אתר של הבעת עמדות ודעות חלקם תמוהות ומתמיהות בצורה נחרצת, תוך סילופים ואי דיוקים מגמתיים גם בעובדות כשכל זה נעשה ע"י בחור ישיבה.. ג. אגב הדוגמא מהילמן לא הובאה במקרה אלא באה אחרי עיון שלי בסיפור הזה בחב"דפדיה ובכמה מקומות שבאחד מהם (דיי רציני) נידון עניין חבדפדיה כשהמסקנה הייתה זלזול מוחלט באתר ותכניו, הסיבה שם הייתה מידע תלוש ומוזר שעמד באתרנו זמן רב כאילו משה אורנשטיין נתניה הביא לרבי את (חלקים מ)הגניזה החרסונית כשההגעה למסקנה הזויה זו היא מכך שהיה בשליחות בנ"א בחרסון והביא לרבי כל מיני ספרים מרחבי רוסיה... כנראה שגם מי ששתל פה את המידע המוזר הזה חשב בסגנוון שעם כל הכבוד לחבדפידה היא לא המקום הכי חשוב ומכובד שצופים בו ולמה לא להוסיף איזה שטות מרתקת.. התוצאה ל חשיבה זו והתוצאות הבאות בעקבותיה הוא הורדת רמת חבדפדיה בעיני הגולשים כשאני בעצמי 'זכיתי' לראות זאת.. ד. מעניין שדיון כה שולי לגבי נושא כ"כ מוזר קיבץ סביבו כה הרבה משתמשים ועפ"י תורת הבעש"ט הרי וודאי שזה בהשגח"פ וכו' אז - לחיים ולברכה! וזה המקום לעורר על ניצול הזמן הזה לעורר את 'אונזערע' שבסביבתכם לתרום לחבדפדיה ואת זו 'פון וועלטישע' להיכנס אליה ולהיחשף לערכי חב"ד--חייל של המלך - שיחה, 17:42, ב' באייר, ה'תש"ף 17:42, 26 באפריל 2020 (IST)
אוי, באמת. אין לי כח למלחמות על דברים חסרי חשיבות. עוד קישור פחות קישור טעות פה וטעות שם - לא מורידים את רמתה של חב"דפדיה. טעויות - יש בכל מקום, בטח באתרי ויקי (סתם כך, רק אתמול פגשתי ב-2 טעויות מביכות בספר 'ימי מלך'). המסקנות שהגעת אליהם על בסיס הטעות, הם השערות גרידא. להגיד שאתה לא משווה ואז להשוות, זה סתם דמגוגיה. כפי שהרבי כותב בריבוי מקומות, מטבעם של צעירים שדעותיהם נחרצות. לאט לך, ה'סילופים' המגמתיים לא נעשים מתוך כוונה רעה. אשמח אם כולנו נכיר קצת יותר את מקומנו ונכבד את דעותיהם של הזולת גם אם אנו חולקים עליהם. בעזרת השם אני את הדיון בנושא זה סיימתי. בהצלחה בכל הענינים, ובפרט בנספח לסעיף ד'... להתראות - שיחה, 07:22, ג' באייר, ה'תש"ף 07:22, 27 באפריל 2020 (IST)
סליחה שיצא לי קצת ארוך. נראה לי שהייתה קצת הגזמה בתיאור האתר. כפי שכבר כתבתי אני לא מכיר את בעל האתר וכנראה שלכן כך אני חושב אבל אני יביא לך דוגמא הפוכה שתבין למה אני מתכוון. זה כמו שאני יגיד שאסור לקשר לחב"ד אינפו שהרי יש שם כתבים שכותבים כל מיני דברים על דעתם האישית ובלי מקור מבוסס ולמשל לאחרונה בתחילת סיפור הקורונה התפרסם בחב"ד אינפו כתבה על המצב בקראון הייטס שהבחורים מדביקים את כל השכונה (? אולי זה c10 שהיו שבועיים קודם ב770?) והם לא שומרים על הכללים (להבהיר שכולם אז התפללו ב770) ולאחר מכן כתבה שרוב הבחורים חזרו לארץ (בשעה שרק 35 בחורים מתוך 250 ישראלים חזרו) שנועדה להחזיר כמה שיותר בחורים על ידי הלחצת הוריהם, ועוד טענות שמופרכות מיסודותיהן.. זה אומר שאסור יותר לקשר לחב"ד אינפו? התשובה היא לא. אם יש מקור נגד הכתבה זה ענין אחד שלכן אולי לא נפרסם את אותה כתבה, אבל כל עוד אין באותה כתבה טעויות ניתן ומומלץ לקשר אותה לערך. ובנוגע לענייננו, אם יש כתבה עם כל מיני דעות אישיות שניתן לחלוק עליהם בקלות אפשר להגיע למסקנה שניתן להוריד אותה מהערך אך אם זה לדוגמא 100 ציטוטים מהתוועדויות (כפי שהיה באחד המקרים) או כמה ציטוטים בנושא מסויים בשיחות הרבי דעתי היא שאין בעיה לקשר (כמובן רק באם זה קשור ומוסיף לערך). ושוב, אם הסיבה שלא רוצים לקשר לערך כלל (אף שיש כתבות ללא בעיה) היא כדי לשים גבול ברור שנדע בקלות מה כן ומה לא אז אני מסכים להסיר באופן שיטתי את אותו אתר. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • ג' באייר ה'תש"ף • 06:23, 27 באפריל 2020 (IST)
רציתי להזמין דיון חוזר בנושא האתר הנ"ל. עכשיו גילית שם מאמר נוסף ופשוט הזדעזעתי. אני לא חושב שיש עוד כזה אידיוט חצוף שמעלה דעות אישיות לאינטרנט ברמיסת דעת האחר. זה מאמר שנקרא בשם ישנו בעל הבית לבירה ואני מצטט פה מספר קטעים:

"ישנם דברים שנעשים ללא חשיבה מוקדמת ובפזיזות של בחורים הצעירים בימים. רבים הם הדוגמאות ומידי שנה הם גדלים בלי 'עין הרע'.. הבולטת שבהם זה מעמד המתקרא 'חלוקת דולרים'[כן הדבר בנוגע לשאר ה'מעמדות' המדומים שהללו קובעים, כגון: עלייה לתורה של הרבי, חלוקת 'כוס של ברכה' ובקבוקי משקה [שמחליטים עבור הרבי מתי צריך לסיים את ההתוועדות, מה שלא היה לעולמים חוצפה כזו!, חלוקת 'לעקאח' וקבלת פ"נים, יחידות כללית וכו' וכו'.. הרבי מלך המשיח הפסיקם בעצמו בתשנ"ג ואין אחר דברי ומעשי המלך כלום] לכל מי שמכיר קצת את הנהגת הרבי מלך המשיח, יודע שאת חלוקת הדולרים, הרבי שליט"א מחליט וקובע בעצמו.. ישנם המצטטים את שיחת הרבי אודות ה'חזקה' שנעשית בחלוקת הדולרים לצדקה ומוכיחים לעניינינו. זה ממש סילוף של דברי הרבי! הרבי מסביר בשיחה שכל דבר שנעשה על-פי תורה 3 פעמים, זוהי 'חזקה' ומכיוון שבעניינינו חלוקת צדקה, זה עניין תורני ונעשה יותר מ-3 פעמים, ענין הצדקה הוא נצחי. גם אם הפשט הוא כדבריהם, הרי גם.. ישנם המאזכרים את הערת הרבי בשיחת שבת 'צו' תנש"א.. ולא נשמע שאותם צעירים יאמרו, שגם בתשנ"ג לא היה נצחיות.. הגדילו מספר מחוצפים לומר, שתשנ"ג ונ"ד הינם תקופה בלתי מובנת ולכן נוהגים על פי ה'מצב הבריא'.. רחמנא-ליצלן מדיבורים נוראים אלו! הם ממש מוחקים את נ"ג ונ"ד מהמפה!.. ככלל ניתן לראות את התימהוניות והמוזרות בהתחלת מעמד מדומה זה וביצועו כיום, במספר דברים. הצחוק והזלזול שנעשה מכל העניין (כמות המשתתפים, המלחמות שעושים סביב זאת, המיקום והזמן שהשתנה 'לפתע', עשיית מעמד בימים אחרים בשבוע על-פי סיפורם של אנשים שמספרים שכך הורה להם הרבי), שירה בכל הזדמנות על כך (מעניין האם לדעתם יש לשיר גם שהרבי מתפלל, הולך, לומד, ישן וכו'.. הרי זה חלק מהנצחיות להבנתם ובמילא כנראה שיש לפרסם זאת..), גם לאלו המבינים מדברי הרבי מלך המשיח שנמשך מעמד זה - הרי בהחלטתם שרק משנה זו והלאה, הרבי מחלק וכו' - הם מבטאים שחלילה לפני שנה זו לא היה נצחיות באבינו נשיאנו השם-ישמור!.. ברוך השם, עיקר המשתתפים במעמדות אלו הינם צעירים תמימים. אברכים ומבוגרים אינם מראים את פניהם שם וזה אומר דרשני. חשוב להדגיש.. צריכים לזכור שהשתתפות במעמדות אלו - מהווה הסכמה וקונצנזוס מוחלטים למארגני ומטרת המעמד, גם אם אינם מסכימים לדעתם כנזכר-לעיל!.. זה בדיוק כמו השתתפות בכנס שמבטא את ההיפך מ'יחי אדוננו', אף-על-פי שהמשתתף מאמין וכו', בהשתתפותו הינו מבטא הסכמה ותמימות דעים עם מסר האירוע. ככלל קצת מוזר לקבוע 'הרגש' אישי לפי 'הרגשים' של אחרים.. יוצא מכל הנזכר-לעיל, שכל אלו המשתתפים במעמד זה ודומיו או אפילו תומכים בו וכו', נלחמים במודע או שלא במודע בפרהסיה בכבוד קדושת אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח שליט"א!!! הם מגבילים ו'מחליטים' לרבי כביכול מה לעשות ובעצם מורים במעשיהם שחס-ושלום 'אין בעל הבית לבירה זו' היו-לא-תהיה!!! זהו מהניסיונות האחרונים לפני רגע ההתגלות.. אירועים מעין אלו, שממש עושים צחוק ולהג על כלל דברי הרבי מלך המשיח ועל כך שהינו חי וקיים".

דומני שלא ראוי שנקשר לכזה אתר אינטנטי ולא ניתן לו לגיטמציה. זה רחוק בהרבה מכל הדוגמאות שהביאו פה לעיל ולאחר קריאת דברים אלה דומני שר' להתראות יחזור בו מהמשפט "אשמח אם כולנו נכיר קצת יותר את מקומנו ונכבד את דעותיהם של הזולת" כשהוא מופנה כלפי כזה דבר--חייל של המלך - שיחה, 15:48, י"ג באייר, ה'תש"ף 15:48, 7 במאי 2020 (IST)

אשמח אם יסביר יותר ידידי החייל מה חמור כל כך בדברים שציטט מאותו אתר, כלום אין כאן קישורים לאתר "שטורעם" לדוגמא, שפעמים מתקיף במילים בוטות הרבה יותר, ענינים שגם נכונים הרבה יותר אויפעפענען - שיחה, 17:04, י"ג באייר, ה'תש"ף 17:04, 7 במאי 2020 (IST)
ר' אויפפענען, כמי שנמנה על זרם חבדי שונה במקצת (כך ירמזון כמה מעריכותיו עכ"פ) יהיה קשה לי להסביר לך אך אני בהחלט חושב שיהיה לך קשה מאוד למצואשטורעם כזה מאמר פוגעני בכ"כ הרבה דברים שחשובים באוזני חסידים רבים. בד"כ באתרים יש דיבור רק נגד הטרור ואולי קצת יותר אך לא על נושאים כאלה ובכזה צורה. השאלה מופנית למתדיינים דלעיל -- נכתב ע"י חייל של המלך ששכח לחתום את שמו.
ההבדל היחיד בין אתר זה לאתרים אחרים הוא שבאתרים אחרים הוא כותב עוד מילה - טרור.. הם פשוט קוראין לחלוקת הדולרים וכו' טרור וכמובן שהם גם כותבים את זה האיש גלי ואף דברים הרבה יותר גרועים. כשאתה קורא את אתר זה עם 'מלך המשיח שליט"א' זה אולי נשמע לך יותר קשה אבל זה אותו דבר. בכל אופן לא כל כך חשוב לי להכניס את האתר הנ"ל לחב"דפדיה כך שאולי כדאי שתשמע משתמשים אחרים ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • י"ג באייר ה'תש"ף • 19:12, 7 במאי 2020 (IST)
חייל של המלך, אני שמח לבשר לך שלא חטאת בשוטטות ושריצה באתרי שטורעם וסי או אל בענייני משיחסטים-אנטים וכדומה. בתור אחד שכן עשה את זה אני חייב לומר לך שיש שם דברים הרבה!

יותר גרועים. מהשמצות על תמימים ברמה אבסורדית לחלוטין . לעג וקלס מעניינים של חי וקיים ומשיח וכו' שם מדובר על שקרים בוטיאתה כולל את המתפרסם בתגובות שם ומחלמות בכל הקדוש והיקר לנו בפרט אם שם מה שיש זה קטסרופה פי כמה - ואין להאריך בדבר המצער וידוע לכל מי שמכיר קצת. פה מדובר בדברים הרבה פחות גרועים, סך הכל מדובר פה על אחד שמביע דעתו בנושא האופן בו הרבי חי וקיים ותוקף בחריפות שיטות אחרות. כמובן שאופן זה של תקיפת שיטות אחרות לא היה מתקבל בחב"דפדיה אבל לא לקשר לעשה את זה פעם או כמה פעמים זה פשוט בדיחה. זה נראה שפה בגלל שמדובר על משהו שקשור אליך - בחור שאתה מכיר (ודרך אגב: אני גם מכיר - לא הכרתי את האתר אבל כשראיתי את הדעות שציטט למעלה מיד זיהיתי...) ובמילא - מעצבן אותך יותר וכו' אתה יותר נחרץ נגד - אולי אני טועה בהשערה זו אבל נראה שכן. מה שיותר מוביל אותי להשערה זו הוא שביקשת בהתחלה לא לקשר אליו בגלל שאולי הוא לא סובר כמוך בדיוק על מקומו של הרבי בתפילות וכו'. כבר אי אפשר לקבל דעה שונה במקצת (אף שבעניין זה לפי מה שהעלית עכשיו זה הדדי...) סיבה נוספת שרצית בהתחלה לפסול זה בגלל שבעל האתר סובר רח"ל מדעה פסולה זו שהפילה אלפים ורבבות לשמד איום ונורא ואחריתם מי ישורונו - שדעת בענייני הגאולה נפעל ע"י התבוננות בתפילה! ה"י! דרך אגב תחרים אותי גם כי אני גם סובר שדעת בענייני הגאולה זה התבוננות בענייני גאולה ומשיח לפני/בתפילה (זה גם כוונתו - אני יודע מדיבור שלי איתו). כמובן שמה שהעלית עכשיו הוא קצת יותר מזה אבל זה לא מהווה סיבה וחצי סיבה לא לקשר לאתר שלו. בהסתייגות מקישור ישיר לבלוגים ודעות אישיות שלו שבכללי זה לא דבר רצוי לקשר לדברים מסוגה זו.

אציין לבסוף שבאופן אישי אני מאמין בכל אותם מעמדים שאותו בעל האתר תקף. אני עובר בחלוקת דולרים של הרבי מה"מ שליט"א בכל יום ראשון כשאני נמצא אצל המשיח וכו' אבל חוסר הפורפוציה בין דעות אחרות שסה"כ לא נגד שום שיחה מפורשת של הרבי - אף אם נאמרות בחריפות נגד דעות אחרות. לבין דברים שהם מפורש נגד שיחות של הרבי ונגד הרבי וכו' זה מגוחך. דרך אגב: להגיד שאני לא משווה ולהשוות זה דמוגוגיה. בברכת הגאולה ו"את והב בסופה"--מה עם ההתגלות? - שיחה, 01:24, כ"ז באייר, ה'תש"ף 01:24, 21 במאי 2020 (IST)
אמנם קצת (או הרבה) באיחור אך בכ"ז אגיב לטענה האחרונה שהעלה בעל החלוקת קונטרסים וכן למה שכתב ידידי היקר הרב המצפה להתגלות. האתרים הללו שציינתם לוקים בעיקר בבעיות ידועות לרוב העולם והמשתמשים שנחשפים אליהם. הם נגד המשיחסטים וענייני משיח באופן קיצוני (אונליין קצת מיתן את עצמו אך זה עדיין מתפרץ פה ושם בכזו כמות שיחד עם העבר המפואר זה ברור לכל גולש) ואף אחד לא טועה שבעניינים אלו הם מעבירים מידע אובייקטיבי. הדוגמא שציינתי על דבר מלכות בלק הייתה בהחלט אך ורק דוגמא אחת מני אלף אם כי לדעתי אם היית (הרב המצפה להתגלות) מעיין בה בדיוק ובשכל קר היית מבין שהיא בהחלט משקפת את האתר הלוקה בחוסר אובייקטיבויות מטורף וחולני בכמה נושאים עליהם קיבל העורך היקר - יאריך ה' ימיו ושנותיו בטוב ובנעימים בארצנו הקדושה ויחיה חיי שלווה ורוגע בריאים וכו' - ג'ננה. הבעיה שהג'ננה הזו לא מוכרת לעל העולם אלא (בעיקר) למי שמכיר את העורך שאחרי היכרות זו ניתן לגלות באתרו אינספור דוגמאות של הטעיית ציבור וקידום אג'נדות תוך רמיסת הערכים של דיוק, כבוד לאנשים שהכבוד מגיע אליהם, ועוד ועוד ועוד... ההיכרות (הקלושה) שלי עם בעל האתר הרלזה לא היא שגורמת לי להתנגד אליו כפי שחשבת לטעון אלא היא השימה את ליבי לכל הבעיות המנויות לעיל הקיימות באתר זה. כשלוקחים בחשבון שכהנ"ל נעשה ע"י בחור ישיבה ההזייה שבעסק והחריגות שלו גודלת במיוחד. יש באמתחתי דוגמאות נוספות לסילוף וניפוח מכוון של דברי הרבי שקורים באתר הזה כשמדובר בנושאי הג'ננה. על כך בפעם אחרת אם תזדקק. בברכה שהאמונה בדברי הרבי וההיגיון הבריא יקיף גם את אלו שלצערנו לא זכו להנ"ל כשכ"ז יהיה בקרוב ממש בהתגלות מלך המשיח שליט"א שאנו חיילי, חיילי המלך, "חיילי אדוננו מורנו ורבינו, חיילי הרבי משיח צדקנו, הוא יוליכנו בטנקים לארצנו, עם המבצעים ונש"ק בידינו, יבוא ויגאלנו".--חייל של המלך - שיחה, 11:02, ו' בתשרי, ה'תשפ"ב 11:02, 12 בספטמבר 2021 (UTC)

הרב ארנשטייןעריכה

סתם דרך אגב. אני גם כתבתי משהו אחרי פטירתו הכואבת, אבל לא קישרתי לזה מכאן... חריג לקשר למאמרי דעה והתוועדויות וכד', אולי במקרה של מאמרים חשובים ביותר ממשפיעים בולטים. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 14:28, ל' בניסן ה'תש"ף

אולי תצרף כאן קישור למה שכתבת?
--לוי ישראל - שיחה, 14:30, ל' בניסן, ה'תש"ף 14:30, 24 באפריל 2020 (IST)
מעדיף שלא להזדהות כאן. תוכל לפנות אלי במייל. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:43, ג' באייר ה'תש"ף

הרשאותעריכה

בקשר לבקשתך להרשאה להעלאת תמונות, מבדיקה שערכתי כעת עולה, שככל הנראה הרשאה זו ניתנת באופן אוטומטי לכל משתמש רשום עם יותר מחודש ותק ו-300 עריכות. זה עניין אוטומטי שכרגע אין לי איך להתערב בו. --שיעשיחה ל' בסיוון ה'תש"ף 13:31, 22 ביוני 2020 (IST)

ליתר דיוק:ארבע ימים ו-50 עריכות --- זינגען א ניגן - הדברן החסידי - 19:32, י"א בתמוז, ה'תשפ"ב (16 באפר' למניינם), הקישו בכל הכוח! 9000! 12:18, 11 ביולי 2022 (UTC)
חזרה לדף המשתמש של "לוי ישראל".